AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Tekergés Amszterdamban - 2. rész

2008.12.24. 12:03 Hammer

Disclaimer: Nem kerékpároztam Amszerdamban. Budapesten viszont szoktam.

Az amszterdami kerékpáros közlekedés viszont bárkinek feltűnik, aki a városban közlekedik. Rengeteg a kerékpár. Amikor a reptérről a főpályaudvarra megérkezve kiléptünk az utcára, az első, amit láttunk, egy Critical Mass hangulatú kerékpárparkoló. Feltételezem, a vonattal ingázók itt ülnek át a kétkerékűre reggelente.

Amúgy, nem csak itt parkol sok bringa, hanem gyakorlatilag mindenhol; amihez oda lehet lakatolni (hídkorlát, lámpaoszlop, kerékpártároló, fű-fa-bokor), ahhoz oda is van lakatolva valami. Ez alapján el lehet képzelni, hogy a városban minden nap Critical Mass, nem a felvonulós, hanem a legutóbbi közlekedős fajtából.

Amszterdamban jó lehet biciklistának lenni. Valószínű, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy a szinte teljesen sík területen fekszik, minimális emelkedőket leginkább a csatornákon átívelő rövid hidakra felhajtva kell leküzdeni. Talán emiatt is van, hogy elvétve láttunk ezerfokozatú váltókkal felszerelt mountain bike-oket, versenykerókat, a gépek zöme lestrapált tanyabike. Sokan szállítanak gyereket, gyerekeket, elöl, hátul elhelyezett gyerekülésekben, vagy fura, a kis első kerék mögé épített ládában.

A várost keresztül-kasul behálózzák a kerékpárutak. A külvárosban és belvárosban minden szélesebb utcán ott futnak, a szűkebb, csatornaparti egyirányú utcákban pedig olyan gyér és alacsony sebességű az autóforgalom, hogy a kerékpárosok nem zavarnak senkit. Legfeljebb az óvatlan gyalogosokat. Pl. minket. Ugyanis a Budapesten közlekedő ember nincs hozzászokva ehhez a kerékpársűrűséghez. (Még akkor sem, ha tavasszal Brémában már edződtünk egy hétvégét.) Turistaként bóklászva, a csatornákat, hidakat, házakat bámulva, fényképezve észre sem vesszük, hogy kerékpárúton vagyunk, és ugrálhatunk félre a bringások elől. Akik jó esetben csengetnek, rosszabb esetben csikorgó kerekekkel próbálnak meg nem elütni engem, a balféket.

A belvárosba amúgy nem nagyon érdemes autóval bemenni: a parkolóhelyek tele vannak - feltételezem - az ottlakók autóival, és a fizetősparkolás ára is horror. (Már nem emlékszem pontosan, de mintha 3-3,5 Eurót láttam volna egy automatán.) De azért sem érdemes, mert jól használható a tömegközlekedés, és kerékpárral is jól lehet boldogulni. Esőben is. Mert bár ilyenkor azért láthatóan kevesebben tekernek, de a benyomásaim alapján - azért így is a pesti derült idős forgalomhoz mérhető a bringások száma. Hétvégén érkeztünk, akkor viszonylag gyér volt a forgalom, egy-egy nagyobb kereszteződésben pirosnál azért összegyűlt 3-5 autó is. Kíváncsi voltam a hétfőre: egy kicsit változott a helyzet, de dugót így nem láttam - csak a repülőről, a városból kivezető utakon.

Mikor lesz Budapesten ilyen a kerékpáros közlekedés? Optimista alkat vagyok, de tartok tőle, soha. Egy jót tekerni Amszterdamba kell mennünk.

49 komment

Címkék: kerékpár kirándulás címlapsztori amszterdam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2008.12.24. 12:38:26

A magyarázott képeken ábrázolt rendszer zseniális. Nálunk miért nem lehet ilyet kiépíteni? Simán meg lehetne csinálni...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.24. 13:12:54

Helló,

Nem csak Amszterdamban, de egész Hollandiában jó lehet biciklisnek lenni. És tudod miért, mert Hollandiában figyelnek egymásra az emberek, más a mentalitás. Ott elmehetsz a 4-5 éves gyerekeddel bringázni, elenyésző az esélye, hogy elüti egy autó. Itthon mekkora lenne ennek az esélye?

