AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Lehetetlen küldetés: Camry V6

2008.05.28. 09:15 Hammer

Toyota Camry 1997

Tehát ott hagytam abba, hogy elmegy elment a Saab. Mi legyen helyette? A nagyon szeretett, nagyon jó tulajdonságokkal (is) rendelkező OG és a saját, egészen hülye szempontrendszerem feladta a leckét. Így senki ne vegyen autót, akinek gyorsan kell.

Első: legyen jó a passzív biztonsága. Ezzel a Volvón, Saabon, Mercedesen kívül nagyjából kizárunk mindent úgy a kilencvenes évek első harmadáig, és a kisebb autókat úgy az ezredfordulóig. (Értük nem kár, őket minden pontban kizárom, le se írom többet.)

Második: menjen legalább úgy, vagy közel úgy mint a 900-as, vagyis ne legyen (nagyon) gyengébb (145LE, 220Nm), vagy ha nehezebb (1370kg), akkor erősebb is legyen.

Harmadik: Legyen tágas, a két gyerek és a hozzájuk tartozó tengernyi cucc időnként a Saab félköbméteres csomagterét is kitöltötte.

Negyedik: Legyen jól felszerelt: bőr, klíma, elektromos biszbaszok, és a jól megszokott tetőablak követelmény. Ilyet sem egyszerű találni kisebb, vagy közepes méretű autók közt.

Ötödik: Ha már egy öregecske, kisebb-nagyobb rendszerességgel javításra szoruló vasat cserélünk le, akkor legyen már fiatalabb, és lehetőleg megbízhatóbb. Az első négy szempont miatt úgyis valami felsőkategóriás 8-12 éves nagyvas lesz, aminek a javítása nem olcsó, legalább gyakori ne legyen.

Hatodik: Tetszen a formája. Ebbe nem lehet belekötni, illetve mindenki beleköthet, hogy nem, neki ez nem is tetszik.

Hetedik: Ne jöjjön szembe minden sarkon egy hasonló modell. (Ezért nyugodtan köpködjetek meg, vállalom, hogy nekem ez is szempont.)

+Egy: az ár 1,5M±250e HUF sávba essen.

Alapvetés volt, hogy nem Saab lesz az utód: a 9-3 és a 9-3 SS annyira nem fogott meg, és a megbízhatóságban sem lenne akkora előrelépés, mint amekkorát vártunk a váltástól. A 9-5 ebből a szempontból "ing-gatya" kategória, más Saab meg gyakorlatilag nincs.

Az első négy pont meghatározta a méretkategóriát: közép, vagy felsőközép, a megbízhatósági szempont alapján pedig kiszórtam a brit, francia és az olasz autókat. (Fanek, ide lőjetek!) A németeket és a Volvót tisztelem, de valahogy távol állnak tőlem, és ebből a szempontból ez még mindig a középmezőnyt képviselik. Nyilvánvaló volt, hogy japán autóm lesz.

Egyből beugrott a Toyota név. Egyrészt a hírnév, a pozitív előitéletek, másrészt mások tapasztalatai, illetve a Népitélet is a megbízhatóságot sulykolják. Csakis a Camry jöhetett szóba, és tudtam, hogy a csíklámpás verzió lesz a nyerő. Az egészen autóformájú, nem túl izgalmas, de elég ritka darab: kutyának sem kell ekkora Toyota Európában. Van belőle négyhengeres 2.2-es és V6 három literes. Elég jól felszereltet szinte csak az utóbbiban találni, és ereje is csak annak van - igaz ezek főleg automaták, de ez nem kizáró ok nálam.

