Nem tudom még mindig hová tenni azt, hogy a várost ellepik a batárnagy SUV-ok, mint Audi Q7, Mercedes GL, BMW X5, csak hogy a legbosszantóbbakat említsem.
Belefulladunk a szmogba, sem megállni, sem haladni nem lehet, erre ezek a többtonnás, többméteres (mármint itt még csak a szélességükre gondoltam...) ocsmányságok rátelepszenek az útjainkra és az idegeinkre...
Magam egy Mitsubishi Galanttal próbálok előrébb jutni a "csodás" fővárosi állapotoktól övezve, és be kell vallanom, még azzal sem egyszerű. Pedig az az autó akkora, mint egy mai kompakt (7 cm-rel hosszabb csak az aktuális Lancernél), viszont egy új Swiftből átülve így is nyomaszt a méretbeli különbség. Az, hogy nem tudok átcikázni a szoros helyzeteken, és ez nem az erején múlik.
Miért kell akkor hatalmas nagy batárral rohangálni?
Nem tudom megérteni, hogy ha valami ennyire nem praktikus, ennyire nem olcsó stb., akkor miért kell megvenni? Ha csak nem azért, hogy másokat nyomasszanak vele, megmutassák, hogy ők a királyok, agresszívan letúrják a kicsit, sőt esélyt se adjanak a közlekedésükre (vagy parkolásukra). Persze, ilyenkor tagadják ezeket a vádakat, de más észérvet nem látok. Egy Q7-es pl. egymaga elfoglal másfél átlag-kisautónyi parkolóhelyet – széltében és hosszában egyaránt. Terepre úgysem megy vele a „gazdi”, meg hát amúgy se lenne jó ott semmire, akkor meg tényleg miért?
Kitenném Budapest összes bekötőútjára a Budapest kezdete tábla alá az 1,7 tonna saját tömeg felett behajtani tilos táblát! Ránk telepszenek ezek a dögök.
És a legjobb – ha már a Q7-est kezdtem ki – nézzünk körül családon belül, mit lehetne venni ennyi pénzből.
Egy kis összehasonlítás következik (szigorúan az átlagmodellek – semmi végleteskedés – és a gyári adatok alapján).
Az Audi Q7 4.2 V8 alapára 19.767.000 Ft.
Mi jó ebben az autóban objektív szempontok alapján, mint közlekedési eszközt tekintve?
Nagy az utastere. Nagy a csomagtere. Összkerékhajtású. Erős. Nagy tömeget vontathat (ja, az nem is, mert fékezetlenül csak 750 kg, muhaha).
Tehát akkor 1 db Q7 helyett vegyünk 2 db kisebbet!
A kiszemeltek:
Audi A6 Avant 2.4 quattro
Előnyök: nagy, összkerekes, erős, ugyanannyit vontathat.
És, hogy „anya” se maradjon prémiumverda nélkül, toljunk alá egy ilyet:
Audi A3 Sportback Ambition 1.4 T FSI
Előnyök: plusz egy autó.
Ha ezt mind megvettük, akkor a Q7-hez képest:
- 745.400 Ft maradt a zsebünkben
- mindössze 4 literrel többet égetünk el százon (a kettővel össz.) – kit érdekel, ha 19 millióért vettünk kocsi(ka)t?
- csak 92 g-mal több CO2-t pöfögünk ki kilométerenként (a kettővel össz.) – ez senkinek sem fog szemet szúrni, az tuti (a Q7 326 g/km-e annál inkább...)
- ja, és a vágyott 1,7 tonnás behajtási korlátba még simán beleférünk bármelyikkel, vagyis mehet anya és apa is külön autóval Budapesten a BKV-zás helyett,
- sőt még nem lesz akkora arcuk, hogy ciki legyen indexelni.
Ezek után hadd röhögjek inkább jót ahelyett, hogy meghúzzam magam ezek a rombolók előtt.
| Audi Q7 | Audi A3 1.4 TFSI | Audi A6 Avant | különbség |
ár | 19 767 000 Ft | 6 032 000 Ft | 12 989 600 Ft | 745 400 Ft |
CO2 | 326 g/km | 154 g/km | 264 g/km | -92 g/km |
átlagfogyasztás | 13,6 l/100 km | 6,5 l/100 km | 11,1 l/100 km | -4,0 l/100 km |
saját tömeg | 2240 kg | 1260 kg | 1685 kg | -705 kg |
fék nélkül vontatható | 750 kg | 660 kg | 750 kg |
béla 2008.08.20. 18:50:14
G. 2008.08.20. 19:29:04
Persze, maga a felvetés csak fejlett humorérzékkel érthető, és van, akinek olyan nincs.
A vontathatóság maga meg valóban nem szempont, egyik közeli ismerősöm csak azért kért horgot a maga verdájára, hogy idézem: "...ha valami buzi belémjön hátulról, lyukaggyon ki a hűttője...!". No comment, he?
Az autóvásárlás csak egy nagyon szűk rétegnek szól a racionalitásról, hiszen egy bizonyos havi fix alatt az anyagiak kötnek kompromisszumot az igényekkel, azt meg elképzelni sem tudom, havi fixből (közalkalmazott házaspár egy gyerekkel, lehet fikázni!) hogy lehet olyan verdát fenntartani, ami kétszer annyiba kerül, mint a lakásom... Persze, aki kicsi, nem látja a fától az erdőt...
és ezt így hogy? 2008.08.20. 19:57:37
Kheller 2008.08.20. 20:29:18
Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.20. 20:34:46
Simán vennék belőle négyet, plusz lakást... :D
feketebarany666 2008.08.20. 20:35:43
Q7 bol is van olyan ami nem enyire kornyezetszennyezo.
Egyebkent megfelel mindegyik az aktualis szabalyoknak, azon belul meg minimalis elteres van auto es auto kozott.
Egy oreg kisauto sokkal karpsabb mint egy ilyen.
totya 2008.08.20. 20:36:12
1. azert bazmeg mert tellik. Igen, adozott penzbol, foallasbol, tellik. Ember tanul, szerencseje van, kijon a lepes.
2. nem praktikus. te hulye vagy bazmeg. egyszer ulj be egy normalis kocsiba.
3. KOZOD???? Te hulye vasarlasi szokasaidat ki kutatja? kit erdekel hogy milyen szart veszel a tecsoban? Annak is beszolsz akinek 8-10 szobas haza van?
Jon az egesz postbol az irigyseg, bravo. Ha nem tudsz "atcikazni" bazmeg az ugynevezett szoros helyzetekben, akkor LELASSITASZ. Erted, varsz. De egy magadfajta folyton masokat basztato idiota ezt soha nem fogja tudni megerteni.
nav 2008.08.20. 20:45:32
Alanyi jogon minden SUV-nak rokkantsági igazolványt, szlovák rendszámot és korlátlan buszsáv használati engedélyt!
prkl 2008.08.20. 20:48:57
szerintem egy A6-os siman helyettesitene egy Q7-et, de tenyleg olyan sokat segitene ha egy bazinagy auto helyett egy masik nagy, 15 centivel rövidebb es keskenyebb lenne az uton? plane ha ott lenne "anya" A3-asa is..
vagy csak arrol van szo hogy ezek a nagy (esz szvsz ronda) tehenek felebresztik a kisebbsegi komplexusodat?
TTTT 2008.08.20. 20:50:42
Ugyanez nem mondható el a családi autónról: Espace (kell a hely, 5 személyesben nem fér el a család), kegyetlenül hosszú a városi forgalomban, sávváltáshoz kell egy utcahossznyi szabad hely, nehéz vele kis helyen parkolni - nem is nagyon megyek vele be a városba...
Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.20. 20:54:55
1. azert bazmeg mert tellik.
Helyesírási szótárra nem "tellik"?
Pont. 2008.08.20. 20:56:32
A gagyi audi árából 731 havi BKV bérletet lehet venni. Vagyis 60(!) évig utazol belőle az összes tömegközlekedési eszközön. :))
Kasu 2008.08.20. 20:56:48
Főleg: 2. Nem praktikus? Mindenkinek kívánom egyszer legyen neki és megérti. Az autózásnak más értelmet ad, biztonságos és kurva jó.
Ha nem x-trail lett volna, amikor egy idióta elnézte, hogy ott utca van és jobbkezes, akkor lehet nem élnék a 6 évesemmel együtt.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 20:56:55
Ha mondjuk egy Q7essel nem adod meg az elsőbbséget, és belebaszódsz egy városi kisautóba, akkor neked semmi bajod nem lesz, mert egy monstrumban ülsz, míg a vétlen autóst és kis csaldájád meg kinyírod.
Ez szerintem sem fair.
Valóban nem lenne hülyeség kitiltani a városból őket a picsába, mert feleslegesek, sőt.
amerika már beszopta ezt. Mivel arrafelé telik rá, így ott mindeni gyorsan átült szépen ilyenbe, a biztonságérzet miatt. Aki eddig konzekvensen kis autót hajttt az is, mert ki sem látott a sok suv közül.
Az eredmény az lett, hogy másfélszer annyi helyet foglal el ugyanannyi gépjármű, és sokkal több benzint égetnek el, sokkal több pénzt basznak ki autóra.
A móka az egészben pedig annyi, hogy statisztikailag nem biztonságosabbak egy kompaktnál, egyedül egy kis autóval avló ütközésnél teljesítenek jobban kicsivel. Borulnak, lomhák, nem kanyarodnak jól, billegnek stb.
Hogy ezt a szopást elkerüljük, nem lenn butaság kitiltani a fővárosból ezeket. Meg kellene húzni értelmesen a feltételeket, hogy a gazdag nagycsaládos buszlimója, a bútorszállítós dobozosautója még éppen beférjen, de bigblockos két és fél tonnás dodge presztízspickup, X5, Q7, stb már ne. Ha tellik rá, vegye nyugodtan, de a belvárosban ne furikázzon vele feleslegesen.
béla 2008.08.20. 20:58:58
Kasu 2008.08.20. 21:03:47
Mégegyszer: vegyétek és használjátok, bizony nem borulnak, meg nem lomhák, nem billegnek jobban mint a suzuki, basszus látszik sose ültél egyben sem.
Ha valami igazán kurva jól megy minden úton, akkor ezek mennek, biztonságosan és kompromisszumok nélkül. Sajnos nem mindenkinek jut, ez viszont már más kérdés.
Azt viszont tényleg mondom, ha ez az autó kérdés megváltoztatja a személyiséget, vagyis rohadék lesz tőle a kisfaszú, és letol meg minden, akkor megértem a felháborodást, bár lehet így viselkedni egy astrával is:-)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.20. 21:05:49
50cc 2008.08.20. 21:07:52
különben meg ugyanúgy fosnak abban a szarládában is amikor bevágok elibük jobbról, mer gondolom egy 20millás járgányon mégse 5forint a festés
Idegbeteg 2008.08.20. 21:09:29
Tehetek ide én is egy táblázatot kiesett idő anyagi stb károk.. és pont leszarom mennyit fogyaszt.
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 21:09:52
Jó kis agresszív ocsmányságot sikerült ideböfögnöd. Gratulálok hozzá! Tény, hogy a bejegyzés is nehezen emészthető ebben a formában, de ez a komment...