RCH 2008.12.24. 13:18:35

>Nálunk miért nem lehet ilyet kiépíteni?

Mert aki:
- donteshozo
- polgarmester
- varosrendezo
- mittudomenmilyenfunkcionarius
az mind autoval kozlekedik, massal nem is akar, nem is fog. Emiatt minden, aminek koze van/lesz a kerekparhoz az az o kenyelmet fogja korlatozni, ezert keruli, leszärja, gatolja.
De lehet, hogy tevedek.

Dzsok 2008.12.24. 13:20:30

Nem tudom, én magyarként csak a lopási potenciált, a szórakozásból tönkretett kerékpárokat, az autóval a belvárosban elgázolt kerékpárosokat látom ebben a rendszerben.

A magyar nép mentalitása túl balkáni ehhez a rendszerhez, Hollandia meg európa, két külön világ.

Perillustris 2008.12.24. 13:20:54

Amíg az autókázást itthon szent tehénként kezelik, addig nem lesz gyökeres változás.

Apró lépések vannak, egyelőre be kell érnünk azokkal.

Persze jól jön a segítség:
kerekparosklub.hu/

OkoskaTo:rp 2008.12.24. 13:26:58

Biztos csak befüvezett, hogy ilyeneket látott. Ilyen kerékpárutak építése a magyar szakértők által bizonyítottan lehetetlen.

Sőt, PhotoShop! A "kétsávos kerékpárút" az igazából egy 2*2 sávos út külső sávja, benne a motorossal. Azért is nincs rendes szaggatott vonal, mert pöttyözni könnyebb volt. Meg aztán ez a négy méter széles járda. Ilyen nincs. A "járda" felirat helyén igazából parkoló autók állnak sorban, ezeket ezzel a szürke textúrával volt egyszerű eltüntetni.

sqyza 2008.12.24. 13:54:38

Mi nem is tudtunk parkolni Amsterdam belvárosában a hotelnél, egy pasas 40 Euróért elvitte és másnap reggel mikor telefonáltunk hozta. Pesten azt is bebizonyítják, hogy a bringa káros az egészségre csak ne kelljen a kényes témával foglalkozni. Ismerek olyan hollandiai várost, ahol az új utak építésekor kötelező bringautat is tervezni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.12.24. 14:09:26

Akkor lesz ilyen Budapesten, ha a pestiek egy budapesti lakost választanak meg főpolgármesternek, aki maga is biciklivel jár (mint Cohen) és mer például olyan rendeletet hozni, hogy az állami autók számát drasztikusan csökkenteni kell.
De a beteges agymenés úgyis felül fogja írni a pestiek józan eszét, és nem ilyet fognak választani.

Vegaaa 2008.12.24. 14:15:04

hát szegediként meg kell hogy mondjam, tényleg a magyar emberekkel van a baj, nem csak a döntéshozókkal. itt a magyar amszterdamban megint "eltapsoltak" 300 millát kerékpáros infrastruktúrára, aminek nagy része jó, de persze a tudatlanságból fakadó hülyeségek azért megvannak (gyerekcipöben járunk még na!). de nem is ez a lényeg, hanem hogy létrehoztak pár olyan szentségtörő dolgot is, mint a belső sávba vezető kerékpársáv a balra kanyarodáshoz: www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2091372.jpg , vagy csak egy egyszerű segítöfesték szintén balra kanyarodáshoz: www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2091343.jpg .
középsö sáv bringasáv: www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2091260.jpg
itt jobb oldalt pedig tele volt parkolo autókkal:
www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2090914.jpg

szóval itt van, tessék. nem hollandia, de már majdnem. iródott erröl egy ujságcikk is, amihez több mint száz komment érkezett, zömében hüledezö emberektöl hogy itt vérfürdö lesz. volt már eddig is ilyen merész megoldás városunkban és egy darab baleset sem történt ezen helyeken (bezzeg a kerékpárutakon). szóval hülyék vagyunk, ez van.

