A CarToonCard autóskártyánk legszuperebb autói kétségkívül a szupersportkocsik. Igyekeztünk úgy összeállítani a kvartettet, hogy inkább az apró manufaktúrák járműveit mutassuk be, lehetőleg sokféle országból. A gyártási időpontokra már kevésbé figyeltünk, ezek az autók amúgyis kortalannak számítanak.
A csúcstechnológiai szörnyszülött olasz-francia-német Bugatti Veyront, 2007 leggyorsabb autóját természetesen nem hagyhattuk ki, akkor sem, ha ez pont nem apró cég, hanem a Volkswagen mérnökeinek munkája. A 16.4 (nálunk és pár más forrásnál 16/4) "gyártása" egy évvel a kártyakiadás után befejeződött, de az utolsó példányt csak idén talált gazdára. 2008 óta Grand Sport, illetve tavaly óta Super Sport néven futnak a Veyronok, utóbbi az 1001 lóerő helyett 1200-zal, mivel vissza kellett valamivel hódítani a leggyorsabb autó címet az SSC Ultimate Aerótól.
A svéd Koenigsegg már valóban kis cég, és lényegében ugyanúgy egymodelles gyártó, mint a posztmodern Bugatti: az eredetileg CC* (CC8S, CCR, CCX, CCXR) típusait motorteljesítmény, és kisebb-nagyobb faceliftek különböztetik meg egymástól, manapság pedig már Agera és Agera R néven futnak. Amikor lerajzoltuk, már bő egy éve nem is a CCR, hanem a CCX futott, változatlan teljesítménnyel, végsebességgel. Egyszerűen arról van szó, hogy CCR-ről találtunk megfelelő színű, szögű képet.
Az egyik legszebb autó a kártyában az olasz Pagani Zonda. Egyúttal a legöregebb is, 1999 óta építették, számtalan változatban. Az általunk ábrázolt C12 S 2002-es modell, ismét csak a képválasztás volt a típusválasztás indoka, pedig ha a korban a kártyához passzoló Zonda F-et tesszük be, akkor 555 helyett 602 lovas lehetett volna. A fenti két modellel ellentétben egyébként a Paganinál már megtörtént a modellváltás, a hörcsögarcú Huayra idén mutatkozott be.
Utólag visszatekintve csúnyán kibabráltunk a Saleen S7-rajongókkal is. Nyilván itt is a kép miatt történt, hogy a korábbi, sima S7 modellt használtuk fel, holott azt már 2005-ben leváltotta a kívülről tőle megkülönböztethetetlen S7 Twin Turbo. Ha az utóbbi adatait füllentettük volna a kép alá, akkor nem fordulhatott volna elő a csúfság, hogy még a "sima" sportautó Ferrari is lenyomja végsebességben: a Twin Turbo 760 lóerős volt, és 399km/h-val száguldott, tehát csak a Bugatti ütötte volna. Így járt. Egészen 2009-ig, amikor befejeződött a gyártása.
Nincs még autóskártyád? Megveheted a www.cartooncard.hu oldalon, vagy az ott felsorolt játékboltokban.