Azért, mert tellik? Szánalmas! De tényleg. Ideje lenne, hogy racionális döntéseket hozzunk mindannyian, mert felzabáljuk a jövőnket és (nem mellesleg) egymás idegeit. És a cikkírónak bizony van igazsága, csak talán nem a legszerencsésebben vezette elő. Nem azt írta, hogy üljön át mindenki Matízba, vagy Kalosba! Gyártanak a prémiumkategóriában kisautókat is, amik városban CÉLSZERŰBBEK! Kisebb helyet foglalnak, környezetbarátabbak, és azért azt is megnézném, hogy törne ripityára egy Swift mondjuk egy A3-at...
kifly 2008.08.20. 21:10:06
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.20. 21:10:38
A csomagtere nem olyan észvesztően nagy, a kényelem az kategóriától függ, de egy felsőközép limuzin már épp elég kényelmes, kombi verzióban meg pakolható is, ha meg ilyen "allroad" stílusú, akkor még négykerekes és emelt hasmagasságú is lehet, ami bőven elég, mert az említett batárok nagy része sose megy le az aszfaltról...
kifly 2008.08.20. 21:11:01
istvn 2008.08.20. 21:11:08
Atte 2008.08.20. 21:11:26
Roppant jot mosolyogtam ezen a mondatodon, idezem.
"1. azert bazmeg mert tellik. Igen, adozott penzbol, foallasbol, tellik. Ember tanul, szerencseje van, kijon a lepes."
Szamolj egy kicsit. 20 millio also hangon, de ennel csak tobb. Ahhoz, hogy egy ilyen gep osszejojjon mondjuk
egy ev alatt, havonta 1.6 misit kell felrerakni. Ha 2 ev a spor ido, akkor csak havi 833e, ha 3 ev a sporido,
akkor 416e, ha 5 ev, akkor csak 333eFt Ha ezt nem zsebbol veszi, hanem hitel, akkor ezekhez a szamokhoz a
kamat is hozzajon, ami also hangon, es legyunk rosszindulatuak 10%, de ha csak 5 akkro is 1.6 misi esetlen 80e ft.
Tehat, ha figura mondjuk 5 evre vesz egy ilyen szart, akkor havi 400 csak a torleszto, a biztositasokrol
es az uzemanyagrol nem beszeltunk, mert ezek ugye siman megesznek 20 liter benyat. Tehat az utobbi pelda eseten 5 eves
futamido mellett havi 450-480 _csak_az_auto. Tegyuk fel, hogy delikvens eszik, iszik, neha meg vesz maganak egy ruhat
es van lakasa es rezsije. Ha nagylabon el, csaladi haza van, persze hitel azon is, tehat jo 7-8-900e havi
minimum kell neki mindehhez. Ez brutto 2 millio 2.5 korul van.
Nyamost, egy ilyen penzel rendelkezo, ahogy irod mondjuk vezeto bizony nem fog ilyet venni. Miert is?
Egyszeru, mert neki van ceges autoja. Volvo, passat, rossz esetben audi a4-a5-a6.
Ha nyitott szemmel jarsz, akkor lathatod, hogy ezekben a monstrumokban, nem oltonyos nyakkendos szolid uriemberek, hanem 25-35os, rendszerint nagydarab
kopasz allatok ulnek, akiknek oltozkodese, es viselkedese erosen megkerdojelezi nem hogy azt, hogy tanult,
hanem hogy jart egyaltalan iskolaba. Egy ilyen, csak es kizarolag rablasbol, gyilkolasbol, lopasbol
kepes ezt a penzt eloteremteni.
Termeszetesen van kivetel, de az annyira, elhanyagolhato, hogy szinte nem is letezik.
Magyarul ezek az autok semmi masra nem valok, minthogy ahogy a posztolo is irta, az IQval es farokkal nem rendelkezo
izomagyu taplok felhivjak magukra a figyelmet. Igaz, mas kerdes, hogy igy azonban nevetseg targyava lesznek...
kekegsm 2008.08.20. 21:14:34
De ugyis kurvaanyázni kezd valamelyik köcsög. Nem érdekel, mert ha beszól, letolom.
Üdv
IFA-s
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 21:18:27
"Ha valami igazán kurva jól megy minden úton, akkor ezek mennek, biztonságosan és kompromisszumok nélkül. Sajnos nem mindenkinek jut, ez viszont már más kérdés. "
1. Hát ha 130 lovas Corollával kanyargós úton simán megszopattam egy Q7-est (meg egyéb mást SUV-ot is), akkor annyira azért nem megy kurva jól az a szar. (vagy én vagyok rallye-sofőr / ami nem igaz)
2. terepre nem mész be vele, mert végighúzza a csipkebokor.
3. a biztonság pedig csak addig igaz, amig nem egy hasonló méretű autóval ütközöl.
Mielőtt valaki irigységgel vádol: ha megtehetném, sem vennék soha SUV-ot. Előbb vennék egy Impreza WRX STI-t.
A SUV-ok meg általában két dologra jók: egyrészt virtuális f..szhosszabbítónak, másrészt könnyű velük kurvákat felszedni a DJ-ben...
(és igen, ültem már Q7-esben)
A dömperes 2008.08.20. 21:20:18
beleszolok 2008.08.20. 21:21:14
"hát én meg leszarom minek köll lerúgni a tükrét.. egy kicsit megemelem jobban azta köcsögrobogós ballábamat, aztán lehet elteperni a motoros sávban. Na ott kövessen ha tud XDDD
különben meg ugyanúgy fosnak abban a szarládában is amikor bevágok elibük jobbról, mer gondolom egy 20millás járgányon mégse 5forint a festés "
Lehet nem a festés miatt fosnak, hanem, hogy nem sorozod-e meg őket egy uzival, valami rosszul sikerült üzlet miatt :D
kifly 2008.08.20. 21:21:39
A dömperes 2008.08.20. 21:23:22
Catmayer 2008.08.20. 21:25:30
0) A magas üléspozícióból jobban átláthatóak a sávok, meg minden
1) A városi tolakodásban a tekintélyes megjelenése előzékenységet biztosít a többiek részéről
2) Kényelmes, nem ráz annyira a gyakran igencsak földútra emlékeztető kátyús városi utakon
3) Parkoló helyre átlag ugyan úgy befér mint pl egy karaván Golf
4) Dieselben a fogyasztása is elviselhető
5) Elég fürge ha arra van szükség
Ezek után miről beszélgetünk? Ne mondják nekem hogy a Smart az ideális városi autó! A fogyasztása szégyenletes, lerázza a veséd, és meghalsz az első komolyabb ütközésnél...
A SUV-ok kitiltása helyett minőségesebb tömegközlekedésre lenne szükség, az csökkentené érdemben az utakon az autók számát! Persze nem a SUV-okét, de úgyis a többiből van több :)
grigorij (törölt) 2008.08.20. 21:26:00
Szerintem azoknak van igazuk, akik azt írják: mi közöd hozzá!
Viszont az egyszerű, önző indokokon túl említhetnénk például a messzebbről bejáró családosokat (hallom a véleményt, minek jönnek a fővárosba...), felhozhatjuk érvként a kényelmet (klasszikus demagóg ellenvélemény, nekem is megfelel a kispolski) végül a fővárosi útak minőségét...
De még egyszer: egyszerűen nem értem, hogy egyesek miért a másikat lesik? Annak miért van LCD tévéje? Az miért keres többet? Honnan telik neki tengerparti utazásra? Miért van neki szebb felesége? És még hosszan sorolhatnám...
Ja! Mert kapom mindjárt... NINCS AUTÓM!
De nem vagyok buta, korlátolt, damegóg irigy...
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 21:26:02
laci 2008.08.20. 21:26:50
nekem a Q7 meg az X5a buzik autoja.
soha nem jutna eszembe az autom fölényét fitogtatni.
A dömperes 2008.08.20. 21:30:07
Nézzétek meg a fővárosi betondzsungel állapotát. Hé, felér egy sivatagi rallival. ;-)
A dömperes 2008.08.20. 21:30:42
kifly 2008.08.20. 21:30:51
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:31:45
kellemes, hogy magasan ülsz, ellátsz meszire,
de igenis érezni a súlyt, és igenis billegnek, kurvára nem olyan kellemes közetlen élmény, mint egy akármennnyire bután szétszervózott, szar futóművű, de kicsi autó.
És az amcsik pedig bizonymondom néked beszopták, mert sok az autó, kevés a hely a városban, és ezt nem tudják már így jól kihasználni, és lassan ott is kezd nemmindegy lenni, hogy a kocsi 8-at eszik 18-at vagy 28-at.
kifly 2008.08.20. 21:32:01
A dömperes 2008.08.20. 21:32:56
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 21:32:57
Bocsi, de a figyelmedbe ajánlom, mit dobott fel alternatívaként a cikkíró:
- Audi A3 Sportback Ambition 1.4 T FSI és
- Audi A6 Avant 2.4 quattro (számomra ez a vitatható pont).
Tehát szerintem szó sincs irigységről. Az A6 Avantot nem nevezném éppen lúzerládának. Prémiumkategóriás nagy dög az is, viszont sokkal célszerűbb (pl. egy család számára, de az sem arra, hogy valaki egyedül araszolgasson vele a belvárosban). És esztétikusabb is...
A dömperes 2008.08.20. 21:34:06
Kasu 2008.08.20. 21:34:49
A dömperes 2008.08.20. 21:35:54
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:36:21
Ha egy ilyen tankban sokkallasz el egy kanyart, akkor baszottul nem viselkedik olyen jóindulatúan a gép a hülye pilótával szemben, mint egy laposabb építésű, könnyebb autó.
grigorij (törölt) 2008.08.20. 21:36:31
Az a SUV-dolog pontosan ilyen! Van? Igen? Kapható? Igen! Akkor akinek ez tetszik, és van pénze, vegye!
Én úgy 8-9 éve egy 510x180-as 3000-es, kéttonnás limuzinnal jártam be Pestre, vittem az ötéves fiamat az oviba, majd mászkáltam a városban... Én is kaptam, hogy minek meg a többi...
De egyrészt a nyugalom, a kényelem, a biztonság többet ért! Ráadásul hátul, gyerekülésben a fiam abszolut biztonságban volt!
A dömperes 2008.08.20. 21:37:55
nekünk ment el az eszünk 2008.08.20. 21:39:14
anyádat! én akkor is kitaposom a beled az oooo-mmal
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 21:39:30
Álmodsz.... mihelyt 80-100 kmh fölé gyorsítasz, senki sincsen biztonságban semmilyen autóban...
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:39:46
Groomy 2008.08.20. 21:40:52
A dömperes 2008.08.20. 21:43:28
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:44:41
az öttonnás limuzin picit mástészta, ha presztízsautó kell, akkor még mindig inkább valami bálna az értelmes választás, de felesleges.
Ha tetszik, ha nem, annak, hogy a zsúfolt belvárosban egy olyan autóval közlekedsz, ami sokkal nagyobb, mint amire szükséged lenne, van egy olyan üzenete a többi ember felé, hogy te úgy gondolod, hogy neked több hely, több tisztelet jár.
Legyél szíves akkor hát emelt fővel visleni, hogy a jelentős többség egy pökhendi fasznak tart ezért.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:47:04
teljesen jogos, amíg olyasmire költöd a pénzedet, amivel másnak nem okozol hátrányt.
Az, hogy te ötven százalékkal többet akarsz pénzednél fogva elfoglalni a főváros zsúfolt _köz_területéből, már nem egészen ez a kategória.
csaszu · http://csaszu 2008.08.20. 21:47:23
grigorij (törölt) 2008.08.20. 21:47:27
A SUV az nem kizárólag egy-két, kábszernepper cigányok divat BMW-je, Audija, Mercije!
Nézd meg a Chevrolet Captiva már 6,8 milliótól vehető, vagy a Kia Sorento, Hyundai Tucson is hasonló, a divat-Audikénál lényegesen alacsonyabb áron szerezhető be...
Tehát akkor nem is a SUV-val van baj, hanem a márkával?
A másik probléma, a magasság! Egy SUV-ban 30-50 centivel vannak magasabban az ülések, tehát egy városi, koccanásos ütközésnél nem téged vagy a gyerekedet trafálnak telibe...
