AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Az 50 legrosszabb autó

2008.07.21. 17:15 Hammer

A Time magazin újságírói szeretnek listákat készíteni. Tavaly összegyűjtötték a történelem 50 legrosszabb autóját. A listán nagyon látszik, hogy amerikában készült. A válogatás szempontrendszere is sajátságos, de belátható, hogy nem ugyanolyan szempontok alapján lehet rossznak nevezni egy autót a XX. század elejéről és egyet a végéről.

A Ford T-nek elsősorban az a bűne, hogy tömegessé tette az autózást, bár azt is a szemére vetik, hogy műszakilag is egy taliga fos volt szerény színvonalon állt. A nem megfelelő időzítéssel is a listára lehetett kerülni: a gyönyörű áramvonalas Chrysler Airflow 1934-ben jó húsz évvel megelőzte korát. A Ford 1958-ban pedig pont a recesszió közepén jött ki egy drágább márkával, Igaz, az Edsel esélyeit a puncihűtőmaszk sem növelte.

A '60-es Chevrolet Corvairről mindenki tudja, hogy az átlagamerikai képtelen volt úton tartani a rosszindulatú farmotoros autót, bár egy elspórolt stabilizátor sokat javított volna a helyzeten. A '71-es Ford Pinto a hátulról érkező legkisebb koccanástól is lángba borult, itt is többe került volna megvédeni az üzemanyagtankot, mint kifizetni az elhunytak hozzátartozóinak a kártérítést. A '95-ös Ford Explorerrel túl sokan álltak fejre, ez csak az autó hibája lenne? A SUV-korszak felfutásánál az hatalmas batárok még inkább terepjárók voltak, a limókból átülő anyukák pedig nem tudták vezetni őket: nagy tempó, kanyar, fék, borulás. Mivel az Explorerből adtak el legtöbbet, persze ezzel volt a legtöbb baleset. Meg volt ott még valami gebasz a leváló futófelületű Firestone abroncsokal is.

A '74-es Jaguar E-Type és a '80-as Corvette meglepőnek tűnhet, de itt nem általában ezekről a típusokról van szó, hanem az olajválság miatt kiherélt típusváltozatokról: a 180 lovas automata 'Vette California valóban szégyellnivaló családtag. A DeLorean is gyenge volt, de mit vártak a tervezői a 2,8-as Pug Renault V6-tól? A Plymouth Prowlerből a hotrodságot, az erőt és a manuális váltót hiányolták a listázók, én azért lehet, hogy kibékülnék azzal a 250 automata lóerővel. Hasonló okokból került be az ötvenbe a Chevrolet SSR is.

Más, nagyszerűnek ismert, szép, vágyott autók is feliratkoztak az ötven közé. Az Aston Martin Lagonda, a Maserati Biturbo vagy a Ferrari Mondiale egyaránt a katasztrofális megbízhatóságuk (vagy inkább megbízhatatlanságuk) okán kerültek ide.

Mint látjuk a szépség nem elég, de a szépség hiánya is a legrosszabbak közé taszíthat: a Fiat Multipla és a Pontiac Aztec randák, mint a bűn, és ezért rosszak is. Valóban? Ssangyongot biztos nem láttak még a Time magazinnál.

A presztízsgyártók lefelé terjeszkedései nem mindig sikerülnek, az '82-es Cadillac Cimarron és a 2001-es Jaguar X-Type ilyen bukdácsolások példái. A Caddy CTS még nem került fel a listára.

A Lamborghini LM002 és a Hummer H2 a feleslegesen nagy SUV-ok iskolapéldáiként szerepelnek, a Lambo mint az első, a Hummer mint a legfeleslegesebb példány.

Lapozzátok át mind az ötven autót, és állítsuk össze mi is a saját listánkat! A Trabit nem kell felírni, a Time már megtette.

15 komment

Címkék: lista time 50 legrosszabb

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ny 2008.07.21. 19:03:06

Ezek sosem láttak közelről olcsó európai ill. szovjet autókat, az biztos :)

Pasas 2008.07.21. 19:18:52

Hülyék ezek, csak nem forognak! Gondolom milyen szar lehet egy 7-es BMW, vagy egy Prowler, vagy egy...

AP 2008.07.21. 19:31:37

Nekem bizony az a Ferrari Mondiale így is kellene.
Ha kell, két napot szerelek egy óra vezetésért..
Rájöttem, miért veszik az Alfákat?!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.07.21. 20:24:09

Azért ma kijelenteni, hogy 1800-as évek végén ez vagy az az autó nem volt jó... Háááát... Vicces. Ezzel az erővel az 50 legrosszabb hadigálya, vagy a 100 legpocsékabb harci szekér díját is ki lehetne osztani, nem?

A hetes BMW meg az iDrive... Biztos bennem volt a hiba, de eligazodtam rajta, amikor kipróbálhattam.

Darti · http://www.darti.hu 2008.07.21. 21:12:46

Szomorú, de tényleg fent van a Trabant is. Nos persze ízlések, és pofononom ugye, de hogy szerepeljen a legrosszabbak között...

Biztos csak számomra túlzás.:)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.21. 21:15:14

a post megjelenése után fél órán belül láttam egy ugyanilyen Prowlert... előtte legalább fél éve nem találkoztam vele

pepe77 2008.07.21. 21:36:13

Érthetetlen számomra hogy a Traban és a Bmw 7-es sorozata egy listán szerepelhet.Vagy a XX. század trabantja a 7-es BmW? Nem sok kisnyugdíjast láttam eddig a idriv-val bíbelődni a piros lámpánál.

Tommi 2008.07.22. 06:55:36

Á, hülyék ezek odaát...

Hammer: Rosszul írtad! A DeLorean-ban Renault-motor volt, nem Pug... A 2,8 és a V6 stimmel...

The good boy 2008.07.22. 11:51:03

Ez kb. másfél éves cikk... Na jól van, lehet hogy csak egy
Bocs az Off-ért

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.22. 11:55:59

@The good boy
tudom, írtam is a második mondatban :)

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.07.24. 13:19:10

A maser nem rossz autó, csak pontos karbantartást igényel.

Ha jó, a mai 3 literes izomdízeleket simán odaveri, ha a gazdájának kedve van hozzá.

Iyen az enyém is...

D-zájn 2008.07.25. 09:13:06

Ennyi badarságot összehordani..! Bár az utóbbi időben nincs jó véleményem az autós (és egyéb) újságírókról. Íme a példa, hogy miért...

letsgo 2008.07.29. 19:23:18

Pedig a Trabantnél nincs jobb autó csak drágább, és-vagy bonyolultabb!

letsgo 2008.07.29. 19:24:23

Bocs Trabantnál :)

Vincenzo90 2008.08.05. 09:54:53

A trabant az idióta szocik találmánya... Olcsó, mindenkinek megfizethető, műszakilag trágya papírautót mindenkinek...

VW - Das Auto
süti beállítások módosítása