AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

F1 félidős összegzés: a csapatok teljesítménye szubjektíven

2009.07.24. 10:39 Hammer

 
 

Formula 1 kommentátorunk, farönk a Magyar Nagydíj előtt a csapatokról osztotta meg véleményét velünk. Futam után újra jöhetnek a különdíjak.

Jó nyarat kívánunk, újra jelentkezünk a teljes F1-paletta értékelésével, de ezúttal nem a pilóták, hanem a csapatok teljesítménye kerül terítékre. Jó mulatást!

Ferrari

Pontszám: 32
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 4.
Nullszaldós futamok száma (amikor nem szereztek egyáltalán pontot): 3
Dobogós helyek: 2 db 3. hely Monacóban és Németországban

Az év elejének legnagyobb csalódása volt a szereplésük, ugyanis A 4. FUTAMIG kellett várni arra, hogy egyáltalán pontot szerezzenek és ezzel beállították saját, 1981-es negatív rekordjukat. Csak annyi a bibi, hogy a turbókorszak már rég lezárult. Ezután 2 darab 6. hely következett, majd jött Monaco, ahol végre, ha nem is teljes, de részleges örömük lehetett a tifosiknak: Raikkönen 3., Massa pedig 4. lett. Azóta is csak egy dobogós helyezés esett náluk, egy újabb bronzérem, amit ismét immár Massa szerzett. A KERS-t használják, de nem mennek sokra vele. Szeretnénk végre egy győzelmet is látni tőlük! Az se baj, ha dupla...

McLaren-Mercedes

Pontszám: 14
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 6.
Nullszaldós futamok száma: 5
Még nem szereztek dobogós helyezést.

A diffúzorbotránnyal azonos mélységű és horderejű volt Hamilton 4. helyének csapatutasításra történt eldobása. Hát igen, ez van akkor, ha a Hakkinent és Hamiltont vb-cím(ek)hez segítő Ron Dennis távozása után forrófejű és arisztokratáskodó csapatfőnököt ültetnek a helyére. Martin Whitmarsh pedig pont ilyen. Viszont jó pont, hogy a KERS-t ők legalább profin használják. De mit ér ez, ha az időmérő edzésen legtöbbször csak egy pilótájuk (vagy még annyi se) jut el az utolsó szakaszig?

BMW-Sauber

Pontszám: 8
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 8.
Nullszaldós futamok száma: 6
Dobogós helyek: 1 db 2. hely Malajziában

Három futamon szereztek 8 pontot, miközben van egy ezüstérmük, ami pont 8 pontot ér. Feladvány: hogy lehet ez? Megoldás: a Maláj Nagydíjat félbeszakították a monszuneső miatt, úgyhogy Nick Heidfeld csak 4 pontot szerzett. Megjegyzés: több pontjuk is lehetne, ha Robert Kubicának nem kelt volna fel a vendetta-ösztöne. Az első négy futamon legalább 12 pontot herdált el azzal, hogy tönkretette nem csak a saját, de Vettel (Ausztrália), Trulli (Kína) és Nakajima (Bahrein) futamát is. Utóirat: majd’ megszakadt a szívem, miközben ezt írtam.

Renault

Pontszám: 13
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 7.
Nullszaldós futamok száma: 4
Még nem szereztek dobogós helyezést.

A csapat neve helyett nyugodtan írhattam volna azt is, hogy Fernando Alonso, ugyanis az van, mint tavaly, vagyis Nelsinho Piquet azon kívül, hogy a háromszoros világbajnok apa pici fia, semmi mást nem tud felmutatni. Csak a napot lopja. Habár… a Nürburgringen mindenki nagyot nézett, mikor a villámgyors eső által felázott pályán második legjobb időt ért el a Q2-ben, de azzal se ért el semmit a futamon. Flavio Briatore, a csapatfőnök pedig úgy néz ki, hogy átadja a szószólói titulust Luca di Montezemolónak, a Ferrari főnökének. Vagy lehet, hogy ez is egy Brawn-féle altatás és év vége felé megint olyan világraszólót alkotnak, mint tavaly?

RedBull-Renault

Pontszám: 92,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 2.
Nullszaldós futamok száma: 1
Dobogós helyek: 2 db harmadik, 5 db második hely és 3 győzelem, ebből mind a három kettős győzelem

Az egyetlen olyan csapat, amely rést tud ütni a BrawnGP pajzsán. Ráadásul egyre nagyobbat! Az elmúlt két futamon lemosták a színről Buttont és Barrichellót. Mindehhez persze szükség van jó pilótákra is, és Vettel, illetve Webber oda is teszi magát rendesen! Webbert sokan leírták ezen év előtt, hogy a jaguáros évek, majd a kényszerű williamses kitérő elvették a motivációját, ehhez képest a Német Nagydíjon megszerezte pályafutása első győzelmét! Vettel pedig már tavaly maradandót alkotott a győzelmével és azzal, hogy majdnem eldöntötte a vb-címet Massa javára. Idén pedig… Ő a jelenlegi legnagyobb német pilótatehetség, még Nico Hülkenbergnél is nagyobb, aki az A1 GP-ben versenyez.

Toyota

Pontszám: 33,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 3.
Nullszaldós futamok száma: 3
Dobogós helyek: 3 db 3. hely Ausztráliában, Malajziában és Bahreinben

Nem akarom alacsonyítani az érdemeiket azzal, hogy az év elején szerezték meg pontjaik nagy részét, de sajnos kénytelen vagyok. Ugyanis a Ferrari talán már a Hungaroringen megelőzi őket. Többet nem is érdemes írni róluk.

Williams-Toyota

Pontszám: 20,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 5.
Nullszaldós futamok száma: 2
Még nem szereztek dobogós helyezést.