Rocko- 2008.12.24. 14:24:26

követendő példa!

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.12.24. 13:20:54
nem tekintik annak.

Ver Sacrum 2008.12.24. 14:26:15

Azért ne felejtsük el, hogy Amszterdam kisváros. Kis terület, kevés és naponta nem túl nagy területen ingázó lakos, nulla átmenő autósforgalom, nulla kamion- és elenyésző buszforgalom. Az autók és kamionok Hollandiában a városokat elkerülő autópályákat (újabb egzotikum) dugítják el nap mint nap. Ezzel ellentétben Budapest metropolisznak készült, más kérdés, hogy mondjuk Béccsel ellentétben mi ennek a műfajnak a legrosszabb vonásait tapasztalhatjuk meg.

is 2008.12.24. 14:33:35

vannak pro és kontra érvek is:

- Amszterdam 750e ember, Budapest 1,75millió (a területi összehasonlítást nem tudom, de ott nincsenek 10 emeletes panel lakótelepek tömegével). jóval kisebb az autósűrűség. Amszterdamot sokkal inkább Miskolccal, Debrecennel kell összehasonlítani. Berlinben, Párizsban, Rómában sincs biciklis közlekedés rendesen
- most, hogy megvan az M0-s, csak nem képzelik majd, hogy körbemegyi a várost az autós? továbbra is ragaszkodik, hogy ő az Erzsébet hídig bejöjjön
- Amszterdamban a P+R parkoló úgy működik, hogy kapsz két BKV jegyet ingyen. az egyikkel bemész a városba, a másikkal kimész az autódhoz. Persze emellé a BKV havi bérlet ára (nem a teljes városra, csak mondjuk egy értelmes 2 zónára) 20000Ft (ne gyere a fizetésekkel, mert a buszba ugyanannyi a benzin, a busz is ugyanannyiba kerül, és az utakat fenntartani is ugyanannyiba kerül). szóval a 20000FT-os bérletekből fussa az ingyen P+R jegyekre, amiket nyilván még a városháza is támogat, mert így csökken a városi dugó.
- Budán elég nehéz lenne a bicikliközlekedést megvalósítani széelesebb rétegeknek
- Most már Budapesten is van egy olyan irányelv (kötelező), hogy új úthoz járjon kerékpárút is. a Kiskörút felújítása volt (remélhetőleg) az utolsó botrányos dolog, mert az irányelv után kezdtek bele, de még előtte tervezték meg. Az alkotmány utca viszont világszínvonalú, van már ilyenre is példa (ha ez még önmagában édeskevés is).
- van egy nagyon fontos gondolat a posztban: ha a bicikliúton állsz, akkor te vagy a balfék, ez nem kérdés, és nem relatív. a mai magyar társadalomban a kopaszfejű ráállna, ellökné a biciklist, mert csilingelt rá, és még meg is rugdosná. az autósok Amszterdamban 20 méterről megállnak a biciklisnek kereszteződésben, itthon évente többet elütnek kanyarodáskor. nem csak a döntéshozóktól kell más magatartást követelni.

sqyza 2008.12.24. 14:42:07

Nálunk Szombathelyen nagyon sokan bringáznak, én is így teszek pedig futja autóra. Igaz sokkal kisebb városról van szó ez esetben. Az viszont rossz tendencia, hogy nálunk sem épülnek bringautak és ami van az életveszélyes sok helyen. Egy szó mint száz a megoldás kulcsa a közlekedők (autó, bringa, gyalogos) és a települések kezében van. úgy látszik nyugaton normálisabban gondolkodnak, itt még érezni a Balkán lehelletét.

Zzoorroo 2008.12.24. 14:42:38

Amszterdam király - és nemcsak bicajozási szempontból :)))

Pincehelyi 2008.12.24. 14:58:49

Szerintem ebben az esetben nem a fejétől bűzlik a hal.

Attól, hogy kerékpárral közlekedik valaki, lehet ugyanolyan köcsög, mint a legköcsögebb autós. Mióta biciklivel közlekedem Budapesten, mert (sajnos) itt lakom, látom a hasonlóságokat is a gyalogos/biciklis/motoros/autós rendszer tagjai között.

