Nem tudom még mindig hová tenni azt, hogy a várost ellepik a batárnagy SUV-ok, mint Audi Q7, Mercedes GL, BMW X5, csak hogy a legbosszantóbbakat említsem.
Belefulladunk a szmogba, sem megállni, sem haladni nem lehet, erre ezek a többtonnás, többméteres (mármint itt még csak a szélességükre gondoltam...) ocsmányságok rátelepszenek az útjainkra és az idegeinkre...
Magam egy Mitsubishi Galanttal próbálok előrébb jutni a "csodás" fővárosi állapotoktól övezve, és be kell vallanom, még azzal sem egyszerű. Pedig az az autó akkora, mint egy mai kompakt (7 cm-rel hosszabb csak az aktuális Lancernél), viszont egy új Swiftből átülve így is nyomaszt a méretbeli különbség. Az, hogy nem tudok átcikázni a szoros helyzeteken, és ez nem az erején múlik.
Miért kell akkor hatalmas nagy batárral rohangálni?
Nem tudom megérteni, hogy ha valami ennyire nem praktikus, ennyire nem olcsó stb., akkor miért kell megvenni? Ha csak nem azért, hogy másokat nyomasszanak vele, megmutassák, hogy ők a királyok, agresszívan letúrják a kicsit, sőt esélyt se adjanak a közlekedésükre (vagy parkolásukra). Persze, ilyenkor tagadják ezeket a vádakat, de más észérvet nem látok. Egy Q7-es pl. egymaga elfoglal másfél átlag-kisautónyi parkolóhelyet – széltében és hosszában egyaránt. Terepre úgysem megy vele a „gazdi”, meg hát amúgy se lenne jó ott semmire, akkor meg tényleg miért?
Kitenném Budapest összes bekötőútjára a Budapest kezdete tábla alá az 1,7 tonna saját tömeg felett behajtani tilos táblát! Ránk telepszenek ezek a dögök.
És a legjobb – ha már a Q7-est kezdtem ki – nézzünk körül családon belül, mit lehetne venni ennyi pénzből.
Egy kis összehasonlítás következik (szigorúan az átlagmodellek – semmi végleteskedés – és a gyári adatok alapján).
Az Audi Q7 4.2 V8 alapára 19.767.000 Ft.
Mi jó ebben az autóban objektív szempontok alapján, mint közlekedési eszközt tekintve?
Nagy az utastere. Nagy a csomagtere. Összkerékhajtású. Erős. Nagy tömeget vontathat (ja, az nem is, mert fékezetlenül csak 750 kg, muhaha).
Tehát akkor 1 db Q7 helyett vegyünk 2 db kisebbet!
A kiszemeltek:
Audi A6 Avant 2.4 quattro
Előnyök: nagy, összkerekes, erős, ugyanannyit vontathat.
És, hogy „anya” se maradjon prémiumverda nélkül, toljunk alá egy ilyet:
Audi A3 Sportback Ambition 1.4 T FSI
Előnyök: plusz egy autó.
Ha ezt mind megvettük, akkor a Q7-hez képest:
- 745.400 Ft maradt a zsebünkben
- mindössze 4 literrel többet égetünk el százon (a kettővel össz.) – kit érdekel, ha 19 millióért vettünk kocsi(ka)t?
- csak 92 g-mal több CO2-t pöfögünk ki kilométerenként (a kettővel össz.) – ez senkinek sem fog szemet szúrni, az tuti (a Q7 326 g/km-e annál inkább...)
- ja, és a vágyott 1,7 tonnás behajtási korlátba még simán beleférünk bármelyikkel, vagyis mehet anya és apa is külön autóval Budapesten a BKV-zás helyett,
- sőt még nem lesz akkora arcuk, hogy ciki legyen indexelni.
Ezek után hadd röhögjek inkább jót ahelyett, hogy meghúzzam magam ezek a rombolók előtt.
| Audi Q7 | Audi A3 1.4 TFSI | Audi A6 Avant | különbség |
ár | 19 767 000 Ft | 6 032 000 Ft | 12 989 600 Ft | 745 400 Ft |
CO2 | 326 g/km | 154 g/km | 264 g/km | -92 g/km |
átlagfogyasztás | 13,6 l/100 km | 6,5 l/100 km | 11,1 l/100 km | -4,0 l/100 km |
saját tömeg | 2240 kg | 1260 kg | 1685 kg | -705 kg |
fék nélkül vontatható | 750 kg | 660 kg | 750 kg |
Az utolsó 100 komment: