Szép csendben ötéves lett a CarToonCard autóskártya. Ilyenkor év végén leltározni szoktunk, milyen autókat gyártanak még a rajta lévő lapokból. Amíg kevés lap hullott ki, ők kaptak egy bejegyzést. Tavaly kvartettenként néztük végig a paklit. Most viszont megint elég lesz egyetlen posz, ezúttal a túlélőknek.
Aki Karácsonyra szeretne kártyát rendelni, az ma estig (kedd, 19-e) tegye meg, utána már bizonytalan, hogy odeér-e vele a posta. Nézz jobbra! Ott az a piros nagy "Megveszem" gomb. Katt!
A német kvartettből még mindig tartja magát az S-Merci, de idén már alig gyártanak belőle, nem kell a kutyának se. A briteknél és az olaszoknál sincs semmi változás, a Rolls-Royce, a Mini változatlan, a Bentley is csak egy ráncfelvarráson van túl, a Maserati és a Fiat 500 is köszöni, jól van. Ugyanígy aktív még három törpeautó, a Citroën C1, a Smart és a Suzuki Splash is. A Bugatti és a Koenigsegg eltérő módon tartja életben egy-egy típusból álló modellpalettáját, előbbi különlegesnél-különlegesebb különkiadásokkal, utóbbi az első modell sorozatos faceliftjeivel, átnevezéseiven.
A japánok nemrég cserélték az Aurist, már csak a Mazda 2 tartja a frontot. A franciáknál a C6 kidőlésével már csak a Peugeot 308 maradt meg. A koreaiak is lecserélték a Kia Cee'det, a rondasági bajnok Rodius elvileg még élő modell. A sporkocsik közül a Ferrari 599-et leváltotta az új csúcs-berlinetta, az F12, de a Jaguar XK még jó bőrben van.
A vegyes EU-kvartettből tavaly még mind a négy lapot aktív, de öreg típus foglalta el, azóta viszont a Saabra ráhúzták a földet, a Volvo, Skoda és Seat pedig megkapta a modellváltást. Nem maradt semmi.
Negyvenből tizezenöt. Egy év alatt nyolc lap hullott ki a kártyából, és maradék is sok öreg modellt tartalmaz. Mit tippeltek, jövőre mi marad?