Ma kettő órakor mutatkozik be Magyarországon az új Saab 9-5. Előtte egy kiscsoportos foglalkozáson a Saab 900 Klub tagjaiként már megnézhettük, megtapogathattuk az autót, sőt az üléspróbán is túl vagyunk.
Röviden: nagyon nagy az autó (5 méter körül!), óriási a hátsó lábtér, és a laposan lejtő tető ellenére a hátsó fejtér sem vészes. A beltér elég jól hozza a Saab feelinget, de sikerült modernizálni. A külső design a sajtófotókról még nem tetszett, de élőben már nagyon bejön.
Egy ezüst Aerót és egy szürke Vectort láthattunk, világos, illetve fehér bőrbelsővel Az Aero alatt összekerékhajtással. Már várom a tavaszi menetpróbát, álló helyben kellemes volt beülni. Nagyon ismerős, és nagyon modern.
Az importőrtől kapott információk alapján a Saab szénája jól áll, Christian von Koeneigsegg nem tévesztendő össze a GM bürokratáival, a kínaiak és a svéd kormány pedig tolja bele a pénzt.
Kattintgassátok végig a képeket az indán!
SwedishRunner 2009.11.11. 15:04:44
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.11. 15:43:21
muzx 2009.11.11. 16:00:26
Nagyon bejött ez a 9-5, hidd el, egyáltalán nem gagyi belülről. Ha benne ülsz, nagyon jó, összeszedett feelingje van és Saabos, de mégis újszerű.
muzx 2009.11.11. 16:06:57
Gubo77 2009.11.11. 18:58:53
SwedishRunner 2009.11.12. 03:48:41
2009.11.12. 11:45:57
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.12. 12:14:42
ahogy az importőr vezére elmondta, Christian von Koenigsegg innovatív, modern, környezetbarát márkává akarja (vissza)alakítani a Saabot, ami az utóbbi 15 évben gyakorlatilag egy GM részleg volt.
eddig a minden módosításhoz kellett vayg 60 aláírás és pecsét, az új technikákat az Opel és a Cadillac után kapták meg, és pl. a GM-es főnök az elmúlt x. évben egyszer járt a mérnököknél. von Koenigsegg hetente jár náluk
azt is megtudtuk, hogy nagyon rá fognak hajtni a környezetbarát image-re. a Saab hibrid egész jól áll (Toyota rendszer), és az etanolra is ráerősítenek. most, hogy nem a GM polcainál állnak sorban, bárkivel kooperálhatnak, aki hajlandó rá: Toyotától vesznek hibrid hajtást, vagy akár BMW-től dízelt.
ami még érdekes, hogy a következő években a Mercedes és a Porsche közé pozícionálják a márkát image-ben és árban. mivel nem tudnak 800e-1milliós tételeket eladni, mint a Merci, BMW, Audi, csak 100-130ezreket, ezért inkább exkluzívabbá akarják tenni.
mondjuk ez az új 9-5 ez még nem lesz olyan nagyon drága, kb az Audi A6 hasonlóan motorizált és felszerelt változataihoz árazzák, egészen kicsit alá lőve.
ja, és várhatók majd Special Edition by Koenigsegg modellek is ;)
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.12. 13:51:33
totalcar.hu/tesztek/2009/11/12/szokes_a_konyvelok_bortonebol/