Egy baj van vele: nincs! A közel fél év alatt ugyanaz a néhány hirdetés cserélődött, 4-5 2.2-es között 2-3 V6-os. Kettőt próbáltam (plusz egy cimboráét, aki fél évvel korábban vette), és úgy éreztem, együtt tudnék vele élni. A beltér nem túl érdekes, de jól használható, az ülések kényelmesek, bár az ülőlapjuk kicsit rövidebb mint amit optimálisnak neveznék. A futómű szépen elsimít mindent, de imbolygós, a kormány agyonszervózott, minimális a visszajelzést ad csak. Úgy éreztem ezekkel negatívumokkal ki tudnék békülni. A 190 ló elég jól megindul, ahogy szépen visszakapcsolgat az automata. A két megnézett példány közül az egyiknek pár belső burkolata lógott (riasztóbeszerelés), és kicsit csattogott a futóműve. A másik nagyon lelakott volt, a vezetőülésen a bőr majdnem olyan rossz állapotban volt, mint a kétszerannyi idős Saabomon. A kerekek felől pedig olyan durva hangok érkeztek már kisebb zökkenőkön áthajtva is, amelyek az álmoskönyvek szerint két-háromszázezer forintos futóműjavítást vetítettek előre. Valahogy nem ezzel szeretném kezdeni egy autócsere után a közös életet.

Már a szlovák hirdetéseket is elkezdtem nézni, és az adómenekültség gondolata is felmerült bennem, de a kínálat odakint sem rózsás. Bár egy hirdetés egy gyönyörű, metálkék, szolid TTE spoilerekkel ellátott autó nagyon csábító volt. Az amerikai oldalakon pedig bőséges a kínálatra, és a Solara kupékra csorgattam a nyálam, de nem volt felesleges energiám, amit az áthajóztatásba és a járulékos hercehurcába beáldozhattam volna.

Toyota Solara

Miután első körben kilőttem a kínálatot, és egy ideig nem jött friss darab, elkezdtem bővíteni a kört - persze rendszeresen vissza-visszanézegetve a Camry hirdetésekre. A folytatásban kiderül, mit találtam, és mit nem vettem meg.

11 komment

Címkék: énblog toyota cartooncard flotta camry

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vlaci 2008.05.28. 09:37:21

Tipp: Nissan Maxima 2.0 V6, vagy 3.0 V6 szerintem nagyon jó. Teljesítméyben, megbízhatóságban, felszereltségben, kényelemben= a Camry-val és kevéssel olcsóbb. 2. tipp: Honda Accord 2.2 VTEC-e (165 Le) amerikai kivitel uaz mint előbb, nem kell megijedni itthon is van belőle néhány.
Üdv: Vlaci

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.28. 14:22:55

köszi srácok, ez már múltidő.

vlaci:
a Maximának a váltóját és a motorját kevésbé jónak mondták nálam tapasztaltabb versenyzők, és annak a formája valahogy nekem nem feküdt nekem.

a Honda valahogy fel sem merült bennem, illetve a Legendekre ránézegettem, de nem jött meg hozzá kedvem.

Ada:
köszi, megvolt. az autobazárban találtam a TTE-kites Camryt.

Tommi · http://tommi.blog.hu 2008.05.31. 13:25:33

Mitsubishi Galant 2.0 V6...

Car Fiol 2008.06.01. 20:13:13

Ha csak az a baj, majd én áthajóztatom és a kulcsát a kezedbe adom. Pontosan olyan lesz, amilyet megrendelsz. Az itthoni forgalomba helyezés a te dolgod lesz! Megbízható forrás, nem kapsz zsákba macskát!
Üdv: Car Fiol

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.03. 16:44:25

ha esetleg másvalaki keresne, most futott be egy ígéretes darab: www.hasznaltauto.hu/2133574_toyota_camry_2000

igaz, ez nekem kissé drága, de ha nem lennék túl rajta, biztos megnézném.

le kéne már állnom a Camry-hirdetések nézegetésével :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.03. 23:48:19

Próbálj ki egy E36 328i-t, a legdrágábbat, amit látsz a használtautón, hogy ne legyen még darabokra hajtva. Passzív bíztonságban jobb az OG-nél, felszereltségben pedig jókat lehet kapni: el. bőr, sötétedős tükör, tolatóradar. Elég kevés, ami elfogadható állapotban van, de azért próbálj ki egyet ;)

sezlony 2008.06.04. 11:28:08

Szóval akkor mi lett a Saab helyett?
(Vagy csak én nem találom?)

Crémant 2009.02.03. 13:12:20

Én sem látom! Semmit sem vettél?
süti beállítások módosítása