Arról nem is beszélve, hogy "állami autókról" polgármester rendszerint nem rendelkezik, legfeljebb _hivatali_ autókról.

Egyébként meg sajnos ez egy ilyen ország; de szerintem érdemes dolgozni rajta! Nyilván Amszterdam is olyanná _lett_, amilyen most, mert a lakói olyanná tették.

Nem (csak) blogokon kell nyavalyogni, hanem oda kell menni az ügyintézőhöz az önkormányzatnál, hogy mi a tosz van. Beszélgetni kell az utcában lakókkal, de a rendőrrel is. Szólni kell nem csak az éjszaka zajongóknak, hanem annak is, aki napközben úgy parkol például, hogy nem lehet lelépni a zebrára tőle. Nyomást kell gyakorolni.

Hogy akarsz civil eredményeket elérni, ha nem tevékenykedsz civilként, ha nem úgy létezel? Mi alapján várod el a "vezetőségtől", hogy kitalálja, mire gondolsz, neked vagy szerinted mi volna a jó? Miért gondolod, hogy ami Amszterdamban beválik, az ugyanúgy Budapesten is beválik? Hol teszel te ehhez hozzá érdemben?

Szóval könnyű pampogni, hogy mé' nem úgy van, ahogy szerintem lennie kellene, de biztos, hogy te is megtettél minden tőled telhetőt állampolgárként, helyi lakosként, stb. a cél (megfogalmazta ezt valaki?) érdekében? Mi is volt az?

Nem minden választás, és nem minden politika. Ha ezt állítod, ugyanolyan vagy mint azok, akiket leváltanál a "hatalomból", és elfogadod a játékszabályokat.

jozicsenko 2008.12.24. 15:26:10

hi!

szegedi vagyok, és azt azért tudni kell, hogy kb 18 év "bátor" tervezése kellett ehhez, ugyanis nálunk merészebben álltak hozzá mindig a kérdéshez, ha fel kellett valamit újítani az utakon

így lett rengeteg körforgalom Szegeden, így vezették át egy páros (egymás melletti) körforgalmon villamosközlekedést (najó, ez a délutáni csúcsforgalomban megbosszulja magát, de egyébként hasznos)

így lett egyre több kerékpárút, ami elöször csak pár útszéli felfestett vonalat jelentett, de mára már elég merészen vezetik a vonalakat, stb

így terveznek most olyan villamosvonalakat, aminek a közepét befüvesítik, azt hiszem (pénzről ne beszéljünk, mert az hajmeresztő)

gond persze van, főleg amikor kerékpárút közepén (feketesas u, pl) parkol valaki (hogy tudom áldani), vagy amikor az új villamos vonal kiépítése veszélyezteti a körúti fákat (én pl féltem őket, nameg mögötte mindkét oldalon panelek vannak, fák nélkül még rosszabb lesz a Rókusi krt-on, pl)

retroflexus 2008.12.24. 16:07:51

Elképesztő. Más világ, itt sose lesz olyan. Nem csak a feltételek miatt, hanem az emberek beállítottsága miatt. El tudsz képzelni egy 50 év körüli magyar menedzsert, hivatalnokot, aki biciklivel fog bemenni munkahelyére? Egy konferencián beszélgetem egy amszterdami pasival, ő sem volt fiatal, de teljesen természetes volt, hogy két biciklivel jár dolgozni. Az egyikkel eltekert a metróig, a metró bevitte a belvárosba, ott átszállt a másik bringára és ment a munkahelyig. Csak belegondolok, hogy milyen röhejes volt, amikor a demszki vagy a kókadt biciklire szállt. Látszott, hogy szédültek rajta és a picsába kívánták az egészet, inkább az audi fűtött ülését akarták a szottyadt valaguk alá,.,,

Freechild 2008.12.24. 16:52:02

Én nem is az autósok miatt aggódom, mert napi rendszerességgel bringázva pozitiv változást látok a viselkedésükben. Komolyan.

