Szolgálati közlemény: a hvtm 10. születésnapját 2011 január 15-én ünnepeljük. Szívesen látunk minden virtuális tuning rajongót, legyen az látogató vagy profi tuner. Jelentkezés a facebookon vagy a hvtm fórumában vagy itt a blogon.
Kattintva nagyobb lesz.
Ha lemaradtál volna róla, itt az 1. rész és a 2. rész.
A 2003-as év szünettel kezdődött. Valójában az első negyedévben az újabb verzió fejlesztésével voltam elfoglalva. Kicsit átalakult az oldal felépítése és a design is. Maradt a zöld-sárga, de finomodtak a formák, átalakultak rovatok - lényegében a ma is ezek alapján működünk. És persze az adminisztrációt is a nagyobb terhelésre méreteztem.
Április elején sikerült elindulni - egyelőre még a freeweben, hagytam egy hónapot a tesztelésre. Április 29-én viszont már át is költöztünk a Totalcar szerverére, és azóta is itt vagyunk. (Pont előtte jelentünk meg másodszor a sajtóban, ezúttal az Autó Piac tudósított a hvtm-ről.)
Linszter Péter - Volkswagen Touran |
T. Attila - Volkswagen Golf V CC |
A hvtm.totalcar.hu forgalma és a beküldött képek száma jelentősen megnőtt, havonta 40-50 darabbal kellett megbírkózni. Akkoriban mindenki mailben küldte a képeket, összevissza méretezve, sokszor leírások nélkül. Nekem kellett formázni, átméretezni őket, szöveget írni hozzájuk. És persze a megjelenésig eltelt 2-3 hét, mert kb. ilyen gyakorisággal szerkesztettem be egy-egy menetet. 2003-ben még türelmesek voltak az emberek, meg amúgy sem nagyon lett volna módjuk máshol publikálniuk.
Fatam - GAZ 24 Cabrio |
RunnY - BMW 530 Pickup |
A legtöbben még ekkor is inkább új karosszériaváltozatokat gyártottak, ez akkoriban valahogy sokkal több embernek tűnt érdekesebbnek, mint tuningolni. A pár tuningpróbálkozás pedig nem is sikerült olyan jól. A korabeli képek közt találunk olyanokat, amelyek ma is minőséginek számítanak, de akkoriban elég alacsonyra tettük a lécet, szinte az elég volt, hogy a módosított kép ne legyen szanaszét pixelezve. Ma ilyenek a tesztpályára is nehezen jutnak be.
Conki - Audi RS5 Quattro |
Lethis - Volvo S80 |
A napi frissítés ismeretlen volt, eleinte heti 2-3 alkalommal jelentek meg a képek, majd később a hétfő-szerda-péntek volt a premierek napja.
DOT - Porsche Limousine |
Travis Sunderland - Bentley Arnege Red Label T |
Ekkoriban indult a pályázat rovat, ahol egy-egy megadott téma körül kellett VT-zni. Éveken keresztül nagyon népszerű volt ez a versenyforma. Először a Ford Focus II-t próbáltuk megjósolni évekkel az igazi bemutató előtt, aztán a 2003-ban is éppen válsággal küzdő Fiatot próbáltuk megmenteni, majd retróautókat kezdtünk készítettünk mindenből.
Hammer - Alfa Romeo 8C Spider |
Hammer - Honda Prelude |
Saját fórumunk nem volt, de az index fórumán elindítottam a hvtm.totalcar.hu című topikot, ott beszéltük ki a képeket a tunerekkel, később ott szerveztünk találkozókat, versenyeket.
HoPe - Chrysler PT Pickup |
Sezlony - Daewoo Lacetti CperC |
A Totalcar alá költözéskor, közel két évvel az indulás után közel 100 VT volt a hvtm-en, háromnegyed év múlva már 200. Az első két évben összejött 5 tunerhez további 54 csatlakozott, köztük néhányan ma is aktívak, sőt HoPe mester szintű, és ma ő a hvtm főszerkesztője (és a VT révén évek óta a Tuning Magazin munkatársa).
2003
Új tunerek száma: 54, összesen 59, ebből aktív* 56.
Új VT-k száma: 216
Pályázatok száma: 3
*aktív tuner, akinek az adott évben jelent meg képe, vagy indult versenyen.
2010.12.18. 22:44:49