A dömperes 2008.08.20. 21:47:59
repecs 2008.08.20. 21:48:59
Christian Troy 2008.08.20. 21:51:49
Pl. Münchenben is rengeteg SUV van mégis tiszta a város. Másrészt DPF-es autókról van szó a legkorszerűbb euro szabványoknak megfelelő paraméterekkel. Attól még hogy vkinek nem telik rá, attól még nem kell kitiltani őket hogy nyugtassa a kisebbrendűségi érzését...
Ami pedig a közlekedési morált illeti egy SUV-ost sem illet meg hogy ész nélkül hajtson, mert a proliságból feltört a jólét szintre, de agyban még Diósgyőrben tuningolja a Ladát. Engem egyszerüen jólesik beengedni egy autóst ha indexszel így is hogy E Mercedes-em van. Volna mit tanulni pl. a németek városi közlekedési moráljukból.
Üdv
ischler 2008.08.20. 21:52:20
Egy ilyen kérdés megvitatásában pedig az irigység általában rossz tanácsadó...
grigorij (törölt) 2008.08.20. 21:52:48
Vagy azért, mert IQ-szegények ne mondjanak rosszat róla, igyak Tuborg sör helyett Tesco-s műsört? Vegyek 31 centis tévét, ne 70-est? Legyen öreg, randa feleségem, ne pedig fiatal szeretőm? Ez utóbbi valóság, hiszen 7. éve vagyok agglegény, és ez roppant bassza idősödő házaspár-feleségek csőrét, miszerint minek élvezem a fiatal pipihúst, inkább keressek egy "hozzámvalót"...
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 21:53:06
"A másik probléma, a magasság! Egy SUV-ban 30-50 centivel vannak magasabban az ülések, tehát egy városi, koccanásos ütközésnél nem téged vagy a gyerekedet trafálnak telibe... "
Korábban már írtam, hogy addig, amig nem SUV-val ütközöl... és a SUV-ok egyre szaporodnak :-)
A végén olyan magasak lesznek, hogy elmegyek alattuk mint Grabovszki, ti meg ütköztök felettem :-))))
Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.20. 21:53:38
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:54:27
nem, a feleslegesen magaddal cipelt plusz tonnáról van szó, és melleslge arról is, hogy ezzel feleslegesen mennyivel több üzemanyagot pöfögsz el.
csaszu · http://csaszu 2008.08.20. 21:54:46
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.08.20. 21:55:29
Egy hete találkozott 90°-ban előttünk egy pickup meg egy öreg Escort.
Az Escort ajtaját kinyitotta az ürge, kiszállt, szomorkodott.
A pickup kettőt pördült a hossztengelye körül, az oldalán állt meg, és konzervnyitó használatával jöttek ki belőle az emberek, szerencsére élve.
Vegyetek nagy, magas autót, és élvezzétek.
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 21:56:49
Az azt jelenti, hogy az utánfutónak nincs külön fékrendszere, és az autó féke fékezi az utánfutót is.
Az utánfutó fékrendszere általában ráfutó fék (az ilyen kategóriában), aminek a segítségével az utánfutó kerekei is befékeződnek fékezéskor.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 21:58:19
na, ámerikában ez vezetett oda, hogy a városokban is mindenki suvval jár, így már megint szintben fognak elkapni, ha ütközöl, több pénzen és üzamanyfogyasztáson is szépen kialalkult az a helyzet,mintha mindenki törpeautóval járna.
totya 2008.08.20. 21:59:12
Valaki aki azt irta hogy "jobb helyeken" fizettetnek pluszban az ezekkel a kocsikkal kozlekedesert. Khm bazmeg, regado? fogyasztasban a benzin adoja? szervizeles afaja? Aztan ugyan mondd nekem meg legyszi baratom hogy hol kulonboztetik meg ezeket a kocsikat. (ha Londont akarod bofogni, sugok: NEM vezettek be a megkulonboztetest. Eleg jol keresnek mar a jogaszok ott is, nem kell nekik ekkora bonusz a class action perhez)
Amugy szeretnem megkerdezni a sok marhat: mi a SUV? A Land Rover Freelandertol kezdodik? Vagy a BMW X3tol? Vagy az X5tol? Infiniti FX? hol a hatar ami felet fujdenagyauto? Es ki fogja eldonteni? a sok alulfizetett szerencsetlen? Szep is lenne.
Atte, FYI havi 900 nettohoz 1.65 brutto kell. Eleg sokan vagyunk akinek ennel tobb van. Ceges auto meg nem mindenkinek van, sot sokan vannak akik ceges auto helyett maradnak a sajatjuknal (mivel a ceg nem adja meg az ilyen kategoriaju autot - egy Passat nem egy Range Rover ugye). A nem teljesen civillizalt X5 vezetokrol szolo kis blokkodnak nyilvan van alapja, nem vonom ketsegbe, de legyszi megse altalanosits emiatt MINDEN SUV soforre, latatlanban. szerintem.
Az egesz post egyebkent ezzel a kommunista egalitarius hozzaallassal baszott fel, hogy kvazi senki ne emelkedjen ki a tobbi kozul. Nemtom akinek ez a vagya menjen a picsaba Eszak Koreaba, ott olyan vilag van, itt nem.
A zoldnaciknak - "felesszuk a jovot" meg ilyen baromsagok. HAHAHAHA. Mediamaszlag beszopasa, az bezzeg okossag ugye.
Akinek nem tetszik a stilus, ne olvassa. nem kotelezo.
amize 2008.08.20. 21:59:27
Másokat durván veszélyeztető bunkó majomemberek ülnek bennük, akik az összecsalt pénzüket képtelenek hasznosabb dologra fordítani.
Lehet, hogy itt is van kivétel. Nekik a kicsire sikeredett lankadt pöcsüket kell ilyen kurva nagy autóval ellensúlyozni a plazacicák előtt.
Mindegyik városi óriáscirkálóra hatalmas környezetterehelési különadót vetnék ki, és egy vagyonosodási vizsgálat sem ártana.
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 22:00:05
Nekem a SUV, mint kategória ellenszenves. Részben racionális, és (elismerem) részben irracionális okok miatt.
"tehát egy városi, koccanásos ütközésnél nem téged vagy a gyerekedet trafálnak telibe..." Egy városi, koccanásos baleset megúszásához akár egy Astra is elég biztonságot nyújt (5*). Egy komoly ütközésnél viszont lehet, hogy jobban jársz ugyanolyan áron egy felső kategóriás limuzinnal. Pl. ez a bajom a SUVval. A HAMIS biztonságérzet. Félreértés ne essék. Biztonságos autók. De nem annyira, mint amilyen drágák, illetve amennyire biztonságosnak tűnnek.
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:00:59
Hehe... ebből a mondatból látszik, hogy te ideális SUV tulaj vagy... :-)
A dömperes 2008.08.20. 22:01:58
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:02:53
nem, senkit nem zavar, hogyha méteres plazmád van, vagy ha huszonévekéket dugsz. Ha neked megéri, márpedig biztosan megéri ha csinálod, és ez okoz örömet akkor nosza.
De ezzel senkienk nem ártasz, nem okozol kellemetlenséget,
nem úgy azzal, hogyha felelegesen egy nagy tankkal közlekedsz.
(arról nem is szólva, hogy szeretek átlátni az előttem lévőn, mert úgy biztonságosabb közlekedni, ha többet látok)
és nem akarok csak azért majd nagy tankot venni, és nem akarom, hogy mindenki csak azért nagy tankokat vegyen, hogy újra kilássunk egymás mögül, és egy ilyen nagy szar balfaszkodik belém, akkor nagyobb legyen a túlélési esélyem.
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 22:03:42
1. Én nem fikáztam a helyesírásod! Viszont akkor - ezek szerint - olvasni megtanulhatnál.
2. Viszont ezzel egyetértek: "szanalmasak vagyok". Tényleg szánalmas vagy. Csak a többes számot nem értem... :)
BZL 2008.08.20. 22:04:24
A sok konzumidióta bele se gondol hogy ez mit jelent. A "kompromisszumok nélkül" azt jelentené hogy MINDENRE ez a legjobb - terepre, versenypályára, országútra, mindenre.
Szóljatok ha láttok egy ilyen autót.
Mindegy ez csak egy gondolat.
Akár erről a témáról is regényt lehetne írni, de sajnos a regény minden sora közhely lenne.
Amikor még a dohányosok uralták a Földet, és tiltó táblák helyett Marlboro reklámokkal volt kitapétázva a város, gyakran mondták füstölés közben a mellettük fuldokló nemdohányosnak, hogy ha zavarja a füst, szokjon rá ő is.
Akkor majd ő is elszívhatja mások elől a levegőt, és ahelyett hogy idegeskedne, majd ő idegesít másokat.
Nyilván úgy gondolta a sok istenbarma, hogy a másik csak nem mer "menő", meg "igazi férfi" (hülye reklámok ügye, cowboy a pusztában ezerrel) lenni, esetleg nincs pénze cigarettára a csórónak.
Nem is tudom ez most miért jutott eszembe, de az biztos hogy nem off.
Egyébként én is vennék SUV-ot, ha 7 gyerekem lenne, vagy 7 gyereket akarnék benne csinálni, valamire jók ezek is, nyilván.
(Ne kezdjen senki anyázni, úgy sem válaszolok - anyázni én is tudnék, nem kihívás. Konkrétan senkit sem akartam megsérteni a fentiekkel.)
A dömperes 2008.08.20. 22:04:28
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:05:23
légy szíves ne szólíts meg, és főleg ne szólongass be, ha nem az én kommentemre reagálsz.
valaki 2008.08.20. 22:05:50
A dömperes 2008.08.20. 22:06:24
Donor 2008.08.20. 22:07:15
Biztonság sem volt több, főleg ha a lomhaságát is hozzáveszem. Parkolni nehéz vele, tisztára mintha teherautóban ülnék. Kell a fenének. Tényleg csak az az előnye, hogy magasan ül az ember és ez jól kompenzálja a komplexusokat.
Igen a több száz pacis motorral ugrik a sok tonna, nem kétség, de kb. olyan a kanyarodási képessége mint egy 120-as skodának amiben elszállt a lengéscsillapító.
Ha lenne 20 millám kocsira tuti valami sportautót vennék, jó kis feszes futóművel, alacsony súlyponttal és megfelelő körkörös védelemmel.
Ha terepre akarok menni akkor csakis kocka Landrovert ami igaz hogy elég olcsó, de az tényleg bírja a terepet.
Ha meg a környezetvédelem a célom 20 millából vennék egy olyan elektromos autót ami kenterbe vág bármilyen benzinest :)
Megjegyszem a sokat szidott Swift, marha jól fekszi az utat. Vezetési élményben 100x jobb mint egy SUV
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:09:38
A renszerváltás hagyatéka a magyar "irígység". Még ennyit hozzá. ;-) "
dehogyis.... az irigység nem magyar és sokkal régebbi, mint a rendszerváltás... persze attól függ, hogy melyik rendszerváltásra gondolsz. Mert ha az ősközösség felbomlására, akkor akár igazad is lehet.
BZL 2008.08.20. 22:09:50
Ennél azért tovább szokott tartani, na lépek innen... - további jó anyázást!
Kasu 2008.08.20. 22:10:29
Amize -nek meg üzenem, a rossz véleménye ne mautófüggő, basszus hanem az ember ilyen, aki tök mindegy mekkora autóban ül. Egy töketlen kisautós is lehet csökevényes agyú. Esetleg aki ennyire általánosít, vagy aki nagcsávónak érzi magát a SUV-ban, az is.
De ez itt főleg az irigységről szól és semmi köze a közlekedéshez, helykihasználáshoz, inkább gyűlöletkeltő teljesen feleslegesen.
maradjunk abban ha nem nagy autóban ülök, meghalunk egy idióta jobbkezét nem ismerő fasz miatt, pedig ő kisebb autóban ült.
