AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Autópálya a sarkkörön túl

2008.09.26. 13:42 ykcky

A Denison's Ice Road Kanada északi részén, a sarkkörön túl köti össze Tibbitt és Contwoyto-t, hossza cirka 600 kilométer, főként az északi, külszíni gyémánt- és nemesfémbányák ellátását szolgálja. A nyomvonal 85 százalékán az út befagyott tavak jegén kanyarog. A világ egyik legveszélyesebb útszakasza, elsősorban kamionok használják. A jég bármikor beszakadhat.

Kanada 4-es számmal jelölt autópályájának folytatásaként Yellowknife-tól mintegy 60 kilométerre van a nullkilométere. Nagyjából északnak tart:

Február elejétől aprilis elejéig járható, ekkor éri el az ősszefuggő jégpáncél azt a vastagságot, ami a gyakran 70 tonnás megakamion-szerelvények közlekedéséhez szükséges. Ez idő alatt kell lezajlania annak a forgalomnak, ami a következő évre a bánya működetéséhez szükséges. Cikra 200.000 tonna üzemanyagot, robbanószert, acélt, betont, mindenmást szállítanak.

Év, Kamion, Tonna: 1997, 3 500, 100 000; 1998, 2 543, 82 000; 1999, 1 844, 57 000; 2000, 3 959, 125 380; 2001, 7 981, 222 712; 2002, 8 182, 245 586; 2003, 6 120, 181 780

A sofőrök nem használják a biztonsági övet, egy kézzel vezetnek, csúszkálnak a tavon, a másikkal a kilincset fogják. A felszín lehet, hogy beszakad, jutalom az a pár másodperc. A kamion 70 tonnáját átlag 125 centi vastag jég tartja. Fék és úgy amúgy irányítás jószerivel nincs. Hatalmas teljesítmény pl. 20 órát vezetni, hogy Lupin Bányához érjenek, végig életveszélyben, maximális odafigyeléssel.

A téli útvonal által ellátott bányák a Lac de Gras névre hallgató területen, Kanada észak-nyugati részén helyezkednek el, nyáron tavak által elzárva. Az itt kifejtett gyémántmennyiséggel 1991-re Kanada a világ hármas számú gyémánt-nagyhatalmává vált, Botswana és Oroszország előzi. Az 1998 októberében megnyitott Ekati gyémántbánya Yellowknife-tól kb. 300 kilóméterre északnyugatra 1999 áprilisára túl volt az egymilló karát kitermelésén.

Az út február eleji nyitásától minden nap egy technikai kamion pásztázza radarral a jeget, ha túl vékony a páncél, esetleg nagyobb repedések keletkeznek, kreatív feladatként új nyomvonalat hoznak létre pár mérfölddel arrébb tolva azt. Kissebb repedések esetén utat javítanak, acélhálót fagyasztanak a jégbe.

Azt gyanítják, hogy a kanadai téli melegrekord, a globális felmelegedés nevű dolog miatt lehet. 2006-ban és '7-ben kamionok százai várakoztak Yellowknife mellett, mert a fránya jég csak nem akart kellően vastagra fagyni.

17 komment

Címkék: autópálya gyémánt kamion címlapsztori jég sarkkör denisons ice road kanda

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Acmee 2008.09.26. 16:56:32

kaminkonvoj driftversenyt oda! :D

Acmee 2008.09.26. 16:57:58

Amúgy Ruszkiában is rendszeres a jégen futó autóforgalom, haverom repesztett is úgy 100 körül egy tavon - volgával, tükörradiálokon... - überkirály lehet...

Bár ez elég stresszes meló lehet...

no mail, no problem 2008.09.26. 17:12:43

Tudsz adni egy linket az eredeti kepekre, ha ott megvannak nagyobban, paronkent nem osszeheggesztve?

Rocko- 2008.09.26. 17:27:31

jó post, de:
"A sofőrök nem használják a biztonsági övet, egy kézzel vezetnek"
hát ottan nem nagyon tud kivel ütközni, ha borul, jól jön az öv. ha szakad alatta a jég, akkor nem.
na de minek a fél kéz? lazaság, mitn itthon? v mti csinál a másikkal? :)

Valaki más 2008.09.26. 17:33:18

Úgy látom, idén ez nem jött körlevélben, inkább ide került. Mondjuk, mostanság az ismeretterjesztő csatornákon sem nagyon láttam...

mjollner 2008.09.26. 17:44:37

Kemény.

csakalila · http://www.hu 2008.09.26. 17:51:05

Rocko!

olvasd már végig a mondatot!

"a másikkal a kilincset fogják."

Kopi3.14 2008.09.26. 17:57:04

egy eszrevetel: kilOmeter, rovid o.

Azt a puttonyt hogy viszik? Egyik huz, masik tolat?

Fj0d0r 2008.09.26. 18:13:58

Menni akarok! Hol lehet jelentkezni?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.09.26. 18:17:35

erről született egy zseniális reality is, "Ice Road Truckers" címen. tényleg remek, persze picit hatásvadász, meg minden, de 2-3 véletlenszerűen kiválasztott részt érdemes megnézni belőle, mert zseniláis képeket, felvételeket mutatnak.

deneware 2008.09.26. 18:30:53

Btjunkie-n fenn van a teljes sorozat. :o) 3,9 giga... :o)

Bambano 2008.09.26. 19:02:49

Pár megjegyzés:
- 20 órát dolgozni egyhuzamban, pláne vezetni, mindenhol nagy teljesítmény, nem csak itt.
- a 70 tonna az nem megakamion, épp csak kicsivel nagyobb, mint a szokásos magyar kamion terhelés.
- ha félnek, hogy beszakad 70 tonna alatt a jég, miért nem viszik kisebb darabokban, vagy miért nem viszik hosszabb kamionnal?

beatlejuice 2008.09.26. 19:35:33

kemény élet lehet
a fotók hangulata a delta bevezető képsorait idézi :)

Rocko- 2008.09.26. 23:38:08

csakalila · www.hu 2008.09.26. 17:51:05
valóban. de minek? :)

Fj0d0r 2008.09.27. 12:35:37

Felveszik az ugrásra kész poziciót.

Rocko- 2008.09.27. 19:18:11

akkor már inkább szereljenek katapultüléseket a kamionba. :)
süti beállítások módosítása