AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Délutáni program: járműtörténelem a Bánkin - frissítve

2011.04.26. 21:28 Hammer

Fotó: Magyarjármű.hu

Update: Holnap délután a tömeggyártásról lesz szó. Találkozunk 17:30-kor!

A múlt szerdán újra egyetemista lettem másfél órára. Az Óbudai Egyetemen (konkrétan: a Bánkin) tartott szabadegyetemi előadást az automobilizmus történetéről Négyesi Pál, újságíró, autótörténész. Pali neve ismerős lehet mindenkinek, aki forgatott már a kezében Sport Autót, 4x4 Magazint, vagy Veterán Autó Motort.

Az első előadáson az autó előzményeiről, gőzautókról, az első, még nem működő, nem szabadalmaztatott motoros szekerekről, valamint az autók magyarországi és tengerentúli megjelenéséről volt szó. Egészen a Ranson E. Olds által bevezetett sorozatgyártásig jutottunk el.

Hogy a ma délután 5:30-kor kezdődő második fejezetben a kézműves autókról lesz-e szó, karosszériaépítőkről, a magyar karosszériáról és kisszériás sportkocsikról a Glassparttól a Paganiig ahogy a nyomtatott tájékoztatón van, vagy a tömegtermelésről, népautókról, úgy, ahogy az esemény facebook oldalán, azt nem tudom. Én mindenesetre ott leszek a Népszínház utcában, és kiderítem.

6 komment

Címkék: ajánló bánki szabadegyetem négyesi pál járműtörténet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.04.20. 17:40:25

A kézműves autókról szól az előadás.

lamppe 2011.04.20. 20:32:04

Jó volt!
Azt hittem többen leszünk!

pnegyesi 2011.04.22. 16:47:50

Valóban viszonylag kevesen voltunk, de ez a dolog szép lassan indul be :)

Én szeretek előadni, s örülök, ha van hallgatóság

Pipi 2011.04.26. 21:53:55

Mitől Óbudai, ha a Népszínház utcában van?:D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.04.26. 22:13:00

@Pipi: Szerintem az öszevonásoktól.
Kandó (Óbuda) + Bánki (Népszínház) + stb. = Óbudai Egyetem

MártonFull 2011.04.28. 11:22:27

Mert régesrégen volt egy Óbudai egyetem a Neumann helyén, azt bezárták és lett a BMF mivel kinn van a központja és mivel ugye fel kell vennie az Egyetem titulust hogy indíthasson MSC-t nyilvánvaló volt a változtatás, de BME az ugye nem lehetett mert foglalt volt, tehát maradt az OE, az meg hogy hol vannak az egyes karok épületei az tök mind1 :)
süti beállítások módosítása