AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Mit hoz a válság a nagyvasaknak?

2008.10.15. 15:05 Hammer

Az amerikai autógyártók egy ideje már a cumi rossz végén vannak. Előbb a magas és egyre növekvő olajár miatt vesztették el vonzerejüket a nagyméretű, benzinzabáló SUV-jaik, most pedig itt a hitelválság. Bár a benzin olcsóbb lett, és valószínűleg lesz is még olcsóbb is, a kérdés nem az lesz, hogy mit vesz az amerikai, hanem, hogy vesz-e egyáltalán autót. Mert hitelhez nehezebben és kevesebben fognak jutni, anélkül meg nem ugrálnak ők sem.

A SUV-okért sírjon az, aki a vízilovakkal van, azonban autórajongóként aggódok olyan rétegmodellekért, amelynek úgy hiányzik ez a válság, mint üveges tótnak a hanyattesés. A három retro izomautó, a Mustang, a Camaro, és a Challenger lenne az. Ezek (odaát) nem túlságosan drága, egzotikus modellek, mennyiséget kellene belőlük termelni, de nem is kifejezetten azok az autók, amit praktikusan gondolkodva, hétköznapi használatra megvesz az ember, amikor éppen dőlnek össze a bankjai.

A legjobb helyzetben talán a Mustang van, már évek óta kapható, minden bizonnyal behozta a fejlesztési költségeket, és valószínűleg jól keresett is rajta a Ford. Az újnak mondott, faceliftes verzió jövőre jön ki, ezt is biztosan olcsóbban megússzák, mintha nulláról kellene kezdeni tervezést.

A Dodge Challenger nem túl rég került a piacra, és valamivel drágább, mint a Mustang, nála már kérdéses, hogy megtérül-e valaha a kifejlesztése. A Chryslert talán nem ez fogja csődbe vinni, de tartok tőle, hogy még a tervezett, alacsonyabb darabszámot sem fogja hozni ezekben az időkben.

A személyes kedvencem az új Camaro még éppen csak bemutatkozott, az árát is a napokban hozták nyilvánosságra. Úgy érzem, kicsit sokat tökölődött vele a GM. Egy-két éve telitalálat lett volna, a GM zsírosra kereshette volna magát vele. Annak ellenére, hogy mára sem lett kevésbé attraktív és instant get autó, a jelen piac környezetben nem biztos, hogy nem lesz ráfizetés. Azt pedig most nem engedheti meg magának GM.

Mit gondoltok, megérik a 2011-es évet ezek a modellek? Feltéve, hogy a GM, a Chrysler és Ford túléli egyáltalán a világválságot...

18 komment

Címkék: ford válság címlapsztori chrysler gm világválság dodge challenger chevrolet camaro ford mustang

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

béla 2008.10.15. 18:01:53

neked is ennyi eszed van haver, kit érdekelnek a qrva kocsik, amikor emberek lesznek munka nélkül, nem ki tételben, ennek emg egy a vége, de az nem a kánaán...

dzsedi 2008.10.15. 18:31:28

béla:
olvassál más blogot, és hagyd békén szerencsétlen autóbuzikat

egyébbként:
szivesen cserélném 1,3-as dízel puntomat arra piros Chellengerre, ha mán nem bírja tankolni szegény amerikai tulajdonosa, :)

cartshee 2008.10.15. 19:08:20

Nincs ezekkel baj,, még mindig tuti világverők a jenki kocsik,, bár ezt sokan nem ismerik el...
Én vezettem dodge-ot, nem is különös ott kint,, de itt,, csúcs volt. Már akkor 8 éves volt,, hatalmas kényelmes fotelekkel,, "BUTA" automata váltóval, légkondival,, (1995-öt írunk!!) akkor még itteni kocsikban nem volt ilyesmi..életem nagy élménye volt.. Szóval emberek,, nem kell fikázni,, sajnos ami ott a melós rétegé,, arról mi keményen lemaradtunk,, valljuk be.

HoPe 2008.10.15. 19:32:43

Attól függ, végül meddig húzódik el a válság. Ha nem tart túl soká és a gyárak is túlélik, sztem megmaradnak a típusok. Kérdés, hogy a retrodivat is kihúzza-e addig.

Kallio · http://www.hvtm.hu/index.php3?ID=1001&tID=578 2008.10.15. 20:05:58

béla, azoknak a qrva kocsiknak a sikerességétől és a belőlük származó bevételtől a gyárak jövője is függ. A gyárak jövőjétől meg sok ember állása... Nem így kellene felfognod...

ndr 2008.10.15. 20:51:14

Annyiba kellene kerülniük Magyarországon, mint amennyibe kint kerülnek, és vinnék mint a cukrot!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.15. 21:13:12

@béla "kit érdekelnek a qrva kocsik"

ezek szerint téged nem. bocs, hogy rákattintottál, bocs hogy elolvastad, bocs, hogy még a kommentre is időt kellett pazarolnod

megint 2008.10.16. 03:18:24

Béla, nézd már meg milyen oldalon vagy

Kasu 2008.10.16. 10:06:38

A szarból odaát kilábalnak és meglátjátok, megerősödve, mint mindig, ahogy a II. v. háború előtt és után is. Ez a kelet-európai nyamvadtság, dzsenti postszoc. világ pedig, mint mindig, megszívja - na persze a kisember.
De azért a szép autókat, szép dolgokat nemes gondolatokat és a pinát lehet szeretni:-)))

Doki 2008.10.16. 10:13:58

Remélem inkább a jövő autói felé fognak mozdulni a nagy autógyárak, és végre lesz olcsó elektromos/hibrid autó, ami hosszabb távra (km) is alkalmas.