Viszont a bringalopások kifejezetten idegesitenek. Szeptemberben bucsuztattam az előző kedvencemet, és komolyan megfordult a fejemben hogy feladom... Aztán persze felülkerekedett az életösztön és tekerek tovább az uj paripán.

Bringás emberek kellenek a döntési poziciokba. Ne olyan döntsön a bringautról akit soför visz a munkahelyére mert jogsija sincs.

Vegaaa 2008.12.24. 17:00:38

"szegedi vagyok, és azt azért tudni kell, hogy kb 18 év "bátor" tervezése kellett ehhez,"

meg a kerékpáros klub szegedi alapszervezete is kellett ezekhez az eredményekhez. gondolom te is hallottál arról hogy a volt titkár felmászott egy villanyoszlopra a cél érdekében (ezért is VOLT titkár, mert igen sokat bevállal hogy jobb legyen, de a szervezetet nem akarja lejáratni). vagy hogy a városháza elé tüntetéseket szerveztek a srácok, amiknek akkor még nem volt eredménye. söt, imádott polgármesterünk hóban ugráló hülyegyerekeknek nevezett akkor minket. most pedig nagy mellénnyel kiállnak hogy ezt a cca. 300 millát ezen hülyegyerekek szempontjai alapján költötték el (nagyjából), és jól! szóval azért zörög a haraszt, ha fújja a szél...

86c 2008.12.24. 17:02:42

tévedés, amszterdamban nem bringásnak jó lenni hanem embernek

Freechild 2008.12.24. 17:14:10

retroflexus

Én együtt tekertem idén a CM-en Demszkyvel. Ott volt a fiával együtt, de nem mint Celeb. Alig lehetett megismerni a sisakban.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.24. 17:23:58

Én nem értelek titeket miért fikázzátok a budapesti közlekedési morált! Ne legyetek már ilyen globalisták, nem akarhatjátok hogy mindenhol ugyanaz legyen! Hova tűnnének akkor a helyi jellegzetességek? Igenis, aki szereti a szép épületeket, a kopasz fekete bmw-seket, a kurvákat, aki büszke arra hogy a keleteurópai bangkok-ban, a pornó fővárosában élhet, aki szeret a nagy autójával a dugóban anyázva dudálni, rendőrt lefizetni, adótcsalni, annak maradjon meg Budapest, olyannak, amilyen, ne vegyük el a tahó bunkósághoz szokott, másként létezni nem tudó, tahó bunkóságra vágyó emberektől Budapestet, ezt a gyönyörű menedéküket!

haste 2008.12.24. 17:25:51

De kurvára felvilágosult, és zöld mindenki... mindenhez pénz kell. És míg szűk 2.000.000 ember adózik rendesen addig lófasz lesz itt nem kerékpárút. Előbb a meglévő autóutakat kéne gyatyába rázni.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.24. 17:29:05

@is: Párizsban nincs biciklis közelekdés? Járt már ön ott? www.velib.paris.fr/

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.24. 17:47:12

Akik még nem jártak Párizsban: a lila pöttyök a publikus bicikliállomásokat jelentik. Bárki elvihet egyet és bármelyik másik állomáson lerakhatod. Mindazonáltal maga a szolgáltatás fillérekbe kerül, van éves bérlet, stb. www.en.velib.paris.fr/content/download/2477/20051/version/1/file/plan+2008_E.pdf - ez nem a teljes térkép, csak egy kis részlet. És igen, Párizs is metropolisznak épült. Hasonló rendszer van Barcelonában is.

Balage85 2008.12.24. 17:48:16

AMúgy Amszterdamban azért nincsenek jobb kerékpárok, mert drágák a bicajok és előszeretettel lopkodják őket :)

Van nekem is egy amszterdamos írásom akit érdekel: blog.haszprus.hu/bejegyzes/3283/benelux-allamok-amszterdam/ :)

Balage85 2008.12.24. 17:50:15

Bölcs Lázadó: ilyen minenhol van kb tőlünk nyugatra, első állomás, Bécs :)

retroflexus 2008.12.24. 18:02:35

Freechuld - tudom, hogy ott volt a demszki, de azért nem mindegy, hogy valaki használja a biciklijét, vagy megjelenik egy ilyen eseményen, aztán utána 1 évig megint alszik a bringa.

