Balatonfüredre nem csak a Balaton miatt érdemes lemenni, jóféle autókat is lehet látni a parton. Hol a Ferrari, Maserati bérbeadással foglalkozó cég sétáltatja meg a gépeit, hol pozőrködő Gallardók, AC Cobrák (replikák?) parkolnak a part közelében, hol egy holland milliomosokból álló túra résztvevőivel fut össze az ember.
Mint szeptember utolsó napján, amikor az Olaszországból induló és Bécsbe tartó hollandusok Füredről indultak egy körtúrára, és érkeztek is vissza oda késő délután, estefelé. Amikor az első versenyző, egy Martini-festésű Porsche 911 RS befutott, már sejtettük, hogy érdemes megvárni a többieket. Amikor egy 928-as és egy friss 997-es 911 befutott, már azt hittük, csak Porschék fognak jönni. A Hyundai Veloster ezt a tévhitet eloszlatta, de nem különösebben lelkesített fel.
Nem úgy, mint az utána érkező vén Mustang. Igazán szépen szólt, amikor padlógázon gyorsult a finis után nulláról harmincra. (Ezt a legtöbben eljátszották, a legszebb hangja az Alfának* volt.) Aztán jöttek sorra a Porschék, főként 911-esek, és be-becsúszott közöttük pár más, még érdekesebb autó is.
Itt láttam először *Alfa 8C-t, ráadásul rögtön a nyitott változatot. Az újabb autók közül a Wiesmann Roadster, a Lexus IS-F és az Audi R8 és az Aston Martin páros sem volt mindennapi látvány. Voltak persze Ferrarik is; egy California és egy F430 Spider mellett egy 246 Dinót is láttunk. A németeket - a Porschékon kívül - egy 190SL, egy R128-as SL, és pár (régi és új) BMW Z4 képviselte. A briteket egy TVR Chimaera, egy Jaguar XKR, egy E-Type és két XK120, valamint a legöregebb autó.
Igen, a túra legnagyobb durranása egy ősöreg, szemre vagy 80 éves piros Lagonda volt. Be tudja valaki azonosítani a típusát, évjáratát?
Az indafotón megnézhetitek a teljes galériát. Sajnos a végefele már kevés volt a vakum a sötétség ellen, kézből meg tudtam elég sokáig kitartani, így vagy féltucat további Porsche 911-ről nincs képem, de a többi alapján el tudjátok őket képzelni.