AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Fucker

2008.11.14. 12:27 skip

Különös perverzióm van: szeretem a Moszkvicsokat. Bár messze nem tökéletes autók, van jellemük, és az Aleko előtti korszakban akár szépnek is nevezhető járművek hagyták el a Leninszkaja Komszomol Autógyárat (leánykori nevén Moszkvai Kisautógyár).

Jó tizenöt éve volt a haveromnak egy pöpec 2140-ese, ami még a tuningolt Ezeröcsit is lenyomta, így mindjárt tudtam, hogy nekem is kell olyan. Akkor még működött Pécsett a Barna-féle Moszkvics-szerviz, onnan jött az infó: tízezerért az enyém lehet egy zöld, rossz bőrben lévő 2140-es. Belementem.

A gyári állapot elérése lehetetlennek tűnt, ezért valami vagányabb álom lebegett előttem. Persze akkor sem voltam kőgazdag, így a rat-stílus tűnt reális célnak. A kilencvenes évek derekán még nem volt trendi a matt „fényezés”, mint manapság (vö: Mansory Rolls Phantom J ), így éjfekete ruhájában valóban egyedi vizuális élményt nyújtott. Az égvilágon mindent befújtam a festékkel, az amúgy krómos kilincseket és ablakkereteket is. Igazi lopakodó-fílingje volt. Hogy teljes legyen a kép, a kifordított, szélesebbre hegesztett felnik is megkapták a bódé színét. Odabent gyönyörű kontrasztként világítottak a bordó műbőr ülések.

Kőkeményre kovácsolt laprugókkal a magasba emeltem a farát. Konkrétan annyira fent volt a segge, hogy egy mögötte haladó autóból látszott a komplett futómű – no de nem csak a hátsó, az első is! A megoldás az úttartást nem rontotta, mert olyan előtte sem létezett. A látványra a koronát egy szintén mattfekete szélvédő-matrica tette fel, benne a jármű nevét jelentő Fucker felirattal.

Szóval Fucker igencsak feltűnő jármű volt. Mechanikailag sajnos nem volt stabil, sorra álltak le a hengerek, a fék rettenetesen félrehúzott, a váltó tragikus kapcsolhatósággal terrorizált. Szétkaptam a motorját, hogy „majd, valamikor” felújítsam. Persze hónapokig állt a műhelyudvaron…

Ekkor fedezte fel magának egy színesfémgyűjtő.

– De szép Moszkvics! – mondta. – Nekem is van, de kéne mégegy. Mennyi?
– Tízezer – feleltem. Az összeg láthatólag nem tántorította el.
– Van egy Snejder videóm, az is ennyit ér. Odadod azér? – hangzott az ellenállhatatlan ajánlat, amire természetesen csak igent mondhattam.

Fuckerből sajnos csak két, botrányosan gyenge fénykép, meg az emlék maradt. No és az álmodozás: egyszer még építek egy hasonló Moszkvicsot!

11 komment

Címkék: énblog cartooncard flotta ratrod moszvics

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.14. 13:17:05

Befér a gépházba egy szovjet V8-as? Mer' azzal kéne.

movhu 2008.11.14. 13:20:39

Volt 2140-esem, és voltam vele Görögországban is :)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2008.11.14. 13:34:26

Zenekarunk első dobosa és életreszóló jó barátom a Fucker művésznévre (is) hallgat :)

Remélem, nem voltam túlságosan off, de erről a névről ő jut az eszembe.

A Ladán túli szovjet autókínálatból családomba egy Záporjóska (gy.k. Zaporozsec) jutott el, Laci nagybátyám hajtotta sokáig a halványkék jószágot. Azért ezt a Lopakodót is megnéztem volna élőben...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.11.14. 14:03:44

A Moszkvics vagány autó, na. A dobozos Izs izs:) Nem ismerem eléggé a típust, de összerakottság, masszívság sugárzik belőle. A régi "fecskefarkas" kocka Moszkvicsok meg szerintem kifejezetten elegáns gépek voltak.
A mattfekete szín nagyon sok autónak jól áll ám. Emlékszem, engem egy amerikai kémfilm fertőzött meg, amiben mélységi, kelet-németországi behatoláshoz mattfekete Peugeot 405 MI16-okat használtak. Na az ütött, meg a Robotzsaru mattfekete Ford Taurusa. Kölyökkoromban a vonzalmamnak mattfekete makettek (Sierra, Taurus, meg matt szürke topchop bogár) voltak a gyümölcsei, aztán később matt szürke, kilakatolt, de rozsdásra festett Barkas, majd matt szürke terepfoltos, később mattfeket csőrös Transit, most meg 1,4-es Intruder, meg a Volga kombi mattfekete:)

jpm 2008.11.14. 14:07:14

nekem 2108-asom volt. Lehetett vele dolgozgatni, mármint pl: télen aláfeküdni a hóban kinyomócsapágy csere miatt, a Podmaniczky utcában teljes hátsó fékgenerált összedobni, mert a macskakövön való fékezéskor az egyik visszahúzó rugó eltört, és széthullott az egész. Meg néha be sem akart indulni, igaz, az önindító hibája volt.

De volt azért szerettem!

Ja, egyszer a műszerfal is kigyulladt...

jpm 2008.11.14. 14:09:12

"De volt azért szerettem!"

De azért szerettem!

Bocsi...

dzsedi 2008.11.14. 14:26:53

ez tényleg perverz :)

szpeter 2008.11.14. 14:34:23

Nekem volt ilyen sárgába. A szüleim nyerték autónyeremény-betétkönyvön. Évekig jártunk vele yugoba szkiff utánfutóval. Tele krumplival meg konzervvel. És bírta.
Aztán az enyém lett. A végén már önindítózás közben egy vascsővel kellett ütni a motort, hogy beinduljon, de imádtam.
Szép idők voltak.

TPZ · http://www.grandcafe.szeged.hu/ 2008.11.14. 15:25:18

Szerintem a Moszkvics alapvetően egy gyönyörű autónak indult. Be is tudom bizonyítani:

www.hasznaltauto.hu/2442380_moszkvics_412_1970

ommm 2008.11.14. 18:10:08

Ez így teljesen patkány.
Motor bele, futómű-váltó
és kész
über

Skip 2008.11.16. 19:33:42

Bár csak utólag jutott eszembe, megkérdezem: túl könnyű kérdés lenne az, hogy a piros autó micsoda?
süti beállítások módosítása