Ez az év is ugyanolyan baljósan kezdődött, mint az előző, DE most Nico Rosberg iszonyatos vágtába kezdett, folyamatosan sok-sok pontot szerezve. Csak ez lehet a menekülés útja! Ráadásul végre Kazuki Nakajima is lenyugodott, idén még nem adott elő kamikáze-akciót.

ToroRosso-Ferrari

Pontszám: 5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 9.
Nullszaldós futamok száma: 6
Még nem szereztek dobogós helyezést.

Piquet-nél jutott eszembe, hogy ha a RedBull-nál (vagy fiókcsapatánál, a Toro Rossónál) menne, rövid úton kiadták volna az útját. Bourdais-nak kiadták, bár állítólag a francia magától lépett ki, de lényeg, hogy a ChampCar-ban sikert sikerre halmozó pilótának nem jött be a Forma-1. Helyére már a magyar futamon a spanyol Jaime Alguersuari érkezik (de nehéz lesz ezt kimondani/leírni egy jó darabig!). Csapattársa Sebastian Buemi, a Telepi Csávó svájci megfelelője.

ForceIndia-Mercedes

Pontot idén még nem szereztek.

Egy laikus azt mondaná, Vijay Mallya feleslegesen dobálja ki a pénzt az ablakon, hiszen még pontot se szereztek. Valójában viszont igenis vannak emlékezetes momentumaik. Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella mindent megtesznek, de mindig van valaki vagy valami, ami megakadályozza őket a pontszerzésben. A skála széles, elfékezéstől egészen Kimi Raikkönenig terjed a választék. A technikával nincs gond, csak összejönne már nekik a pontszerzés!

Brawn-Mercedes

Pontszám: 112
A pontversenyt jelenleg vezetik.
Nincs nullszaldós versenyük.
Dobogós helyek: 2 db harmadik, 3 db második hely és 6 győzelem, ebből 3 db kettős győzelem

A képlet elvileg egyszerű. Ross Brawn elment a Ferraritól, egy évet szörnyülködött a teljesítményükön, tavaly a süllyedőben lévő Honda csapatban volt tanácsadó. Mikor a Honda kapitulált tavaly év végén, egy euróért megvette a komplett csapatot és azóta egyre-másra gyűjtik az érmeket. De a dolog nem ilyen egyszerű. Brawn még tavaly év közepén elkezdte a munkálatokat, hogy a következő évben egy versenyképes Honda Racing állhasson ki a boxokból. Csakhogy ezt a tervet derékba törte a gazdasági világválság és a japán gyári csapatok nagyarányú kiszállása az autós versenyágakból. Így aztán RB (nem Barrichello) tényleg szabad kezet kapott, és ez jót tett neki. Tessék csak megnézni a versenyek eredményeit, rögtön egyértelművé válik a dolog. Viszont most egy kis viharba kerültek az elmúlt két futamon, mármint nem úgy megy a szekér, ahogy az év korábbi szakaszában, őszintén mondhatom, hogy szerencsénkre.

Ennyi lett volna, köszönöm a figyelmet!

danks,
farönk25

7 komment

Címkék: 2009 formula 1 kommentár farönk25

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robcsek07 2009.07.24. 12:48:48

Monaco-ban Raikkonen volt dobogós és nem Massa.
Nesze neked "szakértő"!
Ez a bajom Dávid Sándor könyvével is. Annyi benne a hiba, hogy abba is hagytam! Tessék elolvasni mielőtt kirakják a közönségnek!!!

nemnagyember 2009.07.24. 15:14:58

Bocs, de már annyira kikívánkozik belőlem: Undorodom attól, ahogy ez a Ross Brawn és Nick Fry elbánt a Hondával! Lettek volna érdeklődők a csapatra, de nem lehet tudni, miért nem vette meg senki, sluszpoénként pedig a hatalmas végkielégítéseket elkerülendő a Honda jelentős összeggel finanszírozza még mindig az idei évet. Ez kicsit olyan, mintha a részvényeseknek az igazgatótanács tagjai beadnák, hogy mínuszt termel az Rt, majd átveszik a részvényeiket ingyen vagy annál olcsóbban, hogy "megkíméljék" őket a további felesleges pénzkidobástól. Persze a többi érdeklődő, potenciális vevőjelöltet elriasztják, majd jön a sikersztori: titokban kidolgoztak a részvényesek pénzén valamit, ami hatalmas profitot termel. Szóval RB, köszönöm, hálás vagyok Schumi győzelmeiért, de amit tett, azért egy latin-amerikai országban bizony kivégzés járna

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.07.24. 16:31:26

@Robcsek07: @Hurrá Torpedó: köszi az észrevételt, javítva.

mindenesetre megtisztelő, hogy farönköt, - aki egy lelkes F1-rajongó jó kis szájmenéssel - a profi újságíró Lapajhoz méritek ;)

gabor.gabor 2009.07.24. 18:26:26

"Azóta is csak egy dobogós helyezés esett náluk, egy újabb bronzérem, amit ismét Massa szerzett."

Ezt is javítani kellenne, 1 bronzérem Raikkonennek, 1 Massanak.

gabor.gabor 2009.07.24. 18:28:27

Amúgy jöhetne már egy dupla Ferrari győzelem.

Draco3D 2009.07.24. 19:56:34

Amúgy a Brawn GP legtöbb részvény még mindig a Hondánál van :)))Brawn úr 89-et vett meg,a Hondánál van a maradék 111 :)De szerintem csak azért,hogy majd később eladják.Persze vissza is jöhetnek,hisz még mindig ők finanszírozzák őket,de akkor is valószínűtlen.:(
süti beállítások módosítása