Sokan vannak, akik csak nyomorult átlagautókban róják az utakat. Biztosan erősen foglalkoztatja őket: vajon milyen érzés egy rali-világbajnok autóval járni? E téren igen szerencsésnek mondhatom magam, mivel nap, mint nap egy olyan verdát nyúzok, ami körbeverte a glóbuszt.
Világbajnok autóm a célszerűség jegyében kerüli a sztárallűröket. Se üvöltő hang, se kőkemény futómű, de még egy árva felirat sem mutatja valódi képességeit. Én azért gondoltam arra, hogy legalábbis egy matrica erejéig emlékeztetem a mögöttem jövőket a diadalra, ugyanis a gyár nem használta ki a reklámlehetőséget. Hogyan is tette volna: a kocsim nyáron készült, a RAC rali, ahol a pilóták bebiztosították a címet, csak ősz végén van. A győzelem után pedig leállt a típus gyártása, az utód pedig „csak” harmadik lett a rákövetkező évben.
Szóval nincs mese, az autónak az utcai harcokban kell bizonyítania. Itt olyan erényeket domborít, senki sem gondolná, milyen tettet hajtottak végre vele az elszánt sofőrök. Például nagy a csomagtartója. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én példányom kombi, a versenyeken pedig a sima verzió indult. Hamar túlteszem magam ezen a csekélységen, lévén az arasznyival hosszabb faron kívül az égadta világon semmi eltérés nincs a karosszérián, a bajnok mechanika meg tökugyanaz.
Vagy említhetném a csekély alkatrészköltséget. Ilyen nincs – gondolhatja az olvasó, mindenütt rémtörténeteket hallani a szeszélyes, bonyolult csúcstechnikával ellátott utcai versenyautók méregdrága fenntartásáról.
Ez utóbbinak ellentmond a megbízható működés, ami nagyban hozzájárult a világbajnoki cím megszerzéséhez; az ellenfelek estek-keltek, miközben a későbbi győztes mindenhol célba ért, és szorgalmas méhecskeként gyűjtötte a pontokat.
Mostanra biztosan mindenki azon töri a fejét, mivel is jár ez a csávó. Celica? Nem, abból nem volt kombi. Delta Integrale? Hát az meg nem megbízható. Impreza? Á, ahhoz drága a cucc. Passz. Na jó, itt a megfejtés: az 1994-es év F2 csoportjának világbajnok autója a Škoda Favorit volt.
ommm 2008.08.08. 14:21:44
király gép volt, de az F2 azért tág fogalom.
csiky944 2008.08.08. 15:42:52
Squeky 2008.08.08. 16:33:45
skip 2008.08.08. 20:01:11
A Škoda nyerte a csapat VB-t az FIA F2 kiírásában (maximum 2 literes, kétkerékhajású autók).
Pl. a portugál ralin abszolút 9. (!) lett Sibera a Favorittal.
BD 2008.08.08. 22:45:27
Pedig már isten tudja hányszor fújtam már át
Danessz 2008.08.09. 15:10:17
Tényleg nyert Androsban.
perko · http://perko.hu 2008.08.09. 21:38:16
Kevesen tudják ezt a Favoritról.:) Sokkal erősebb, gyári autókat picsázott el(1.300cm3 vs. 2000cm3).
ommm 2008.08.11. 12:15:28
tudom, úgy gondolatm, hogy a kategórián belüli csoportot pontosítsd.
így is jó. Sibera-Gros királyság
Alf (törölt) 2008.10.28. 13:46:51