AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A leggyorsabb indián.

2009.04.13. 09:03 skip

Hát, ezt a címet találtam ki, annyira szar poén, hogy az már jó. Indiai. Indian. Indián. Ugye, a Jaguar már indiai kézben van, és mivel az XFR a leggyorsabb Jag, talán nem erőltetett a párhuzam.

Az új vezetés jó ötletnek tartotta, hogy beszálljanak az leggyorsabbautó-hadjáratba. Reklámügyileg jól hangzik, bár nem az abszolút értékelésben indultak, nem más márkákat akartak letúrni a csúcsról, egyszerűen a házon belüli, tizenhét éves rekordot adták át a múltnak. A technika fejlődését jól mutatja, hogy anno egy kompromisszummentes szupersportautó, az XJ220 futotta a rekordot, amit ma egy automataváltós, négyajtós limuzin überelt. Akkoriban még a leggyorsabb szériaautó címet is elnyerte az autó; két évig regnált az MG 6R4 továbbfejlesztett erőforrását használó gép, őt 1994-ben a McLaren F1 taszította le a leggyorsabb szériaautók trónjáról.

Azt azért hozzá kell tenni, hogy az eddigi nagymacskás király sem szériállapotában futotta meg a 350-et; katalizátorral, 7200-as fordulat-korlátozóval csak 341-et ment. A pontosan 349,4-es értéket Nardo-ban rögzítették, és hozzátették, a módosításokkal sík úton elvileg 359-ig gyorsulhatna.

Az XF sorozat csúcsmodelljét szintén, néhány nem-széria apróság emelte az egekbe. Kívül rögtön látszik a változás, a méretes frontszpojler meg a hátsó szárny tuningtalálkozón rendesen odabasz, de utcán inkább röhejes.

Megmókolták a motort is, 510 helyett 600 lóerőt teljesít az ötliteres V8-as. Az új szívó- és kipufogórendszerhez átprogramozott kompjúter jár, plusz átkalibrált kompresszor gondoskodik róla, hogy Hans ne tudja megismételni a produkciót az Autobahnon. Amúgy a motor bele ugyanaz, sőt, a hatgangos automata is megmaradt, beleértve az áttételeket.

Mint tudjuk, sebességrekordhoz oda-vissza kell menni egy rohadtat, aztán átlagolnak, így kizárható a hátszél okozta előny.

Az XFR pilótája, Paul 363,188 kilométer/óra átlagot utazott a Bonneville-i sóstó kiszáradt medrében, tehát egy darabig ő lesz a leggyorsabb Jaguar-sofőr. Lehet, hogy mindörökre, mert a válság és az angol autók minősége miatt a Jaguárok rákerültek a veszélyeztetett fajok listájára.

 

 

12 komment

Címkék: jaguar mclaren címlapsztori sebesség rekorder

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.04.13. 10:37:44

nem akarlak elkeseríteni, de a címet nem Te találtad ki, már jó ideje létezik egy nagyon jó film ezzel a címmel:
www.imdb.com/title/tt0412080/

Tigrincs82 2009.04.13. 11:15:48

A cím szójátéknak jó, poénnak kevésbé(ahogy a szerző is elismerte). Nekem az egyik kedvenc Sir Anthony Hopkins filmem. Érdemes mindenkinek megnézni. Bonneville-i gyorsulási versenyről, és az emberi kitartásról szól!
Bővebben: www.port.hu/a_leggyorsabb_indian_the_world_s_fastest_indian/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=75026

pobeda 2009.04.13. 12:47:24

A Jaguárt tessék megmenteni.A film meg nagyon jó,főleg Sir Anthony.

zeger 2009.04.13. 13:03:03

Hű, az a film, libabőrös lettem tőle, ahogy említettétek.

vallerGPS 2009.04.13. 15:19:27

"Lehet, hogy mindörökre, mert a válság és az angol autók minősége miatt a Jaguárok rákerültek a veszélyeztetett fajok listájára."

Ez nem így van, a Jag szinte az egyetlen márka aki (főleg az XF-nek köszönhetően) növelte vagy 8%-kal az eladásait.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.13. 16:35:22

@Rocko-: szerinted miért választotta ezt a címet skip ;)

nitro1 2009.04.13. 17:20:03

Azért kíváncsi lennék, hogy a 600 LE-re púpozott V8-cal az XJ220 mire lenne képes. Csak a kötekedés kedvéért: a hátszél pedig szerintem nem teljesen zárható ki, mert mi van, ha hátszélben megy az "oda" futamon, és a szél pont megfordul vele együtt? :-)

skip 2009.04.13. 18:32:48

@nitro1: 1 óra van a visszaútra. Teheát igazad van, nem zárható ki, de minimalizálható a hátszél hatása :)

Rocko- 2009.04.14. 06:57:13

Hammer · autoskartya.blog.hu 2009.04.13. 16:35:22
akkor írja, h választota és utaljon rá, nekem úgy tűnt, mint ha saját szellemi terméknek tekintené.

písz.

skip 2009.04.14. 13:52:00

@Rocko-: Természetesen nem tekintem saját alkotásnak, az általam is nagyratartott filmről ugrott be ez a cím. Ígérem, legközelebb nem postolok egy üveg bor után, ezáltal elkerülhetőek lesznek a kétértelmű dolgok :)

skip 2009.04.14. 13:53:05

Ja, és ezért tartottam szar poénnak a címet, hogy csak egy gyenge szójátékkal utal az eredetire.

karel_atya 2009.04.16. 17:53:47

KAr tulspirazni sracok, en egy csomoval dolgozom egyutt... A fogalmi zavart alapvetoen Kolumbusz okozta azzal, hogy GPS nelkul indult Indiaba ugye...
süti beállítások módosítása