Freechild 2008.12.24. 18:10:41

Retroflexus.
Persze, egyetértek. De legalább ez is valami már.

Freechild 2008.12.24. 18:12:54

haste

Szerintem ez az egész ügy alapvetően nem pénz kérdése, hanem a tudatban döl el. És ott is bukik el.

Abban igazad van hogy az autoutak fontosak, bár szerintem messze nem ugyanaz a kategoria. Összegnagyságban sem.

autosave 2008.12.24. 18:35:37

amszeterdamban a belváros ilyen, a külvárosában + környékén még durvább autóutak vannak mint nálunk (2x több sáv, stb...)

jók az ilyen szemellenzős bezzeg amszterdam cikkek.

tudom, mindenkinek a fű kell, azért...

szhörnyű 2008.12.24. 19:35:29

Volt már szerencsém Amszterdamban kerékpározni.(És egész Hollandiában is)Ott az autósok is szoktak kerékpárral járni,ezért nem akarnak alapból elütni minden kerékpárost,és nem képzelik azt,hogy a 4 kerék evolúciós lépés a 2 kerékhez képest.
Az amszerdami tömegközlekedést is kipróbáltam. Utána bocsánatkérő levelet írtam a BKV-nak!Az ottani tömegközlekedés gyalázatos,a metrót kivéve.

zpequino 2008.12.24. 19:42:13

"Egy jót tekerni Amszterdamba kell mennünk."

Tudtam, hogy a végén ide lyukadunk ki!

tele1 2008.12.24. 21:09:53

Azért gyökér van ott is. Jól látom, hogy az utolsó képen egy bukósisakos, rendszámos motoros krúzol a bringaúton? :-)

es2300 2008.12.24. 22:25:02

nem is kell amszterdamba menni h egy jot tekerjunk

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.24. 22:40:20

"- most, hogy megvan az M0-s, csak nem képzelik majd, hogy körbemegyi a várost az autós? továbbra is ragaszkodik, hogy ő az Erzsébet hídig bejöjjön"

Ezért kell a dugódíj. Az egyetlen értelmes adófajta amit politikusok az elmúlt 16 évben kitaláltak, mikor vezetik már be? Aki szerint pedig a belvárosban terepjáróval kell közlekedni, az tegye, de fizessen érte, és lesz miből bicikliutat építeni.

ipiapacsapu 2008.12.24. 23:11:03

tele1
Itthon lakott területen kívűl, segédmotorral lehet használni a kerékpárutat, max. 20 km/h sebességgel (az más kérdés, hogy a bringások meg kerülgetik 40-nel). Valszeg ott is ilyesmi van.

Egyetemi városban láttam biciklis aluljárót. Az is ok.

Nekem az volt furcsa, hogy nem köszönik meg a beengedést autóval. Azt mondták, mert ez természetes:)

Rocko- 2008.12.24. 23:27:57

Gery Greyhound // Very Best of Gyurcsány - jön! >> · www.bestofgyurcsany.hu/international/news.php 2008.12.24. 22:40:20
városban nem terepjáróval kell közlekedni. DE. legyenek normális utak. kátyu az biciklisnek is kátyu.
városban nem autóval kell közlekedni. DE. legyen normális tömegközlekedés, utána beszéljünk dugódíjról.

cso zsi 2008.12.24. 23:59:51

@tele1:
Az egy mopedes, odakint rendszámos.
Ahogy láthatnál mopedautót is menni a bringaúton, mert ők is szoktak.


Nemcsak olcsó bringával járnak, januári kiruccanáskor tömegével láttam használhatalan, ill. gyaníthatóan szándékosan tönkretett bringákat az utcai tárolókban.
Szeptemberre egy része eltűnt, némelyik viszont ugyanott volt, mint a télen.
indafoto.hu/cso_zsi/image/952021-055b982b/45209

Metróhoz nem volt szerencsém, de egyoldalas Combinón biciklitárolóhoz igen.
A 2x10 nap alatt egyszer láttam, aki felszállt bringával a villamosra.
indafoto.hu/cso_zsi/image/952013-330ef95e/45209

Az Amsztertdamot "elkerülő" körgyűrű bent van a városban. Valamivel nagyobb íven, mint a Hungária gyűrűnk.

