
A Pokoli kocsik blog tulajdonosaként nagy vonzalmat érzek az értelmetlen autókért. Legyen az lerobbant Puli vagy egyszerű paraszti lelemény eredményeként létrejött micsurin hibrid. Természetesen épeszű ember nem kezd bele az általam ajánlott projektekbe, de már a gondolat is borzongató. Olyan mint a Belsőségen az Autonánia, csak hegesztőpisztollyal. Forró és egyáltalán nem élvezetes, ha kipróbálod.
Odaát egy teljesen eszement kísérlethez kerestem alanyokat. Egy Alfa V6 motoros Uno rat rodot képzeltem el a fejemben. Én ott virtuáltunerkedem, mert a fotóbolt nem megy. Újra az 1990-es Fiat Uno 1.0 Fire és az 1991-es Alfa 164 3.0 V6 a főszereplő. Most középre képzeltem a motort.

Ugye, van egy Alfánk, aminek az eladó szerint tökéletes a váltója, motorja, pont amire szükségünk van, és van egy Unonk a múltkori építkezés maradékaiért, amiben valószínűleg semmi sem tökéletes. Még szerencse, hogy a lámpákon kívül semmit sem tudunk felhasználni minden javítható egy kis szeretettel és hegesztőpisztollyal. A munka alapjában véve egyszerű. Az Uno hátsó ülései helyére kerüljön az Alfa motorja, váltója, és kész is az autó. Persze kell valami, ami tartja, plusz nem árt kivenni elölről az 1000-es FIRE motort se, hiszen kell a hely a V6 hűtésére. Lehet, hogy a Fiat aprócska fékei sem lesznek elegendők, de ott vannak az Alfáéi. Biztos triviális lesz.
Már csak az erőátvitelt és a felfüggesztéseket kell megoldani. Első gondolat, hogy az Alfa első felfüggesztését szereljük hátra, hiszen az már kész van, de akkor mit teszünk előre. A motor miatt már úgyis gyártottunk komplett csövezést, segédkeretet, szétvágtuk a padlót és csak a tető meg a csomagtérfedél maradt. Majosházán tegezni fognak minket, olyan gyakran járunk hozzájuk karosszériát fröccsöntetni kis kedvencünkre. Egy profi nyomórudas felfüggesztés összeütése csak pár év óra lehet, hiszen mérnök vagyok, igaz informatikus, de le tudok rajzolni mérethelyesen akár egy kockát is több nézetből. A futóműgeometria pedig egyszerű, hiszen az Indy 500 kézikönyvéből már több mint 10 éve kiművelődtem belőle
Tehát végül lesz egy térvázas hátuljú, Unora hasonlító autónk, amivel járhatunk a versenypályára vagánykodni, a magunk építette szuperkocsival alázni a drága Lambókat és Ferrarikat
Mennyibe is volt ez így? Lehet, hogy jobb lett volna mégis azt a Countach replikát megépíteni inkább a pincében...
Totox 2008.11.24. 10:48:40
TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2008.11.24. 10:53:43
Nekem sajnos nincs elég tudásom és "időm" :-)
Pista 2008.11.24. 12:09:03
dzsedi 2008.11.24. 14:57:20
TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2008.11.24. 15:36:31
VARGATAMÁS 2008.11.24. 18:06:20
megint 2008.11.24. 19:08:31
TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2008.11.24. 23:00:56
noti 2008.11.28. 10:38:06
A Thunder Races (magyarul asszem Flúgos Futam) egyik részében az egyik csapat egy Uno hátsójába betuszkoltak egy komplett Saab 2.0-s orrot motorostól, futóművestől. Eszetlen profin oldották meg a csávók mindössze két(!) nap alatt.
Érdemes egyébként megnézni az úriemberek egyéb műveit is!