
Jó étvágyat! - mondta apám, és beletette az üres vizespoharat a lecsóstál közepébe. Nem kell aggódni, azóta is jól szolgál az egészsége, de akkoriban éppen egy nyár legforróbb napjait próbáltuk meg átvészelni a betonkuckónkban, amelyek vetekedtek a mostanában egyre megszokottabbá váló hőségriadós-agyvízforralós időszakokkal. Bő húsz éve lehetett ez, nagyjából akkor, amikor beszereztem az első fényképes autóskártyámat.
Lehet, hogy a kártya alkotójának is felforrt az agyvize? Az Álom-autók (sic!) sorozat no: 2 csomagjáról van szó, amelynek főcímén a Rallye felirat díszeleg. Eddig OK. De mit látunk az első lapon? A post címképén található... na, mit is? Nos, az alkotók szerint, ez egy Range Rover Rallye! No comment, különösen kegyetlen időjárás lehetett.
És milyen autókkal sikerült megtölteni 32 lapot a '80-as évek közepén? Rolls-Royce Ferrari 308, Porsche 911. Persze, ezek mind jártak úttalan utakon, - ha máshol nem, hát a Dakaron, - de azért valljuk be, nem ők uralták a mezőnyt. Azért ne legyünk igazságtalanok, az 1-től 8-ig számozott nyolc kvartett között, több kevésbé híres típus között megtalálni az Opel Ascona 400-at, az Audi Quattrót, a Lancia Stratost, és a 037-et is. Igaz ez utóbbiról ez a fontos három számjegy lemaradt, így amíg be nem köszöntött a google-korszak, fogalmam sem volt, hogy mi lehet az a Lancia-Abarth Turbo, ugyanis csak így szerepel a kártyán.

Az autók elnevezésével sajnos más lapokon is vannak problémák, hiányosságok, ami csak azért kínos, mert ez a kártya akkoriban a szűkös információforrások egyike volt, és így inkább félreinformált. Ezen csak rosszul beállított képekkel lehetett még rontani valamit, így aztán végképp nehéz dolga lett a kamasznak, aki ezekről a kártyákról tanulta volna a versenyautókat. Nem beszélve a legszebb képről, a vízmosáson átkelő Skoda kupéról, amit azért lehetett csak felismerni, mert élőben is előfordult néhány példány az útjainkon.

- Range Rover Rallye, Audi Quattro, Mercedes 500 SL, Renault 5 Turbo Rallye
- Ferrari 308 GTB, Porsche 924 GTS Rallye, Opel Ascona 400, Ford Fiesta Rallye
- Rolls Royce, Peugeot Coupe V6 Ti Rallye, Mitsubishi Turbo,BMW Rallye Grouppe 2
- Audi 80 GTE, Mercedes 280 E Safari, Porsche Turbo, Mazda 323
- VW Golf GTI, Seat, Lancia-Abarth Turbo, Lancia Stratos
- Autobianchi 112 Abarth, Honda Civic, Porsce Carrera RS, Sunbeam-Talbot 1500,
- Skoda 130 RS, Datsun Violet 160 J, Alfasud ti, Porsche 911 SC Safari
- Saab 99 Turbo, Toyota Celica Rallye, Renault Alpine A 310, Mitsubishi Lancer
A műszaki adatok felsorolása pont a még emészhető hat sornál megáll. Azt mondjuk nem értem, hogy a lökettérfogatot miért vetették csak úgy oda a legfelső sorba cimke nélkül, amikor az összes többi adat kapott feliratot is. Úgyismint teljesítmény (kW-ban és lóerőben is!), hengerek száma, súly (nemám tömeg), hossz (hú, ez nagyon fontos egy autóskártyán), végsebesség. Az már egy érdekesebb kérdés, hogy vajon honnan vették az adatokat, amelyek ugyan nem tűnnek a valóságtól elrugaszkodottnak, de én nem merném papírra vetni egy versenyautó végsebességét, hiszen futamonként más váltóáttételekkel más értékekkel számolhatunk.
Pedig, - ha a nyomdai minőségén, és a ragadós lapokon sem akadunk fenn - egész tűrhető kis kártya lenne. (Lásd még: sötét szobában, hunyorítva nézve egész szép nő.) Egy komplett gyűjteményből viszont ez sem hiányozhat. Engem most inkább az Álom-autók no: 1 és no: 3, valamit ennél nagyobb sorszámú tagjai érdekelnének, az online aukciókon találkozni velük időnként Nincs valakinek elfekvőben egy-egy jó minőségű pakli?
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.13. 14:02:54
Turbo234 (törölt) 2008.05.13. 19:35:44
skip 2008.05.13. 20:50:14
2014.05.12. 12:06:35
Egyes adatok még ma is előjönnek. Rolls Roce 6668 cm3, Lancia Stratos végsebesség 260 km/h, Peugeot 220km/h. :) Nekem külön tetszett a hátulja a piktogrammokkal. :)