Na sziasztok, én holnap is beengedlek és nem élek vissza a 136 lóval (dizel) viszont csendben és biztonságosan autózom. Veletek együtt, ha ti is betartanátok mind a szabályokat és emberien viselkedne mindenki az utakon.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:10:50
és azt is számítsd bele légyszíves, hogy városban te kapsz el oldalról egy kisautó, és kinyírod a benne ülőket, akkor a magyar jogrend szerint téged a következméyneknek megfelelően halálos közúti baleset okozásáért fognak lecsukni, és nem csak úgy simán beírnak két ceruzás feketepontot a jogsidba, amiért elnézted a jobbost.
Míg mondjuk egy kisebb autót hajtva ugyanezen szituációban lehet, hogy csak megúszod annyival, hogy a biztosítód lejjebrak pár kategóriával.
csaszu · http://csaszu 2008.08.20. 22:11:51
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.08.20. 22:13:47
Nem a kiemelkedéssel van baj. Hanem az ehhez nálunk sajnos automatikusan társuló kivagyisággal. Passat felett nincs kresz, nincs index. Te indexelsz rendszeresen?
Egyetértek valamelyik előttem szólóval: a SUV nem biztonságosabb egy átlagautónál. Nehezebb, magasabb, magasabban van a súlypontja. Néha alvázas konstrukció. Azaz borulékonyabb, kanyarban jobban kell vigyázni (dolgozik az ESP).
Oké, messzebb el lehet látni, és véd a megfelelő szögben beeső Swift elől. De ha egyszer elindul valamerre, és a padló/alváz felett benéz valami, az ég óvja a bennülőket. Egy Swift már rég összegyűrődött és megállt, amikor egy SUV még lelkesen tolja a sofőr agyába a faágat/táblaoszlopot a légzsákon keresztül. I=m*v, emlékezzünk.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:15:34
elcsapják a féltett kis porontyodat a zebrán.
egyik esetben egy kisautóval teszik ezt, és a gyerek jól befejeli a gépfedelet, és betöri az orrát, meg mittudomén.
második esetben egy magas orrú városi tankkal cspaják el a féltett kis pulyát, és tök függőleges orrfal lamellái közül kell majd kipiszkálni az agydaranokat.
Rosszabb esetben még csillivilli kétcolos korracél gallyrács is van gép elején.
(amit egyébként kurvára tiltani kellene, mint ahogy azt egyes helyeken teszik is)
nomármost ha mindenki akkora autót hajt, amekkora kell neki, akkor az első eset a valószínűbb, ha az emberek inkább úgy gondolkoznak, mint te, akkor a második.
nos tehát?
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:18:06
szerintem szállj le erről a kivagyis dologról,
mert én itt sorolom az ész érveket,
a hülyébbje meg erre annyit reagál, hogy
"most mitkivagyisozol, irígy geci, titpikus magyar geci, tee"
csak úgy taktikai szempontból jegyezném meg halkan
...
Donor 2008.08.20. 22:19:49
Nem az a baj ha valaki ilyen teherautót tart mert szüksége van rá, hanem az ha valakinek nincs rá szüksége csak divatból tart, és a többség ilyen, na ez a gáz.
totya 2008.08.20. 22:20:43
kozlekedesi bunozo - ez OK, de a kerdesre valasz? ki fogja eldonteni?
Amize - ember, ez tenyleg kiraly komment volt. kis pocs? plazacicak? jezusom.
Valaki - nekem is Land Roverem van ugyhogy szevasz.
es utalom ha egy kalap ala vesznek az X5/Q7 soforokkel, de vegtelenul szanalmasnak talalom azt is, amikor emberek nem kepesek megbirkozni azzal hogy nekik kevesebb jutott. Es ez a post errol szolt sajnos. a sok egyszeru meg bologat.
a. 2008.08.20. 22:21:02
zsoci 2008.08.20. 22:21:24
Az meg hogy valaki azon puffog hogy miért vesz a másik ilyen vagy olyan autót, komoly szegénységi bizonyívány. Ha neked jobb vegyél kis kocsit vagy bérletet, megérdemled.
Üdv Zsoci
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:24:21
"kozlekedesi bunozo - ez OK, de a kerdesre valasz? ki fogja eldonteni?"
A SUV tulaj ügyvédek.... :-)
Kasu 2008.08.20. 22:25:57
www.langlovagok.hu -ba
Lehet látni mi marad a kisautóból. Galacsin. Demagóg duma, hogy a kicsike biztonságosabb, meg jobban fekszi az utat.
Aki a suzuki helyett sportautót venne, az a nyerő! A SUV ellenességet terjeszzük ki a "felesleges" sportautókra! :-)))))))
Fasznövelő, miből van, hígagyú stb. :-))
Na tényleg jó éjt!
efhábé 2008.08.20. 22:27:14
KRESZ-ről tetszett-e már hallani? Egyetlen kanyar sem sokkallható el, amennyiben betartod a KRESZ-t, bizony-bizony, szép kerek tábla, piros szegéllyel, benne számmal.
Ez kurvára nem érv a SUV-ok ellen. Én céges kocsiként hajtottam sokáig suvot, szabályosan, másokat nem terrorizálva, előzékenyen. Sokkal jobb volt abban közlekedni, mint egy hagyományos kocsiban (a sajátom, amivel most járok, tök átlagos 8 éves felsőközépkategóriás, imádom, de nem lehet összehasonlítani a batárokkal).
totya 2008.08.20. 22:27:23
Igen, indexelek es ki tud akasztani aki nem. Ma pl mentem ocsemhez belvarosbol kulvarosba es eleg hosszu ideig mentem egy Mondeo mogott akinek szerintem letort az indexkapcsoloja.
Mondjuk ezt nem tudom bizonyitani nyilvan, marmint hogy indexelek rendesen.
totya 2008.08.20. 22:28:19
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:28:22
most ezt már tényleg csak vicből írod ugye?
nem baj ha nem hiszem el, hogy egy dcatoval ugyanolyan könnyenn parkolsz?
Az biztos, hogy ahova én be tudok parkolni egy pandával, oda te egészen biztosan nem tudsz egy ducatoval, de még egy középkategóriás szedánnal sem.
úgyhogy a megkénetanulnivezetni kirohanást sem értem, mert amit felvázoltál az csak egyféleképp lehetséges: ha te minden autóval csak egy ducatónyi helyre tudsz beállni...
Donor 2008.08.20. 22:30:10
totya 2008.08.20. 22:30:52
Donor, es ebben mi a gaz? neked semmi luxuscikked nincsen? vagy csak az auto zavar?
hol van mar a kopasz mercis.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:31:38
igen hogyne,
épp ezért nem történnek soha sem balesetek, mert van a kresz.
de akkor végülis most miért is kell "biztonságos" suvval járni?
totya 2008.08.20. 22:33:16
nem szégyen ez, csak ha valaki hipokrata, na az vérgáz.
AP 2008.08.20. 22:37:49
Most annyira fáj, hogy a posztíró nem tud venni?
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:40:59
"Egyetlen kanyar sem sokkallható el, amennyiben betartod a KRESZ-t, bizony-bizony, szép kerek tábla, piros szegéllyel, benne számmal."
Relatív gyorshajtásról hallotál-é? :-)
efhábé 2008.08.20. 22:42:41
második esetben egy magas orrú városi tankkal cspaják el a féltett kis pulyát, és tök függőleges orrfal lamellái közül kell majd kipiszkálni az agydaranokat."
Szép-szép, de ugye nem felejtjük el, hogy a gyalogosvédelem viszonylag új szempont az autógyártásban, úgyhogy egy néhány éves kisautó nyugodtan teljesíthet nagyságrendekkel rosszabbul ezen a téren, mint egy új suv.
A suvok bizonyos téren biztonságosabbak, mint más autók, ugyanakkor borulékonyabbak. Úgy kell vezetni őket, hogy ezt észben tartja az ember. Egy marutiban meg a motorméretet tartja észben az ember. Kompromisszum-mentes autó nem létezik. Van, akinek a borulékonyság simán vállalható cserébe azért, hogy magasan ül és átlátja a forgalmat. Kár mondvacsinált ellenérveket felhozni, a suvnak is ugyanúgy vannak előnyei, mint bármelyik másik autónak és hátrányai is, mint bármelyik másik autónak.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:43:16
na mit?
egy jól felszerelt ford focus méretű prémium kategóriájú gépet. Mert abban is elfért a család (4fő) és mert minek nagyobb.
És nem azért, mert nem volt pénz _bármi_ jobbra, nagyobbra.
Elfogadom, hogy más attól lesz boldog, hogy valami extravagánsat, nagyot, luxusosat, látványosat vezet, nincs ezzel semmi baj, simán lehet ugyanolyan jó ember, mint a fent említett egyén, vagy akár jobb is,
de nekem ne magyarázza senki, hogy városban praktikus egy nagy vas,
És azt meg főleg ne mondja senki, hogy így, hogy a fővárosban alig lehet parkolni, sok a dugó, stb, mindenki, aki teheti, jó hogyha egy geciszéles gecimagas és gecihosszú SUVvot használ.
A55ho1e 2008.08.20. 22:43:38
Pár ilyen eset után csak visszavesz a paraszt. Vagy vezet talicskát.
efhábé 2008.08.20. 22:45:01
Egyébként a suvok többsége összkerekes vagy hátsó, úgyhogy kanyarban jobban viselkednek, mint egy elsőkerekes.
tottyatd 2008.08.20. 22:45:09
meg a totya, az is ott vót...
Donor 2008.08.20. 22:45:59
De lényegében ugyan azt mondod amit mi. Van pénzed ezért veszel ilyet mert miért ne. Értelmes érv nincs mellette. Biztonság? Baromság. Egy maga súlypontu jármű nem lehet biztonságos. Ha a biztonságra mennének akkor ugyan ezt az anyagot alacsony súlypontra pakolnák. Ha még biztonságosabbat akarnának, akkor pedig sokkal jobb anyagból csinálnák a kocsikat, vékonyra hengerelt biliacélból.
Az egész egy marketing humbuk, amit szépen megetettek veletek. De engem nem zavar, nem az én bajom, én csak röhögök a magadfajtán.
efhábé 2008.08.20. 22:46:52
Csaba 2008.08.20. 22:47:14
pá.
balage 2008.08.20. 22:47:38
Ha valakinek nagyvas kell, akkor azt európában nem kapni. Arra ott van a Hummer H1 (nem a kis játék H2 meg H3), esetleg egy Ford F150 - nna azok korrekt nagyvasak :)
Ezek tudathasadásos szarok - mindenre jók, de igazából semmire.
efhábé 2008.08.20. 22:48:12
Én is ugyanezt mondtam róluk, amíg nem kaptam egyet a seggem alá. Azóta más a véleményem róluk.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:48:54
igen vannak előnyei
lehet vele jachtot húzni, meg felmegy a szőlőhegyre
de városban nem praktikus, nem való.
És az, hogy átlátja a forgalmat, annak az az ára, hogy aki mögötte halad, az nem látja csak a seggét,
hogy "biztonságos", annak meg az az ára, hogy az a kisautó, amit elkap, az törik jobban össze.
Így már nem arról szól a játék, hogy nagyobb plazmatévét veszel, mint aszomszéd, és azért az irígy, hanem arról, hogy elveszed a szomszéd tévéjét, hogy te a kettőn együtt nézhessed szélesvásznon a filmet. ferstéhen?
