A legutóbb röviden bemutattam a kézzel rajzolt autóskártyáim első négy generációját. Most jön az ötödik, amelyet már gimiben és utána készítettem. Csípőből tüzelve azt mondanám, a legfrissebb autó benne a Jaguar XJ220, arról elvileg 93-ban értesülhettem leghamarabb. Mivel a kártya lassan és sokáig készült, a többi lap valószínűleg korábbi lehet. Mint pl. ez a Diabló is, amivel, ha a releváns áprilisi postok számát tekintjük, át is vesszük az elárvult "Magyarország vezető Lamborghini blogja" címet a Belsőségtől.
- Porsche 959
- Ford Sierra Cosworth 4x4
- Opel Frontera Sport
- Volkswagen Corrado G60
- Renault Alpine A610
- MVS Venturi Transcup
- Peugeot 405 MI16
- Citroën ZX Volcane
- Jaguar XJ220
- Bentley Turbo R
- Lotus Elan SE
- Evante Roadster 140TC
- Ferrari Testarossa
- De Tomaso Pantera
- Lancia Thema 8.32 i.e.
- Fiat Tipo 2.0 i.e. GT 16V
- Jiotto Caspita
- Mitsubishi 3000 GT
- Toyota MR2 2.0 GT-i T-Bar
- Mazda MX-5
- Chevrolet Corvette ZR-1
- Ford Probe GT
- Plymouth Acclaim 2.5 Turbo
- Chevrolet Lumina APV
- Porsche 911 Carrera 2
- Mercedes 600 SEL
- BMW Z1
- Audi Coupe
- Peugeot Oxia
- MVS Venturi Coupe 2.80
- Citroën XM V6 24
- Renault Clio 16V
- Lotus Esprit Turbo SE
- Aston Martin Virage
- Panther Solo
- Land Rover Discovery V8
- Lamborghini Diablo
- Ferrari F40
- Maserati Shamal
- Alfa Romeo 164 Quadrifoglio Verde
- Honda NS-X
- Nissan 300ZX Twin Turbo
- Toyota Celica Turbo 4WD
- Nissan Terrano
- Volvo 940
- Saab 9000 2.3 Turbo
- Saab 900 Cabrio
- Volvo 480 Turbo
- Vector W2
- Ford Thunderbird SC
- Cadillac Seville
- Jeep Wrangler
- Porsche 911 Turbo
- Mercedes 500 SL
- Opel Calibra 2.0i 16V
- Alfa Romeo Spider
- Honda CRX 16V
Ekkorra sokat változott a világ, egy sereg autós lapot olvashattam: Autó Piac, Autó Extra (korai Auto Bild magyarítás - kihalt gyorsan), Autó Magazin. Még a doyen, az Autó Motor is kénytelen volt egy nagyot fejlődni, hogy felvegye a versenyt. Már volt autókatalógos, benne színes képek tömege és hatalmas táblázatok sok-sok adattal. Egész más így autókat keresni! Ez meg is látszik az autóválasztékon: szupersporkocsik, mezei sportautók, roadsterek, hot hatch-ek (ekkor még - a Golf után szabadon - GTi-knek nevezte őket mindenki), luxuslimuzinok és közepes szedánok csúcsváltozatai. Jó adatokkal! Ha valaha készítünk egy CarToonCardot a korabeli autókból, valószínűleg nagy lesz az átfedés ezekkel a lapokkal.
Olyan nincs, hogy valami kész van, csak abbahagyni lehet a rajzolást, ez a generáció 57 és fél lap után fulladt ki. A félkész, kontúrokig jutott autó egy Audi Coupe lett volna, ha jól sejtem S2 specifikációval. Ez így két teljes és egy töredék-csomagot ad ki. Mindegyikben ország-kvartettek vannak, és a hátlapok színe különbözteti meg őket. A magentahátúba német, francia, brit, olasz, japán és amerikai autókat rajzoltam, a zöldhátúba a fentieken kívül befért egy svéd négyes is, de valamiért ebben a pakliban van a befejezetlen Audi is. Lehet, hogy valójában már elkészült, csak a végén elégedetlen voltam vele, és elkezdtem újra megrajzolni? A kékhátú készlet torzó maradt; csupán három német és egy-egy olasz és japán autó készült el belőle.
A korai lapokon a kontúrok sajnos Tinten pennel készültek, ami nem volt jó ötlet, mert még a famentes rajzlapon is túl vastagok, és szétmászóak lettek a vonalak. Emiatt később visszatértem a bevált golyóstoll+filc kombinációhoz. Sok metálezüst autó készült, köszönhetően annak, hogy hozzájutottam egy csomag ezüstszínű tollbetéthez. Azt viszont a mai napig nem értem, miért nem tudtam két egyforma méretű és alakú zászlót rajzolni, pedig csak a vonalzót kellett volna segítségül hívni hozzá. Nem fényezni akarom magam, de az autók formáját itt már elég jól eltaláltam, eltekintve néhány iszonyatos perspektívától, amit néhány lapra azért sikerült felkarcolnom. Persze a színekben árnyalatokat, átmeneteket ne keressünk, ezzel a technikával ennyire tellett.
A galériában végigkattintható az összes lap fotója, ne kíméljétek őket!
Néha úgy érzem, a félkész autót, hiányos készletet be kellene fejezni, de így, bő 15 év távlatából már patinája van, nem szívesen firkálnék rá, vagy hozzá. Lehet, hogy inkább digitálisan fogom feldolgozni, és csinálok egy fényképes reprintet belőle - természetesen hiánytalan készletekkel. Az ráadásul viszonylag gyorsan összedobható. Az Audi S2 Coupe is megvolt úgy két óra alatt.
Készítsétek el ti is a saját autóskártyátokat, saját válogatással, adatkörrel, elrendezéssel! Ha elkészül néhány kvartett, azt már bemutatjuk.