Levi 2008.10.16. 10:22:10

Doki: ugy legyen, viszont remelem nem folytatodik a jelenlegi trend, hogy az uj hibridek bun rondak. Vannak kint ismeroseim, van aki komolyan fontolgatta hibrid vasarlasat, de igen egyszeruen fogalmazta meg a vegeredmenyt: amig ilyen b*szottul randak ezek, addig en nem koltok ra egy vasat sem. Valamennyire osztom a velemenyet. Csinaljanak olyan hibridet, elektronyos szekeret, levegot pufogo szellel hajtott vitorlas dobozt, tamogatom, de nezzenek nezzenek mar ki emberesen. Lattatok mar green kocsit ami barmelyik fenti autohoz kozelitett kinezetben ? Na errol ennyit.

BB 2008.10.16. 10:26:15

Tényleg nem kötekedni szeretnék, de biztosan olyan nagy baj lenne, ha az USA-ban (is) elsősorban a praktikusság lenne szempont az autógyártásban?

Agent X 2008.10.16. 10:42:53

Az elektromos autók marhára praktikusak. Töltöd 24 órán keresztül és megy ötven kilométert. Francnak se kéne.
Ezek az igazi autók. Nameg a régieket se felejtsük, Pontiac GTO-tól a Dodge Chargerig mindegyik gyönyörű volt.

HoPe 2008.10.16. 11:20:33

Persze, az átlagautók legyenek hibrdiek meg parktikusak. De a sport-, izom-, stb. autók ne mááá:D

Cili 2008.10.16. 12:06:12

AgentX:
Már ott tartunk, hogy 1,5 óra töltéssel 160km. Utána tölt csak rá kicsit a benzinmotor. Az azért nem rossz, főleg ha nézzük a villanymotor 4-500 NM-ét. Nekem kéne.

Psyapo 2008.10.16. 12:57:14

Amerikában mindig is tudták mi az ami 'odabasz' :)

Személyszerint a Dodge tetszik a legjobban, de a másik kettőt is szívesen elfogadnám.

Miert van az, hogy európában csak luxus kategóriában gyártanak rendesen kinéző, sport autót?
Talán mert itt 'csak' erre van igény?

Az európai népautó márkák okádék, jellegtelen, egykaptafa, nyamvadék fosokat tudnak csak kipréselni magukból, már évtizedek óta :)

ziplite 2008.10.16. 20:18:16

Sztem egyre inkább a kis hibridek felé veszik majd az irányt. Főleg, ha a kihasználtságot nézzük. 1,3 ember egy kocsiban átlagban. Ezek a nagy böhöm amerikai vasak meg megmaradnak kult kocsiknak. Bár Amerika egy más világ. Van hely, nagy ország, sok ember, ha akarják, biztos marad minden a régiben. Vagy lesz egy átmeneti időszak, mint ahogy már vki említette a világháborúk utáni éveket, ahol volt Európában Isetta, meg Messerschmidt Kabinroller,aztán majd visszaáll minden.
de szeretnék egyszer egy ilyet én is vezetni..
na meg még inkább 50-es évekbeli ólomszánkót..:)

Luczi Design

Kallio · http://www.hvtm.hu/index.php3?ID=1001&tID=578 2008.10.17. 16:00:35

Megélénkült a fórum úgy látom, nem egyenként reagálva mindenkire, de leírom a véleményem. Külsejüket tekintve a környezetkímélő autók között napvilágot látott már pár olyan, amiktől nem kap el a hányingerk, gondolok itt a Tesla Roadsterre és a GM Sequel Conceptre. Szóval van fény az alagút végén. A kőolajjal spórolnia kéne a világnak, mert már nincs belőle sok, de a világ teljes autóállományának csak kis hányadát képezik a sportautók, azok számára kellene meghagyni a maradék fekte aranyat.:)
Az mai autók külsejére vonatkozó fentebbi állításokkal kapcsolatban meg úgy gondolom, hogy az autógyárak rájöttek, hogy az olcsónak is szépnek kell lennie, ezzel már nem nagyon lesz gond a jövőben, mellesleg az amerikai ikonoknak számító autókon kívül - melyeket mindenki látott már, ha mást nem filmekben - a többi nem volt túl szép, gondolok itt a 80-as, 90-es évekre. Kb az ezredfordulón kezdtek az amcsik rájönni, hogy már design terén durván le vannak maradva és összekapták magukat...
Amúgy lehet elégedetlenkedni, de csak az emberiségre lehet haragudni, mert a gyárak, cégek, a média is azt adják, amire igény van, amíg lesz igény Győzikére, Kiszel Tündére, stb. addig ronda vagy technikailag elmaradott autók, meg rákkeltő élelmiszerek, stb-k is lesznek.
süti beállítások módosítása