AP 2008.08.20. 22:50:23
Jaj gyerekek. Fel kéne már lőni a pizsit, nem? :)
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:51:21
"Egyébként a suvok többsége összkerekes vagy hátsó, úgyhogy kanyarban jobban viselkednek, mint egy elsőkerekes. "
Egy francos fenét viselkednek jobban.... a tömegüket nem kompenzálja a négykerékmeghajtás, ami különben is csak akkor számít, ha csúszás van és korrigálni kell. Arra meg a közúton vezetők kb 90%-a úgyis képtelen. Nyomni a gázt az egyenesben... az megy.
totya 2008.08.20. 22:51:59
mondok neked pár dolgot, hogy miért jó a nagy autó*
1. kényelmes, mert nem gubbasztasz, sokkal lejjebb van a lábad mint egy alacsony kocsiban. lehet vitatkozni, próbáld ki
2. kurvanagy hely van benne, pláne ha leborítod a hátsó üléseket. a kutyának nem kell zsúfolódnia sehova, de gyakorlatilag bármi más is belefér.
3. 4 kereket hajt, mint jelezték feljebb. Eső, hó, kanyar, hadd ne folytassam.
lehet sorolni millió más dolgot.
*: konkretan az én autóm 5cm-el hosszabb mint egy Volvo S40es, és nem szélesebb semmivel, max a tükrök nagyobbak.
Röhögj rajtam nyugodtan, ez engem egyáltalán nem zavar.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:52:12
ez a hátsókerék jobban viselkedig kanyarban, mint a fronthajtás, ez megint vicc volt ugye?
kamikáze 2008.08.20. 22:53:08
közlekedési bűnöző 2008.08.20. 22:53:11
Háh.... én vezettem.... belementem egy ismert kanyarba a megszokott sebességgel aztán alig bírtam összeszedni az autót. (a megszokott sebesség egy szaros Corollával értendő)
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:54:07
ha nincs nagy autód, akkormeg minek vetted magadra?
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 22:55:21
de gondolom az amcsi filmekben az is csak fikció, amikor a szupermarketeknél van kompkat-parkolóhely..
balage 2008.08.20. 22:55:48
időnként vezetem a céges, dobozost (sárga renault traffic) - tud mindent, mint amit egy 1x millas "suv" : nagy, erőt sugároz (hiaba kerul fele annyiba, mint a masik autom, nem vesznek vele komolyan - ezzel ha berakom az orrat a sorba, tutira beengednek :)), biztonságos, ja, és csak 8 litert eszik, es 160-170-el gond nelkul lehet(ne ;-) haladni vele.
És ilyenkor jut eszembe egy nagyon régi clio reklám: "...de nem elég drága..." csak itt egy arab sejk tiltja le a fiat a cliorol...
totya 2008.08.20. 22:56:11
efhábé 2008.08.20. 22:56:19
2. Ha tényleg ennyire fontos, hogy átláss az előtted autózón, akkor ne csak a suvok ellen kelj ki, hanem a furgonok, minibuszok, új, magasabb építésű autók ellen is, egy átlagos kocsiból nem látsz át egy ignisen sem rendesen. De ezekről egy rohadt szót sem szóltál, úgyhogy leszögezhetjük, az átlátás ürügy. A forgalom jobb áttekinthetősége egy magas kocsiból viszont tény.
3. Már ugye milyen kiasutót kap el? Egy polski sokkal jobban törik, mint egy új twingo. És ehhez nem kell suvval ütközni.
És tudod, ha az a kérdés, hogy a másiknak tőből leszakad mindkét lába, én meg sértetlenül szállok ki, vagy mindketten lebénulunk, akkor én az első verzióra szavazok. Önző vagyok és érzéketlen? Igen, jelentkezzen, aki a fent vázolt két verzióból a másodikat választja inkább...
Aerol 2008.08.20. 22:57:25
totya 2008.08.20. 22:58:12
Balage, nem minden SUV 1x millas, ezt mar jeleztek fent is.
zmrzlina 2008.08.20. 22:59:45
Szerencsére hatalomra viszonylag ritkán kerülnek.
efhábé 2008.08.20. 23:00:04
Nyilván nem arról beszélek, amikor padlógázzal esel be a kanyarba és a hátsókerék kitúrja magát alólad és előremegy, hanem normál sebességű autózásról, mert ugyebár a padlógázas kanyarodás nem közútra való...
Normál körülmények között a hajtott kerék elfordítása sokkal rosszabb opció, mint ha a nem hajtott kereket kormányzod.
balage 2008.08.20. 23:00:14
Gondolom tudod, hogy mennyibe kerül egy helikopter + fenntartás... ez nem q7 kategória
balage 2008.08.20. 23:01:09
efhábé 2008.08.20. 23:02:28
No most aki analfabéta, ne vezessen. Nem véletlenül hívják fel a figyelmed a kocsi belsejében matricák arra tényre, hogy ez a kocsi magas és borulhat, figyelmesen vezesd. Normál vezetési stílus mellett nem borul egyébként.
balage 2008.08.20. 23:02:29
Fatero 2008.08.20. 23:03:19
Atte ! Olyan kurva jól számolsz,azt vajon kiszámoltad,hogy a 10 évre vett Suzy-d hányszor vszed meg és 10 év mulva mennyit ér ?!
A buta,gengszterek járnak csak ilyen szar Q7-es meg x5-ös,stb, akkor aki Bentlyvel jár,az háborús bűnös,Te nagyon okos számtantanár ?!
Remélem vagy olyan okos,és Te nem vszel ilyen felesleges f.asz hosszabbítókat !
Bármi_Áron 2008.08.20. 23:04:04
Én még nem.
Szurkoló 2008.08.20. 23:06:26
"Eddigi tapasztalataim: A böhöm nagy aszfaltterepjárók a gazdájuk elcsökevényesedett agyát kompenzálják, és primitív agresszivitásukat segítenek kiélni.
Másokat durván veszélyeztető bunkó majomemberek ülnek bennük, akik az összecsalt pénzüket képtelenek hasznosabb dologra fordítani.
Lehet, hogy itt is van kivétel. Nekik a kicsire sikeredett lankadt pöcsüket kell ilyen kurva nagy autóval ellensúlyozni a plazacicák előtt."
Te korlátolt idióta,megöl a sárga irígység.
Tipikus magyar post,tipikus magyar kommentekkel...
Shame on Us!!
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:06:37
az átlátás nem ürügy,
mert furgon és miegymás azért olyan, mert azzal lehet praktiksuan árut szállítani városban
az ignisen pedig át lehet látni.
ha egy kisautót egy kéttonnás alvázas szarral kapsz el, akkor ős szarrátörik, míg ha városban két normális kompkat ütközik, akkor semmi najod nem lesz, így reálisabb a kép, mégha épp olyan demagóg, mint amit te vázoltál.
a dolog akkor optimális, ha mindketten a sját gyűrődési zónátokat használjátok, és nem te akarod elnyeletni a tömör alvázas nagyvas energiáját egy kisautón.
balage 2008.08.20. 23:06:46
ugyhogy ezt az ertekvesztese dolgot szerintem hanyagolni kellene....
totya 2008.08.20. 23:09:15
Ha a searchbe itt beleteszed az econazi szót is, akkor talán meglesz hogy mit jelent.
wamz 2008.08.20. 23:11:20
sztem itthon inkább a hozzá kapcsolódó vélt vagy valós sztereotípiákkal van a gond. Az utolsó SUVhoz kapcsolódó élményem egy benzinkúton volt pár napja, én éppen a bogarakat próbáltam leszedni a szélvédőről, amikor beparkolt egy fekete X5, kiszált belőle négy hatalmas bermudás-atlétás-papucsos-fukszos kancigány (sztereotipia 2, de mit cisnáljak, tényleg ez volt) és fokhegyról a shopba trappolva csak ennyit löktek a kutas srácnak:
- he, öcsi, aztán töltsed csurig, értem, utolsó cseppig világos?
- öcsém, de dízelt rakjál bele, mert baj lesz, értem?
Szal Münchenben Herr Stefan Anschluß középiskolai tanár elképzelehtő, hogy vesz egy X5-öst, mert azzal kényelmesebben felmehet a bajor alpokban bérelt hétvégi házába, hogy ott a csendet kihasználva javítsa ki a kis bajor lurkók ógermán irodalomból írt dolgozatait, de itt ennél az általam említett példánál vhogy az a sejtésem, hogy nem ez a helyzet :)
balage 2008.08.20. 23:12:08
ok, akkor legyen pest az elso, ahol bevezetik ezt :) - csak hat nem eleg tokos egyik politikus sem... pedig ennek meg ertelme is lenne...
kamikáze 2008.08.20. 23:13:36
Hát öcsém, velem aztán peched van. :-D
"És tudod, ha az a kérdés, hogy a másiknak tőből leszakad mindkét lába, én meg sértetlenül szállok ki, vagy mindketten lebénulunk, akkor én az első verzióra szavazok. Önző vagyok és érzéketlen? Igen, jelentkezzen, aki a fent vázolt két verzióból a másodikat választja inkább..."
Nem vagy önzőbb, mint bármelyikünk, csak szánalmas, hogy háborúként éled meg a városi közlekedést. Ez a biztonság téma meg teljesen értelmetlen a jelen vitában, mert kisautó és kisautó között is hatalmas különbség van - pl légzsákok terén - s a világ törvénye, hogy az anyagilag sikeresek tovább élnek. (jobban bírja a verda, van pénz gyógyszerre, műtétre, stb.)
Ne értsétek félre, csak próbálok "konstruktívan" SUV ellenes lenni, mert azt érzem, hogy ti pénzzel olyan jogokat "vásároltok" magatoknak, amivel más emberek jogait "csorbítjátok". De ha ez van (márpedig ez van), akkor miért nem vagytok a SUV után kellőképpen megadóztatva?
efhábé 2008.08.20. 23:14:15
hogyne, bármelyik új, viszonylag magas építésű autóból. A régebbiekből meg nem. Én mondjuk átlátok rajta, ha akarok, de ehhez az akaráshoz ott a szintszabályzó karja, amivel jónéhány centit emelhetek a kocsim hasmagasságán. De ha nem emelem fel, nem látok át egy csomó új autón.
Egyébként a furgonok közül pl. a rengeteg családi mennyivel praktikusabb, mint egy szedán? Akkor most mindenki azonnal vegyen új autót? Legalább akkora baromság, mint a suvok ellen ennyire kikelni.
Egyébként meg, ha két kompakt ütközik és semmi bajod nem lesz, akkor a kompakt vs. suv ütközésnél sem hasonló feltételek mellett. A suvok szintén gyűrődnek, a legtöbb eleve nem is alvázas felépítésű (amelyik alvázas, az nem is suv, hanem terepjáró szinte minden esetben).
Patrik 2008.08.20. 23:14:25
www.euroncap.com/tests/audi_q7_2006/262.aspx
Íme egy négycsillagos törésteszt. Hogy elsodrod a másikat egy dolog, de ha gyorsan mész, magad is meghalsz.
BTW: látott már bárki magyar(esetleg szlovák:) rendszámos Q7-ben bekötött sofőrt?
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:14:59
akkor elmesélem (saját tapasztalat, zárt pályán ökörködtünk egymás mindenféle gépkocsijával), hogy szerintem hogyan működik a különböző hajtás.
kanyarban egy erős, sportos hátsókerekes autóval siekrült _gázelvételre_ kicsúszni a picsába, többünknek.
Egy fronthajtású kocsi ezzel szemben szűkíti az ívet, ha egy elbaszott kanyarban elveszed a gázt, mint ahogy ezt minden nem rallipilóta, tehát a lakosság 99,99% teszi.
Tény, hogy a legjobb köröket az említett soklovas hátsókerekessel értük el, de erről most ugye nincsen szó...
totya 2008.08.20. 23:16:24
(bocs az X5 tulajoktól, vicc, mielőtt valaki lefikáz)
Balage, en meg a congestion charge-al értek egyet. körúton belülre személyautó ne menjen, vagy ha megy, fizessen. ENNEK lenne értelme. (leszarom hol parkolnak le, van egy csomó parkolóház itt, napközben mind kong az ürességtől)
populista, irigykedésen alapuló megkülönboztetésnek szerintem nem sok teteje van.
efhábé 2008.08.20. 23:16:42
Nyilván ezért járok tök átlagos szedánnal, ugyebár :)
A kisautó-kisautó közti különbséget meg köszi, hogy megvilágítottad a számomra, kár, hogy előtted jópár hsz-szel már írtam ugyanerről.