Lehet dugódíjat kérni, de amíg az egyetlen normális lehetőség észak- és kelet-Petről az M1-M7re jutni a Rákóczi út Erzsébet-híd vonalon, addig talán nem kéne.
A körgyűrűn irgalmatlan kerülő, és az iparosoknak (akiknek a bicikli nem alternatíva) nem biztos, hogy belefér a büdzsébe.
Békásmegyer-Soroksár 50 perc alatt 80-130 között, amennyivel szabad. (tudom, sokkal nyugisabb, mint): a szokott városi utakon szintén 50 perc, nem reggeli őrületben. (több lámpa, több sebességváltás, jóval kevesebb kilométer.)
De elég csak a Lágymányosi híd - Szerémi útról az Andor utcára fordulni, hogy elmenjen az életkedved az Egér út felé közlekedéstől.
Pocsék minőségű 2x1 sávos út, a kiszélesítés ígéretével, de annak megtorpedózásával, mert a zajvédő falat a Solt utca lezárt végénél, már a szélesítés lehetőségére építették.
(Ahol a befelé haladóknak elfogy a jobb oldali sáv.)
Hely volna, a síneket felszedték már, csak a terep nincs rendezve.
A Lágymányosi-híd a Hamzsbégi úton folytatta volna az útját az eredeti tervek szerint a Budaörsi út felé.
Valami zöld állta útját, ezért van az az idétlen kanyar a végén.
Egyszer majd a villamos is át akar jutni a budai oldalra. Ahhoz, hogy elférjen, csak az úttestből lehet lefaragni.

Közöd?? (törölt) 2008.12.25. 01:02:34

rühes biciglisek jöjjetek már rá: Budapest nem nektek való, húzzatok ki a pic*sába Amszterdamba, legalább nem tartotok fel és jól megb*asz a rendőr mikor áthúztok a piroson mint itt.

is 2008.12.25. 03:04:48

@Bölcs Lázadó: részben visszavonom, mert tényleg van City-bike rendszer. de ha jól látom, könyvből írod ezt, mert ha odamész, és én odamentem, akkor megmondják, hogy spéci francia hitelkártya kell hozzá, amit csak állandó lakosok kapnak, te mint turista nem. és ez egy új dolog, és még semmilyen értelemben nem fejtette ki a hatását. kiépített bicikliút-hálózat pedig ugyanúgy nincs, mint Bp-en, és a város jó részben hegyes-dombos. én többször voltam pár napot, nincs feltűnő biciklis forgalom.

@cso-zi: én azon az 1-en is elcsodálkoztam, meg a fotódon is, mert én úgy tudom, hogy tilos biciklit szállítani az ottani BKV-n a metro kivételével

@Közöd??: remélem felhúztad a gatyád, miután ideszartál az asztal közepére. annak pedig örülnék, ha előtte nem törölted volna ki a segged, hogy a gatyád szaros legyen.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.25. 03:15:54

@is: Párizsban mindig a velib-et használjuk a barátaimmal. Igaz, kell hogy legyenek helyi ismerőseid (nem kell hogy francia legyen, csak, ahogy írtad, legyen francia kártyája, utána vehet neked is már vele napi-heti-havi-éves bérletet). Vagy nyiss helyben egy bankszámlát. Ez valóban kényelmetlenség, de Barcelonában sem megy ez másképpen. Párizsban velibbel hihetetlenül hatékonyan és költséghatékonyan lehet eljutni mindenhová. És ami nagyon fontos, az autósok nagyon figyelnek rád, lassítanak, megállnak, nem bunkó-agresszívkedik egyáltalában véve sehol senki. Remek bicikliutak vannak minden irányba, minden felé, majd ha egyszer bringával is felfedezed Párizst, egy új arcát fogod megismerni. Jóval kevésbé hegyes-dombos a város, mint pl. Buda, szinte sík. Remélem mihamarabb ki fogod tudni próbálni a rendszert, megszereted, és rájössz, hogy bizony Budapestre is elkellene egy ilyen!

