Az amerikai autógyártók egy ideje már a cumi rossz végén vannak. Előbb a magas és egyre növekvő olajár miatt vesztették el vonzerejüket a nagyméretű, benzinzabáló SUV-jaik, most pedig itt a hitelválság. Bár a benzin olcsóbb lett, és valószínűleg lesz is még olcsóbb is, a kérdés nem az lesz, hogy mit vesz az amerikai, hanem, hogy vesz-e egyáltalán autót. Mert hitelhez nehezebben és kevesebben fognak jutni, anélkül meg nem ugrálnak ők sem.
A SUV-okért sírjon az, aki a vízilovakkal van, azonban autórajongóként aggódok olyan rétegmodellekért, amelynek úgy hiányzik ez a válság, mint üveges tótnak a hanyattesés. A három retro izomautó, a Mustang, a Camaro, és a Challenger lenne az. Ezek (odaát) nem túlságosan drága, egzotikus modellek, mennyiséget kellene belőlük termelni, de nem is kifejezetten azok az autók, amit praktikusan gondolkodva, hétköznapi használatra megvesz az ember, amikor éppen dőlnek össze a bankjai.
A legjobb helyzetben talán a Mustang van, már évek óta kapható, minden bizonnyal behozta a fejlesztési költségeket, és valószínűleg jól keresett is rajta a Ford. Az újnak mondott, faceliftes verzió jövőre jön ki, ezt is biztosan olcsóbban megússzák, mintha nulláról kellene kezdeni tervezést.
A Dodge Challenger nem túl rég került a piacra, és valamivel drágább, mint a Mustang, nála már kérdéses, hogy megtérül-e valaha a kifejlesztése. A Chryslert talán nem ez fogja csődbe vinni, de tartok tőle, hogy még a tervezett, alacsonyabb darabszámot sem fogja hozni ezekben az időkben.
A személyes kedvencem az új Camaro még éppen csak bemutatkozott, az árát is a napokban hozták nyilvánosságra. Úgy érzem, kicsit sokat tökölődött vele a GM. Egy-két éve telitalálat lett volna, a GM zsírosra kereshette volna magát vele. Annak ellenére, hogy mára sem lett kevésbé attraktív és instant get autó, a jelen piac környezetben nem biztos, hogy nem lesz ráfizetés. Azt pedig most nem engedheti meg magának GM.
Mit gondoltok, megérik a 2011-es évet ezek a modellek? Feltéve, hogy a GM, a Chrysler és Ford túléli egyáltalán a világválságot...
béla 2008.10.15. 18:01:53
dzsedi 2008.10.15. 18:31:28
olvassál más blogot, és hagyd békén szerencsétlen autóbuzikat
egyébbként:
szivesen cserélném 1,3-as dízel puntomat arra piros Chellengerre, ha mán nem bírja tankolni szegény amerikai tulajdonosa, :)
cartshee 2008.10.15. 19:08:20
Én vezettem dodge-ot, nem is különös ott kint,, de itt,, csúcs volt. Már akkor 8 éves volt,, hatalmas kényelmes fotelekkel,, "BUTA" automata váltóval, légkondival,, (1995-öt írunk!!) akkor még itteni kocsikban nem volt ilyesmi..életem nagy élménye volt.. Szóval emberek,, nem kell fikázni,, sajnos ami ott a melós rétegé,, arról mi keményen lemaradtunk,, valljuk be.
HoPe 2008.10.15. 19:32:43
Kallio · http://www.hvtm.hu/index.php3?ID=1001&tID=578 2008.10.15. 20:05:58
ndr 2008.10.15. 20:51:14
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.15. 21:13:12
ezek szerint téged nem. bocs, hogy rákattintottál, bocs hogy elolvastad, bocs, hogy még a kommentre is időt kellett pazarolnod
megint 2008.10.16. 03:18:24
Kasu 2008.10.16. 10:06:38
De azért a szép autókat, szép dolgokat nemes gondolatokat és a pinát lehet szeretni:-)))
Doki 2008.10.16. 10:13:58
Levi 2008.10.16. 10:22:10
BB 2008.10.16. 10:26:15
Agent X 2008.10.16. 10:42:53
Ezek az igazi autók. Nameg a régieket se felejtsük, Pontiac GTO-tól a Dodge Chargerig mindegyik gyönyörű volt.
HoPe 2008.10.16. 11:20:33
Cili 2008.10.16. 12:06:12
Már ott tartunk, hogy 1,5 óra töltéssel 160km. Utána tölt csak rá kicsit a benzinmotor. Az azért nem rossz, főleg ha nézzük a villanymotor 4-500 NM-ét. Nekem kéne.
Psyapo 2008.10.16. 12:57:14
Személyszerint a Dodge tetszik a legjobban, de a másik kettőt is szívesen elfogadnám.
Miert van az, hogy európában csak luxus kategóriában gyártanak rendesen kinéző, sport autót?
Talán mert itt 'csak' erre van igény?
Az európai népautó márkák okádék, jellegtelen, egykaptafa, nyamvadék fosokat tudnak csak kipréselni magukból, már évtizedek óta :)
ziplite 2008.10.16. 20:18:16
de szeretnék egyszer egy ilyet én is vezetni..
na meg még inkább 50-es évekbeli ólomszánkót..:)
Luczi Design
Kallio · http://www.hvtm.hu/index.php3?ID=1001&tID=578 2008.10.17. 16:00:35
Az mai autók külsejére vonatkozó fentebbi állításokkal kapcsolatban meg úgy gondolom, hogy az autógyárak rájöttek, hogy az olcsónak is szépnek kell lennie, ezzel már nem nagyon lesz gond a jövőben, mellesleg az amerikai ikonoknak számító autókon kívül - melyeket mindenki látott már, ha mást nem filmekben - a többi nem volt túl szép, gondolok itt a 80-as, 90-es évekre. Kb az ezredfordulón kezdtek az amcsik rájönni, hogy már design terén durván le vannak maradva és összekapták magukat...
Amúgy lehet elégedetlenkedni, de csak az emberiségre lehet haragudni, mert a gyárak, cégek, a média is azt adják, amire igény van, amíg lesz igény Győzikére, Kiszel Tündére, stb. addig ronda vagy technikailag elmaradott autók, meg rákkeltő élelmiszerek, stb-k is lesznek.