Funkcionális analfabétának tetszik lenni, nem?
Tőlem adóztathatod a suvokat, nekem egy darab sincs...
amize 2008.08.20. 23:16:42
Dacia Loganom van. Minden aszfalttank beőrül tőle. Általában a KRESZt betartva, max +10% vezetek.
Mások életét is veszélyeztetve, de bármi áron meg akarnak előzni.
Szóval szegény DÁkó valami őrült reakciókat vált ki.Tényleg ez a tapasztalatom.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:18:04
totya 2008.08.20. 23:19:22
milyen alapon általánosítasz a Suv tulajokról? ki mondta hogy előjogot vettek meg? honnan veszel ekkora marhaságot?
balage 2008.08.20. 23:19:28
valtozatlanul nem ertem, hogy mi az ertelmuk... a terepjarot ertem, a kombit ertem, a terepkombit ertem,
de a suvot nem:
hajot nem lehet vele vontatni, ahhoz kicsi,
terepezni nem lehet vele, mert sokszor meg nem is 4x4, vagy ha megis, nem a fejlettebb hajtasokat rakjak bele
kilatni masbol is lehet (szia dobozos...)
igazabol cuccolni kicsi (szia dobozos...)
ja, es ezeknek NINCS nehez alvazuk - sot semmilyen sincs. ugyanolyan onhordoak mint egy devu matyiz.
biztonsag (?) ad egy hamis nyugalmat... ha az utrol leesel legalabb annyira vedtelen vagy, mint sok minden masban.
de hogy nem adoztatnak elegge... fizetsz a benzinben, gazolajban, regadoban, sulyadoban, stb...
csak ROSSZ helyre megy - ez is...
efhábé 2008.08.20. 23:19:32
kamikáze 2008.08.20. 23:19:36
Én is itt lakom, s sokszor meg az ellentettjét látom. És tény, hogy ha ott egy parkolóhely, szabályosan NEM LEHET beparkolni SUV-val, s persze, sajnálatos, hogy szűkösen vagyunk, s hogy sosincs elég parkolóhely.
Egyszer felugrottam egy járdára 90-fokban beparkoló (oldalsorba nem fért be, s a parkolóhelyet is teljes szélességében elfoglalta) motorháztetőjére, s végiggyalogoltam rajta, majd leugorva továbbsétáltam. 3 keresztutcányit üldöztek, még jó, hogy a legtöbb SUV-os képtelen 500 métert futni. :-D
LeonShelby 2008.08.20. 23:20:18
Ez lúzerség.
Nem praktikus? Lehet hogy sok embernek a Suzuki praktikus, de sok embernek egy SUV praktikus.
Besenyei Péternek melyik a jobb választás: egy Opel kombi vagy egy Q7?
vagy vegyen egy másik autót is ha egy városba megy?
balage 2008.08.20. 23:20:40
terepjárós 2008.08.20. 23:21:06
balage 2008.08.20. 23:22:39
efhábé 2008.08.20. 23:22:39
átlátó 2008.08.20. 23:23:00
balage 2008.08.20. 23:23:49
Fatero 2008.08.20. 23:23:58
Ebből,ahogy a sok más autós posztból is csak az irígykedés süt ki,kis autós,kontra nagy autós,olcsó autós kontra drága autós...
totya 2008.08.20. 23:24:46
4 kerekhajtasa van, epp ezert nagyon jo osszel-telen (es hat landrover...)
biztonsagban is szamit hogy 1 tonna acel van korulotted vagy 200 kilo, plane ha felborulsz - szerintem.
congestion charge jaja, mindenkire, biciklisekre is.
Kamikaze - es tok igazad volt. Viszont fenntartom hogy ez a hozzaallas abszolut nem legterfogat-fuggo. ez egy buta altalanositas.
kamikáze 2008.08.20. 23:25:03
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:25:41
igen, csak egy átlagos suv tulaj, akinek a hamis biztonságérzet fontos, mert csak úgy tud vezetni, hogyha hokedlin ül, nem biztos, hogy a gázt finoman adagolva akar majd korrigálni egy hibát, elvétett manővert.
Arról nem is beszélve, hogy amiről én írtam, az egy sportszedán, jó futóművel, amiről te írszm az meg egy magas súlypontú valami, zselatin-felfüggesztéssel.
összekerekes sportautóhoz nem volt szerencsém még sajnos,
de biztos vagyok benne, hogy nem ugyanaz, mint egy összekerekes suv (és ha már itt tartunk a budapesti "terepjárókra", nem jellemző az összkerékhajtás)
totya 2008.08.20. 23:26:21
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:27:02
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.20. 23:28:17
SUV-t nem vennék, az nekem az "olyan, mintha" netovábbja, és azt nem szeretem. most divatos, de majd elmúlik.
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:29:02
pláne ha felborulsz,
na akkor számít a legkevesebbet... sőt...
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:29:45
Miért nem lehetett így kezdeni? Már megbocsáss, de azért ez már más hang, mint az elején...
Viszont ezzel nem értek egyet:
"populista, irigykedésen alapuló megkülönboztetésnek szerintem nem sok teteje van." A legtöbb hozzászóló (és a vitaindító bejegyzés) nem irigységből áll értetlenül a SUV-jelenség előtt hanem egyszerűen értelmetlennek tartja ezeket a szörnyeket. Én pl. nem tudom magam egy ilyenben elképzelni. Taszít az egész kategória extrovertáltsága, kivagyisága, célszerűtlensége. És tényleg randák. Ennyi. Ha valaha lesz ennyi pénzem autóra, én máshogy dogom elkölteni. (Valószínűleg ennyit max. akkor költenék autóra, ha milliárdos lennék. Számomra ez egy használati tárgy, elsősorban. Szeretek vezetni, de a közutak nem versenyzésre valók, akkor meg minek egy lóerőgyár alám? Az meg nem érdekel, hogy villanthassak az autómmal.)
balage 2008.08.20. 23:29:49
kamikáze 2008.08.20. 23:30:02
Elismerem, hogy most a SUV-osok a "tapló kopasz kigyúrt állatok", mint régen a Mercisek voltak (most már bárkinek lehet ugye Mercije, még a "hétköznapi" embereknek is), de ez csakúgy igaz, minthogy "minden biciklis cikázó öngyilkos-jelölt", vagy "minden taxis agresszív bevágó köcsög" (hehh, ebben lehet valami :-D), vagy esetleg a "minden kamionos volánnál-elalvós-szénnébarnult-balkarú tapló". Szóval előitéletek mindig is lesznek, s nem is igazságosak, de azért sokszor van alapjuk. De tény, hogy ebben a vitában kicsit függetleníteni kellene magunkat tőlük.
balage 2008.08.20. 23:30:51
(tenyleg)
totya 2008.08.20. 23:31:21
Lajos 2008.08.20. 23:31:31
balage 2008.08.20. 23:32:23
50cc 2008.08.20. 23:32:44
Különben, nem vagyok f**sz, mer mindíg mondom: bocs!.. kopp.. bocsesz! kopp..
Rendes ember különben nem ül ilyenbe, csak a feleségének veszi meg mer tök béna azt ciki lenne megmondali neki: "Te figyelj mán Maresz, hát szétbasz az ideg milyen hülye vagy hogy nem birol parkolni. Há mé köll megin összebaszni a bömöst monnmeg! Na maj meglásd kapsz egy traktort azt annak tóhatod egészen a határig.. "
És vesz neki egy traktort.
www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080811/traktorral-behajtani-tilos
totya 2008.08.20. 23:33:15
balage 2008.08.20. 23:33:39
terepjárós 2008.08.20. 23:34:33
totya 2008.08.20. 23:35:08
totya 2008.08.20. 23:36:20
microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2008.08.20. 23:38:22
Audi Q7 3.0TDI S-LINE EXCLUSIV 2967 cm³ diesel 2007 8.790.000 Ft
Audi A3 1.4 TFSI Ambiente 1390 cm³ Benzin 2007 6.911.800 Ft
Audi A6 S-LINE AVANT QUATTRO 3 2967 cm³ Diesel 2006/2 8.990.000 Ft
Audi A6 Avant 2.4 nincs a hasznaltauto.hu-n. ez elmond mindent. Szóval ami elérhető, Q7=8,8milla. A3+A6 Avant=14,0milla...
Hát, bameg, ezért vannak Q7-esek. Nekem van két gyermekem (4 és 7 évesek), mindkét nagyszülő vidéken. Hetente ingázunk. Kell a nagy autó. Ez jelenleg Ford Mondeo3 2.0 TDI, de hamarost lesz több lóvé, és akkor (tetszik, nem tetszik), biza jön a Q7-es.
Mer nagy, mer jó gép, mer presztizs (már bocsánat, de egy nemzetközi cégnél (Kanada, Ausztrália, USA, GB) ez is számít.... ja a cég a sajátom).
Fatero 2008.08.20. 23:39:33
terepjárós 2008.08.20. 23:40:03
totya 2008.08.20. 23:41:22
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:42:25
Nem egyenlő. Nem is írtam ilyet. Nem hiszek az ilyen jellegű megoldásokban. Abban viszont igen, hogy jó szabályozással és értelmes párbeszéddel sokmindent el lehet(ne) érni. Pl. azt, hogy megváltozzon ez a borzalmas itthoni kivagyi hozzáállás mindenhez. Többek között a közlekedéshez is... Vagy épp azt, hogy végre értelmes, átgondolt döntéseket hozzunk a mindennapokban. Nemcsak autóvásárlásnál, hanem pl. hitelfelvételnél, vagy épp szavazatleadásnál. Hogy csak azokat említsem, amiben a legjobbak vagyunk... :)
terepjárós 2008.08.20. 23:42:43
Minden természetfilmben Defender van, nem is értem, hogy került egy Toyota ide
balage 2008.08.20. 23:42:44
balage 2008.08.20. 23:44:43
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:44:50
Használtan? Mert akkor vár még Rád néhány komoly meglepi... Nem véletlen, hogy ennyibe kerülnek ezek a gépek...
GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:45:44
én most téged nem értelek.
számít a presztízs, de mégis használtautót veszel-e?
Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:47:04
Audi A6 S-LINE AVANT QUATTRO 3 2967 cm³ Diesel 2006/2 8.990.000 Ft
Ez nem presztízs? Viszont a Q7 inkább. Na ne már... :)
totya 2008.08.20. 23:49:42
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.20. 23:52:11
amúgy Defit, Discoverit, meg UAZ-t vezettem már épp csak próba szintjén, de terepen, sáros erdészeti utakon (erdésszel :), szóval nem kell természetkárosítással vádolni) nagy kaland jó érzés meredek helyekre felkaptatni, átmenni a dágványon.
SUV-t talán akkor vennék (és akkor nagyot), ha kéne a sok ülés. érzékeny vagyok a formatervekre, és a kisbuszok nekem jobban bántják a szépérzékemet, mint némelyik SUV :)
ja, remélem mongra nem tilt ki a városból, a nemSUV-om egy kicsivel az 1,7 tonna felett van :o
balage 2008.08.20. 23:53:36
Jellemzoen azert adjak el az 1eves autokat (egy idoben en is evente csereltem az autot, 100-120e km-enkent - azota egy kicsit lassitottam :) ), mert igen sokat mentek vele, es ez nyomot hagy mindegyik auton.
totya 2008.08.20. 23:56:22
balage 2008.08.20. 23:56:41
presztizs : egyebkent meg nem ertem, hogy hogyan lehet presztizs targy, amit bemesz es megveszel ;-)
egy 30-40eves e-typnak (vagy barmi masnak) van presztizse, nade egy olyan autonak, amit bemesz es megveszel kilora... hat az en szememben nem nagyon :) - mindennapi hasznalati targy.
balage 2008.08.20. 23:58:03
huligán 2008.08.21. 00:00:59
huligán 2008.08.21. 00:01:51
totya 2008.08.21. 00:03:10
balage 2008.08.21. 00:03:52
huligán 2008.08.21. 00:05:08
Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.21. 00:06:32
Üsse kő, nekem is kell... :)
A
terepjárós 2008.08.21. 00:06:54
Vagy itt vagyok én, én is pl. egy geci vagyok, mégis mindenki jófejsrácnak tart, többek között azért mert Toyotával járok, pedig járhatnék pl. q7el:))
hoseman 2008.08.21. 00:08:12
1;az említett típusok mindegyike készül 3000ccm-es dízel motorral,ami ugyebár személyautóban is MINDENNAPOS...sőt!!