cso zsi 2008.12.25. 07:33:25

@Közöd??:
Ugyan rendőri bírságolással nem találkoztam, de piroson áthajtó bringássak, mopedessel annál többel.
A járda-bringaút-autóút-bringaút-járda kombón átkeléskor csak a járdán, és az autóúton vagy biztonságban.
Az autós megáll (ha kell), és átenged.
A bringás az tolja neki, "ami a csövön kifér", rádcsönget 1 méterről, és gyaníthatóan káromkodik.
Kb olyan a bringás-gyalogos viszony, mint itthon az autós-gyalogos.

Micocicó 2008.12.25. 09:06:26

Szeptemberben voltam ott.Nálunk sosem lesz ilyen.Több okból is.
-Emberi mentalitás ( 50-60 év múlva talán )
-Előre látó vezetés ( 30-40 év )
-pénz ( ???????? )
Mikor fog itt valaki a 200 euros cípőjében biciglizni a 60 éves nagymamával? Ott ilyent a belvárosban 2-3 percenként látsz.Ez a természetes több okból is. De egyébként München-ben is nagyon-nagyon sokan bicikliznek. Amikor minden metrómegállóban van kultúrál bicigli tároló. A most felújított Örs vezér téri metróvégállomásnál ( sok családi házzal a környéken ) nem tudom pl. miért nem sikerült csinálni tárólót? Pedig ha valahol el lehtne kezdeni akkor ilyen helyen kéne.
De hát ki a fa... érdekel ez a "döntéshozóknál" Majd ha ilyen miatt kikúrnának 2-3 vezetőt a jó meleg iródályából ( ahol melelsleg faszán lehet lopni is ) na majd akkor talán már csak 20 évre leszünk lemaradva. De sajna még a kikúrás is 15-20 év.

Nzoltan 2008.12.25. 10:16:45

Ja persze, 50-60 év múlva. Mikor több lesz a cigány mint a magyar? Amikor majd mindenki óbégató győzike akar lenni? Akkor lesz ám mentalitás. A biciklit most is úgy lopják, mint ha sportszeletet emelnél el e teszkóban.
50-60 év múlva a cipődért fogják elvágni a torkodat az utcán, nem a biciklidért.

Ja, és a magyarok is jól tudnak alkalmazkodni a "megélhetési" bűnözőkhöz.

Rocko- 2008.12.26. 02:03:56

cso zsi 2008.12.24. 23:59:51
"A Lágymányosi-híd a Hamzsbégi úton folytatta volna az útját az eredeti tervek szerint a Budaörsi út felé.
Valami zöld állta útját, ezért van az az idétlen kanyar a végén."
na, most már ezt is tudom. :)
vicces, h a zöldek mindig a környezetkímélés ELLEN vannak.

Csubakka Junior 2008.12.27. 21:26:05

2001-ben laktam kint 3 hónapig, Amszterdamtól 15 km-re, gyakornokként. Az első az volt, hogy kaptam egy bringát a közlekedéshez, meg a munkába járáshoz. Egy ócskavas volt, de egyszer sem hagyott ott. Amúgy tényleg drágák a bringák, és lopják is őket rendesen. Elég nehéz volt megszokni, hogy a legtöbb helyen a bringásoknak volt elsőbbsége. Én úgy emlékszem, hogy az üzleti negyed meg a hivatalok többsége a város szélén helyezkedik el, ahová kitűnő a közlekedés, minden szempontból. A belváros fél óra alatt keresztülgyalogolható, elég gyér volt ott az autós forgalom, nem is érdemes oda autóval menni. Ahová út vezet, oda kerékpárúton is el lehet jutni. Amikor vonattal mentünk valahová, általában a reptérről indultunk, ahol boxokba lehetett elzárni a bringát, 1 gulden kaució fejében. Április 30-án (Queen's Day), az egész történelmi városrészben le volt zárva 1 napra a forgalom, mert minden utcában csak a buli ment, meg hömpölygött a tömeg. Szóval elég messze vagyunk ezektől a dolgoktól.
süti beállítások módosítása