Fotó: Magyarjármű.hu
Update: Holnap délután a tömeggyártásról lesz szó. Találkozunk 17:30-kor!
A múlt szerdán újra egyetemista lettem másfél órára. Az Óbudai Egyetemen (konkrétan: a Bánkin) tartott szabadegyetemi előadást az automobilizmus történetéről Négyesi Pál, újságíró, autótörténész. Pali neve ismerős lehet mindenkinek, aki forgatott már a kezében Sport Autót, 4x4 Magazint, vagy Veterán Autó Motort.
Az első előadáson az autó előzményeiről, gőzautókról, az első, még nem működő, nem szabadalmaztatott motoros szekerekről, valamint az autók magyarországi és tengerentúli megjelenéséről volt szó. Egészen a Ranson E. Olds által bevezetett sorozatgyártásig jutottunk el.
Hogy a ma délután 5:30-kor kezdődő második fejezetben a kézműves autókról lesz-e szó, karosszériaépítőkről, a magyar karosszériáról és kisszériás sportkocsikról a Glassparttól a Paganiig ahogy a nyomtatott tájékoztatón van, vagy a tömegtermelésről, népautókról, úgy, ahogy az esemény facebook oldalán, azt nem tudom. Én mindenesetre ott leszek a Népszínház utcában, és kiderítem.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.04.20. 17:40:25
lamppe 2011.04.20. 20:32:04
Azt hittem többen leszünk!
pnegyesi 2011.04.22. 16:47:50
Én szeretek előadni, s örülök, ha van hallgatóság
Pipi 2011.04.26. 21:53:55
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.04.26. 22:13:00
Kandó (Óbuda) + Bánki (Népszínház) + stb. = Óbudai Egyetem
MártonFull 2011.04.28. 11:22:27