2;vannak akiknek tetszik maga a produktum baszod te postíró!!...és mivel megtehetik,meg is veszik!
Te frusztrált barom..
totya 2008.08.21. 00:11:01
balage 2008.08.21. 00:11:39
valoban "bajban" van, akinek esetleg eloiras, hogy milyen kategoriajuk autot kell hasznalni, es nem akar "lejaratott" markaban ulni.
mondjuk a lexus meg tiszta - csakhogy legyen vmi toyota rokonsag is ;-)
totya 2008.08.21. 00:13:23
A terepjarose feljebb sokkal nagyobb, az van alapteruletre akkora is mint egy hetes bmw. most akkor mirol beszelsz? nem irigyseg? nem a fasz nem...
terepjárós 2008.08.21. 00:15:27
pingpong 2008.08.21. 00:16:08
trev 2008.08.21. 00:16:26
2003-as Ford Mondeo üresen 1890 kg, feltankolva, velem együtt bőven 2 tonna felett. Szerinted azzal sem kellene bejönnöm a városba?
hoseman 2008.08.21. 00:16:26
terepjárós 2008.08.21. 00:17:53
Terepjárós ugyanúgy leszarja a huligánfélék sárga fejét, mint te. Kurvára 1 parkolóhelyet foglalok el, ugyanúgy, mint ő.
totya 2008.08.21. 00:18:13
ize, volt mar valami hasonlo, holis...
kabbe 2008.08.21. 00:20:48
vegyél egy mercedest hátha lenyugszol te nagyon Vili
huligán 2008.08.21. 00:24:18
totya: nem vagyok irigy, mint mondtam. hiába "volna igény rá" a részedről. Megvagyok a Volvommal és egy Toyotával, köszi. De a parkolás tényleg gond, ui. nem teheted meg Bp-en mindig, hogy mész 50-100 métert. Kivéve persze akkor, ha nem jártál még hétköznap Bp-en, de akkor így fogalmad sem lehet, miről beszélsz, amit nem feltételezek rólad. Még valami: a suvok többsége tényleg rontja a városképet. Csúnyák.
totya 2008.08.21. 00:25:42
totya 2008.08.21. 00:26:54
hoseman 2008.08.21. 00:27:42
..ahogy mondod...ahogy mondod...
.....inkább arról írna ez a hiperkorrekt,hogy sajnos a kibaszott trabantok meg skoda 120 l-ek még mindig itt 'pörögnek' közöttünk az utakon,holott már rég be kellett volna zúzni mindet!!!
terepjárós 2008.08.21. 00:31:07
Te nemcsak, egy irigy fasz vagy, hanem emellé még társul az is, hogy kibaszott nagy fajankónak születtél. Az ilyen méretes faszok, sokkal jobban rontják a városképet, mint a legrondább SUV.
Sajnálom, de ez a helyzet...
huligán 2008.08.21. 00:33:04
totya, ne hülyésedj már. Keress parkolóhelyet a Körúton, a Bajcsyn, vagy 1001 más helyen... ha úgy lenne, ahogy sugallni szeretnéd, ez egy élhető város lenne és nem utálnák annyian - többek között emiatt is - Demszkyt.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.21. 00:33:08
ami OK: a post témájának és egymás kommentjeinek darabokra cincálása
ami nem: egymás kurvaanyázása stb.
uff én beszéltem (izé, írtam)
hoseman 2008.08.21. 00:33:30
...úhh bazz...ahamn...jó...X5;húú de randa pfejj...Q7;ááá..gusztustalan...ML;neeem nem,há' hogy néz má' ki??izlésficamos németek...szörnyű...
Lovaskocsikat pestre s budára!!!
totya 2008.08.21. 00:40:05
Volvo 430ast is. mindet. (nemkomoly)
huligán 2008.08.21. 00:52:34
Ne legyél már ennyire monomániás. Elhiszem, hogy az Andrássy úthoz sokféle kötődésed van (szerintem Budapest legszebb utcája, világviszonylatban is bátran bármelyik nagyvároséhoz mérhető), de ismétlem: Bp nemcsak az Andrássy útból áll. Még akkor is, ha Te csak arrafele közlekedsz. Hidd el nekem: pocsék a parkolási helyzet főműsoridőben. A parkolóházak meg atikipikusak. Ha létezne P+R, mondjuk mint Bécsben, egy betűt nem írnék erről... De nem létezik használható P+R. Autókról, típusokról vitatkozni egy határon túl valóban értelmetlen, de továbbra is vallom, hogy 1) a SUV mint műfaj, értelmetlen, főleg városi közlekedés céljából, 2) igenis van kifele üzenete, mármint a gazdájának a személyiségére vonatkozóan. Botor kivagyiság, harsányság, villogás - nagyjából ezek jönnek le, és nem vagyok egyedül. És utoljára mondom: nem vagyok irigy, nincs okom panaszra. Sokféle autót vehetnék. A BMW-Audi-Merci triótól viszketek (nemcsak a SUV-okra gondolok). Ja, és a Lexusoktól is. Akkor inkább ezerszer Saab, Volvo. Régebbi Jaguar. Alfa. Lancia. Na mindegy, ennyi. Mindenki azt vegyen, amit ízlése, szocializációja és pénztárcája megenged.
(Volvo 480 az, nem 430)
huligán 2008.08.21. 00:53:17
totya 2008.08.21. 01:10:58
masikban sem ertunk egyet, dehat ez van. amugy folyton jottok ezzel a varosi kozlekedes dologgal. az ugye megvan hogy az ember nem csak varosban kozlekedik?
Bambano 2008.08.21. 01:11:06
Viszont 4.2-es autó helyett 2.4-est szerintem csak olyan javasol, aki nem ült még rendesen motorizált járműben, csak ilyen szecskavágókban.
FeroxX 2008.08.21. 01:32:02
ui.: 8. kerületben lakom..szal rengeteg ilyet látok sajnos..
Ombudsman 2008.08.21. 01:46:53
q7 tulaj 2008.08.21. 02:03:25
auslander 2008.08.21. 06:45:09
Te beteg vagy! Nem ertem, hogy lehet valaki ennyire frusztralt a sajat sorsa miatt! Mindenki azt vesz amit akar, vagy tud! Nekem kicsi autom, van, de sose zavart egy SUV. Kulfoldon dolgozom itt viszont a masodik batar terepjaromat fogyasztom, akkor en most egy meghasonlott ember vagyok?
Irigykedjel mashol baratom!
Grand Vitara tuaj 2008.08.21. 06:46:16
zigzeg 2008.08.21. 06:48:20
Ez a részecskeszűrő téma meg csak duma, amivel nyugtathatjátok magatokat.
Én inkább kiköltöznék a városból a rossz levegő meg a zaj miatt, dolgoznék távolról, amennyit lehet, és bejárnék kötött pályás tömegközlekedéssel.
zigzeg 2008.08.21. 06:55:07
zpequino 2008.08.21. 06:58:05
erdei 2008.08.21. 07:00:55
Spaceman 2008.08.21. 07:15:27
Varosba nem kellene nekem SUV.
A tulajdonosaik amugy tenyleg a komplexusaik kompenzalasara hasznaljak leginkabb.Na de hat miert ne,HISZEN MUKODIK!!:)
grigorij (törölt) 2008.08.21. 07:24:43
GergőÁron: nagyon-nagyon sok dologban tévedsz! Biztos tanultál fizikát, én azzal kapcsolatban írtam, hogy a SUV/terepjáró/mikróbusz biztonságosabb! A magasan ülést tekintsd úgy, hogy ha 30-40-el oldalba kapt egy másik autó, akkor mondjuk a Suzuki/Astra/Golf stb. hátsó ülésén lévő gyereked megsérül! Mert nincs tér! És az ütközés közvetlenül mellette történik! De akár Te is, vagy a jobb egyben ülő is!
Egy SUV-nál egyrészt nagyobb a belső tér, mésrészt az ütközés az ülőpozíció alatt történik meg!
Ne tekintsd alapnak azt, ha a SUV-os barom, gyorsan hajt, nem tud vezetni, narkós, piás stb.!
Írod, hogy a SUV másban okozhat komoly sérülést. Igen, ez előfordulhat! Erre példa a korábbi Range Rover dolog, hogy a soktonnás zseniális jármű létra-alváza ütközéskor egyszerűen szétrobbantja az "ellenfelet"! Ez erkölcsi kérdés, ha választani lehet, én önző leszek! Én vagy a gyerekeim élete számomra, biztonsága fontosabb, mint a tiéd...
Szintén marhaság, hogy a hátsókerék-hajtás veszélyesebb! Az elsőkerék-hajtást a hétköznapi lúzer sofőröknek találták ki! Igen, alapesetben biztonságos! De ha ismered a fizikát, akkor rajzold már le, hogy egy erős jobbos kanyarban megcsúszáskor mi történik a különböző hajtásoknál!? A kocsi melyik része, merre tör ki? És melyiket egyszerűbb "megfogni"?
szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.08.21. 07:26:55
RedRiot 2008.08.21. 07:35:16
Winston Smith 2008.08.21. 07:53:29
Környezetszennyező, benzinzabáló, suttyóautó (nézd meg, milyen embereket látsz egy Audi A6-ban és egy Audi Q7-ben - óriási a különbség), ez eddig még rendben.
DE NEM LÁTOM TŐLE A FORGALMAT!!! Egyszerűen balesetveszélyes, hogy a SUV kitakarja a forgalmat a mögötte autózó 5 autó elől!!!
(És nem az irigység beszél belőlem, nekem semmi bajom nincs se egy Audi A6-tal, se egy 5-ös BMW-vel, de még a Porschéval vagy a Ferrarival sem. Kizárólag a SUV-okat nem szeretem.)
Kopasz Mercis 2008.08.21. 07:53:43
Ár: kb 3 millió beülővel, havi 300 ezer fizetővel 2 évre bérelheted a kb 20 milliós kocsit.
_ Ez csak a havi 200 ezret keresőnek elérhetetlen, egy normál üzletember ennek a többszörösét keresi.
Parkolás: nyilván nehezebb vele, mint egy robogóval.
Biztonság, kényelem: szerintem nem is vitatéma. 2 tonnánál nagyobb súly, nagy kerekek, stb.
Bűnözők: igen, persze csak bűnözők visznek ilyet. Szemben a becsületes jó magyar emberekkel, akik szívfájdalom nélkül végig gyalogolnak a motorháztetőn, lekoccolják a tükröket. (bejegyzésekből véve)
Úttartás: való igaz a boxterrel nagyobb a kanyarsebességem, mint a SUVval. De én kocsit nem versenyzésre, hanem közlekedni veszek.
Kinézet: őszintén, ki nem sz.rja le, hogy neked tetszik-e egy Q7 vagy nem? Nem a te örömödre, hanem az enyémre vettem.
