A kép illusztráció. Forrás.
Tudva levő, hogy volt svábhegyi felfutó. Tudjuk hogy már negyed évszázados a Hungaroring, mindkettőről ritkán van szó. Sokaknak az első futam a ringen csak mese, talán Mansell mutatványait se látta sok olvasó élő közvetítésen. A Svábhegyi futamok szinte csak anekdóták. Ezeknél is ritkábban szoktás említeni 1936 nyarát, mikor Alfa Romeojával Tazio Nuvolari haladt át elsőként a célvonalon az Első Magyar Nagydíjon.
Talán még most is a versenybenzint fotoszintetizálják a ligeti fák, jobb esetbe valamelyik oduban máig visszhangzik Hartmann László Maseratija, lehet valahol még remeg a föld az Auto Unionok nyomán. Amikor a Népligetnél jártok melyikőtöknek jut eszébe, hogy az aszfaltot Rosemeyer, Varzi, Stuck és Caracciola kente tele keresztben csúszó szörnyek gumijával?
Röviden összefoglalom, aki nem bír magával kattintsa csak a play-t a lejátszóban, utána ugyis elolvassa azt amit átugrott.
Az I. Magyar Nagydíj, Budapest, Népliget
1936. június 21.
Nevezettek rajtszámsorrendben:
2. Miss Eileen Ellison - Cholmondeley Tapper - Maserati 8CM 3.0
4. Austin Dobson - Alfa Romeo Tipo B/P3 3.2
6. Charles Martin - Alfa Romeo Tipo B/P3 2.9
8. "Raph" - B. de los Casos - Maserati V8RI 4.8
10. Hartmann László - Maserati 8CM 3.0
12. Hans Stuck - Auto Union AG - Auto Union C 6.0
14. Achille Varzi - Auto Union AG - Auto Union C 6.0
16. Bernd Rosemeyer - Auto Union AG - Auto Union C 6.0
18. Rudolf Caracciola - Daimler-Benz AG - Mercedes-Benz W25K 4.7
20. Louis Chiron - Daimler-Benz AG - Mercedes-Benz W25K 4.7
22. Manfred von Brauchitsch - Daimler-Benz AG - Mercedes-Benz W25K 4.7
24. Tazio Nuvolari - Scuderia Ferrari - Alfa Romeo 8C-35 3.8
26. Antonio Brivio - Scuderia Ferrari - Alfa Romeo 8C-35 3.8
28. Mario Tadini - Scuderia Ferrari - Alfa Romeo 8C-35 3.8
30. Petre Cristea - Ford V9 Special
32. José de Villapadierna - Scuderia Villapadierna - Alfa Romeo Tipo B/P3 3.2