Kopasz Mercis 2008.08.21. 07:56:36
És nem az irigység beszél belőlem, nekem semmi bajom nincs se egy Audi A6-tal, se egy 5-ös BMW-vel, de még a Porschéval vagy a Ferrarival sem. Kizárólag a SUV-okat nem szeretem."
Mert a dobozos autók felett, mögül kilátsz?!
Még szerencse, hogy nem az irigység beszél belőled...
Winston Smith 2008.08.21. 07:59:02
"Írod, hogy a SUV másban okozhat komoly sérülést. Igen, ez előfordulhat! Erre példa a korábbi Range Rover dolog, hogy a soktonnás zseniális jármű létra-alváza ütközéskor egyszerűen szétrobbantja az "ellenfelet"! Ez erkölcsi kérdés, ha választani lehet, én önző leszek! Én vagy a gyerekeim élete számomra, biztonsága fontosabb, mint a tiéd..."
Szóval leszarod, hogy a kocsid már egy kisebb ütközéskor is kinyír másokat, a legfontosabb, hogy a te hájas segged, a kis szaros életed biztonságban legyen?
Ezek után ugye nem sértődsz meg, hogy egy mocskos gennyláda kis szarcsimbóknak nevezlek?
A biztonságot el lehet érni úgy is, hogy nem veszélyezteted mások életét, legalábbis ha ez szempont.
Winston Smith 2008.08.21. 08:01:03
Nem szeretek dobozosok után sem menni, de azoknak elfogadom a létezését, mert van értelmük. A SUV-okkal ellentétben.
Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 08:15:20
Bocs, de ez tényleg kicsit erős. Mert akkor én viszont inkább veszek egy Krazt, aztán gyere a Q7-tel, vagy bármivel, ami nem gyorsvonat... Tudod lehet, hogy meglepő lesz amit írok, de nem azzal növelhetjük lényegesen a közlekedés biztonságát, ha mindenki - lehetőségei szerint - a legnagyobb szörnyeteget veszi meg, hanem ha végre betartjuk a szabályokat. Minden kategóriában lehet már 5*-os autót venni, ami elég komoly ütközések esetén is hatékony védelmet jelent. Csak észnél kéne lenni... Ld. azt, aki Tollert lezúzta. Esélye se volt, hogy befejezze az előzést. Volt nagy autója, nagy önbizalma és semmi esze.
énmegmondom 2008.08.21. 08:32:16
Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 08:40:38
- Biztonságosabb. Igaz, mások számára több veszélylehetőséget rejt...
- Átlátok a forgalom felett. Igaz, mások nem látnak tőlem...
- A parkolás kérdése ügyesség kérdése. És ha ügyesen parkolok vele, akkor nyilván csak annyi helyet foglal, mint egy A3...
- Fentieken túl nyilván nem eszik többet, mint egy átlagos középkategóriás (sőt, ugye: részecskeszűrő, meg minden, tehát a károsanyag kibocsátása is kedvezőbb). Mondjuk ki: az igazán környezettudatos emberek mind SUV-ot vesznek!
- A fő érv: jogom van hozzá!
Igen, jogotok van hozzá. De ne várjátok, hogy ne tekintsenek Titeket seggfejnek, ha a fenti érvek alapján választotok autót. Nem irigység, ahogy szeretnétek. Mert erre vágyik - ahogy a kommentekből is kitűnik - a tipikus SUV-os. Hogy irigykedjenek rá... Márcsak emiatt is szerethető emberek! :)
(Nem mindenkire / minden érvre vonatkozik amit írtam. De olvasgassatok visszafelé, aztán gondolkodjatok...)
aPar aLyza 2008.08.21. 08:44:07
Taigetos pozitív ország.
midnight coder 2008.08.21. 08:48:13
Stirlitz 2008.08.21. 08:49:50
Levi 2008.08.21. 09:07:03
Aki viszont asszondja hogy nem jok s SUV-ok semmire, az nem ult meg jo SUV-ban, nem valami europai alaparos funyiromotoros verzioban amit egyesek tenyleg kompenzalaskent vesznek, hanem monnyuk USA-ban, rendesen felszerelt ertelmes motorral rofogoben, 7-8 fovel az utasterben virgoncan haladva autopalyan es varosban, no meg nem is vezetett le monnyuk egy 4000 km-es roadtrip-et meg azisbiztos.
Amugy en spec csak es kizarolag egy Chrysler Pacifica-ba lennek hajlando penzt lapatolni, ha egyszer ekkora dogot akarok venni.
Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 09:08:54
Igény van rá... Beszarok! Nekem meg arra van igényem, hogy csecsemőket trancsírozzak láncfűrésszel! Ha elég gazdag vagyok, azt is megtehetem. Ugye? És aki beszól, az nyilván mind csak irigykedik.
Még nem divat (itthon meg pláne nem) a felelős gondolkodás MINDEN TÉREN azért, hogy ne fulladjunk bele a saját hülyeségeinkbe. De előbb-utóbb eljön az ideje. Vagy beledöglünk.
tavoktatas.kovet.hu/okolabnyom.html
Számolgassatok csak. Az enyém is brutális: 6-7,8. Kérdés, hogy mivel tehetek többet a gyermeke(i)m jövőjéért? Ha bazinagy autószörnybe zárom, vagy ha környezettudatosan élek és arra is nevelem...
root 2008.08.21. 09:13:30
efhábé 2008.08.21. 10:29:49
Körúton belül az eléggé belvárosnak számít? Sosem volt nehezebb letenni a jeepet, mint előtte a BX-emet, ezek a suvok nyilván hosszabbak, mint egy tico, de az átlagos felsőközépkategóriánál nem hosszabbak.
Mostanában meg a Lexus rx400h-val még könnyebben is parkolok, mint a sajátommal, köszönhetően a tolatókamerának, amivel milliméterre pontosan lehet parkolni (És fogyaszt a 3300ccm-es motorjával vegyesben 10 liter körül, alig több, mint a saját 1800ccm-esem). Akinek suv kell, járjon vele, oszt jónapot.
efhábé 2008.08.21. 10:38:34
Húvazze, hogy mennyire igazad van, kabriót mindenkinek, a buszokat, trolikat meg tiltsuk ki a városból!
efhábé 2008.08.21. 10:44:06
Ehhhm, ha csak a légkört nézzük, akkor is kb. 30km szabadon felhasználható hely van abban az irányban, amelyikben ezek az autók nagyobbak, mint a többi :)
közlekedési bűnöző 2008.08.21. 12:30:32
"Ezért hívják a kapitalizmust kapitalizmusnak (a szocban meg csak a felső rétegnek lehetett, ezért van a "dögöljön már meg a SUV-os")."
Most is csak a felső rétegnek lehet és az a felső réteg sem feltétlenül szélesebb, mint hajdanában. (talán egy kicsit)
Na nem mintha irigyelném őket akár a SUV-ért, akár a létformájukért...
közlekedési bűnöző 2008.08.21. 12:41:24
"hanem monnyuk USA-ban, rendesen felszerelt ertelmes motorral rofogoben, 7-8 fovel az utasterben virgoncan haladva autopalyan es varosban, no meg nem is vezetett le monnyuk egy 4000 km-es roadtrip-et meg azisbiztos."
Hát pont Virginiában ültem valami Chevy SUV-ban, amit béreltünk. Egy kamionparkolóban mentem vele két rendes kört. Két 30 mph-ról történt fékezés után lila volt a féktárcsa és füstölgött. Komoly...
Én Mustangot akartam bérelni, ha már Ámerikában voltunk, de a kollégáim panaszkodtak, hogy nem lesz hely. Persze később kiderült, hogy lett volna...
"virgoncan haladva autopalyan"
a 70 mph (110 kmh) maximális sebességet nevezed virgoncnak? Vicces :-) Pláne, hogy "speed limit is enforced by aircraft" feliratú táblákat is láttam... :-)
Kopasz Mercis 2008.08.21. 14:22:46
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak.
Közlekedni, eljutni valahova, 130km/h sebességgel az autópályán gördülni mindkettő tud.
De nem, a sok baromarcú a passat-jából fikázza a Suzukit, hogy az milyen gáz, meg a SUV-ot is mert azt csak gengszter veszi. Persze irigység az nincs benne. Ja.
közlekedési bűnöző 2008.08.21. 15:07:18
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak."
Hát tulajdonképpen....
"Nem biztos, hogy jót tesz neked,
ha kiszolgálják az ízlésedet" :-)
Aerol 2008.08.21. 20:43:29
Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 20:54:46
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak.
Közlekedni, eljutni valahova, 130km/h sebességgel az autópályán gördülni mindkettő tud."
Ez nyilván irónia akart lenni. De tulajdonképpen elég súlyos igazság lett belőle. Persze leegyszerűsítve, karikírozva. De azért elgondolkodtató... Most komolyan: mi értelme 5-600 lóerőnek a segged alá, ha csak 130-cal mehetsz vele? Vagy épp mi jó van abban, ha egy szál magad egy 2 tonnás monstrumban feszítesz a városi forgalomban? Kinek/mit akarsz vele megmutatni/bizonyítani?
zigzeg 2008.08.22. 01:50:29
zigzeg 2008.08.22. 02:00:47
Tommi 2008.08.24. 21:02:39
Cartman 2008.08.26. 22:06:26
mongra 2008.10.28. 11:40:03
Próbálok összegezve reagálni, de szólok, nem fog sikerülni, szóval...
Irígység, fizetés:
- Igen, jól esne még egy nulla a fizetésem mögé, kinek nem? Mindenesetre, higgyétek el, ha nagyon akarnám, nekem is lehetne SUV-om, kösz, hogy féltitek a megélhetésemet, de nem kell. Viszont vagyok olyan marha, hogy egy ilyen szörny árát (vagy egy kicsit többet) inkább lakásra költöm, és még azután is jól szándékozom élni. A francért nem veszek inkább egy SUV-ot is, aztán dagad a májam attól, hogy a Suzukisok kurvaanyázva, ökölrázva "irígykednek", amikor letúrom őket. Meggondolom, kösz. Biztos jó érzés lehet.
Meg kell tudni jelenni:
- Hmmm, egy darabig én is játszottam erre. Aztán amikor rájöttem, hogy heti 3 üzleti tárgyalásra sikerül 5 éve úgy megérkeznem, hogy a kutya nem látja az autómat, azóta nem izgat. Valahogy... Ha meg látják, akkor valamit biztosan elcsesztem, hogy nem az autóm miatt írják alá velem a szerződéseket. Lehet, változtatni kéne ezen is?
Rossz utak:
- Dacia Sandero, Suzuki SX4? :) Na jó, ez erős volt. Én sem venném meg, jogos... De ez akkor is egy ócska érv. Vegyél Qashqai+2-t. Majdnem SUV, de még ésszerű, és elfér benne a család is.
Parkolás:
- Szerintem mindenki próbált már bevásárlóközpont/mélygarázs szűkre szabott parkolóiban úgy megállni SUV mellett, hogy a mellette lévő és a saját autójából is mindkét oldalról ki lehessen szállni. Érdekes, hogy mindenki a hosszt említi, pedig a városi közlekedésben a szélesség sem mindegy.
Tömeghatár:
- Na, ezt lehet, hogy ellőttem? Tévedni emberi dolog, vagy mi. Bár itt ugye a menetkész tömegről volt szó, nem a megengedett össztömegről.
Mert nem vezettem még ilyet:
- De! Ennyi elég vagy részletezzem?
Apropó, vezetési élmény: ha már értelmetlen autót szeretnék, amire irígykednek, akkor 2/3-ad áron (használtan is...) vennék egy Lancer Evót. Szerintem veri a SUV-okat vezetési élményben. Ja, és már az is van automatában (mínusz egy ellenérv...).
Szóval vegyetek SUV-ot nyugodtan. Én úgysem fogok rátok anyázni az úton, mert félek...
...hogy a praktikus szempontokra alapozott döntéseteket helyességét romba dönteném.