AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Lejövök róla

2008.12.22. 10:51 Hammer

Hammer vagyok, több mint húsz éve függő. De most lemondok egy szenvedélyemről.

Még a nyolcvanas évek végén szoktam rá az autós újságokra. Azóta folyamatosan legalább kétfélét olvastam, de régebben, amikor egy-egy új indult, szinte mindet kipróbáltam, és volt amire évekre rákaptam. A gengszerváltás előtti éra szinte monopolhelyzetben lévő Autó Motorja akkoriban nem vonzott, bár apám fekete-fehérben nyomott évfolyamait szívesen olvasgattam, de ez inkább nosztalgia volt. Az egyik első fecskét, az Autó Piacot eleinte sajtpapírra nyomták, és hirdetésekkel volt tele. Hanem amikor az Autó Extra (a korabeli magyar nyelvű Auto Bild) elindult, az Auto Piac felvette az új, igényes formátumát (azt, amit kb. azóta is visz az Autó2), már beindult a gyűjtőszenvedély. Amikor pedig a - még a Motor Pressétől független - Autó Magazin címlapján az egy sárga Lamborghini Diablo feszített nem volt megállás.

Közben, a kezdetektől számítva pár évig vettem a Sport Autót, és a 4x4 Magazint is, de ezeknek nem csak a fényes papírja, hanem a tartalma is olyan volt, mintha gyári prospektusokat olvasgatnék, leszoktam róluk. Aztán az Auto Extra bezárt, a Motor Presse pedig felfalta az Autó Piacot és az Autó Magazint, majd az előbbit lezüllesztette, hogy a ne a legyen a utóbbi versenytársa. Az autópiacos gárda ekkor lépett le, és indította el az Autó2-t, amit az a kegyvesztett AP helyett vettem pár évig, de idővel mérhetetlenül meguntam. Szerencsére a kilencvenes évek első felében az Autó Motor is megújult, és egyre olvashatóbb, igényesebb lap lett. Voltak nehéz évei, nehezen olvasható szerzői, de szerencsére ők idővel kikoptak. (Az még egy érdekes családregény lenne, feltérképezni, hogy az elmúlt húsz évben melyik autósújságíró melyik lapnál tevékenykedett!)

Hosszú évek óta már csak az Autó Magazint és az Autó Motort veszem rendszeresen. Mindkettő sok átalakuláson ment keresztül, de összességében elégedett voltam a színvonallal. (Kivéve az Autó Motor legutóbbi formai váltását. Mondja meg valaki nekem, hogy a nyavalyába lehet a keretes írásokban a kiemeléseket CSUPA NAGYBETŰVEL ELTÉRŐ SZÍNNEL csinálni? Hányinger, komolyan.) Hébe-hóba beesik egy-egy Autó Bild, vagy egy Autó Piac, főleg, ha a a hvtm-es tunerek fantomképe szerepel a címlapoon. Az AP legújabb formátuma, tartalma egészen jó, a nyomtatott lapok közül a legnaprakészebb, csak egy baj van vele: olyan csekély egy-egy szám, hogy egy-másfél óránál tovább nem köt le, akkor se, ha az utolsó betűt is kiolvasom belőle.

Ezeken kívül megemlítendő még az Autó Katalógus is, amit az első, '89-es kiadástól a tavaly megjelent 2008-asig vettem. Azt viszont úgy elkefélte a nyomda, hogy a szétcsúszott színek miatt élvezhetetlen. Idén nem is kerestem. Amúgy is ritkán lapozgattam az utóbbi években. Minek? Itt a net.

Ez a legfőbb oka, hogy most leszokok. Mert természetesen hosszú évek óta a legfrissebb infókat itt szedem össze. No, nem magyarul, mert itt a frissességről beszélek. Itt a blogban a "Jó site, jó blog" oldaldobozban szinte minden megtalálható, amiből a híreket érdemes beszerezni. (Sőt, itt meg is mutatom, miket szoktam olvasni.) Magazintémára pedig ott a Driver's Republic és még pár jó site. A magyar nyelven meg elég nekem a Totalcar és a külsőség blogjai.

Részemről ennyi volt, meglépem azt, amit oly sokan, elköszönök az offline lapoktól. Se időm nincs rájuk, se újdonságot nem tudnak mondani. Az Autó Magazint még sajnálni is fogom, és egy-egy jó címlappal még biztos elcsábítanak, (ahogy nyaraláson is veszek majd ezután is valami aktuális lapot). Az újsággyűjteményem viszont lezártam. Éljenek fák!

12 komment

Címkék: függőség print leszokás autó2 sportautó autó motor autós újságok autó magazin autó piac autó extra 4x4 magazin autókatalógus online sajtó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.12.22. 12:06:21

Én már régen letettem őket, mindegyikben ugyanaz a fogyasztóvakító kamu, ez az új, ez gyorsabb, nagyobb, kevesebbet fogyaszt, trendi, "a tengelytáv megnövekedett", "a minőségérzet javult", "új extrafelszerelések, felszereltségi csomagok" mint pl. a vibrációs balheremasszírozó, meg aszongya "a kategóriájában a legjobb" hangyafasznyival nagyobb a csomagtere, 1,5cm-el az utastere, aztán "a versenytársakéhoz képest" kezdetű semmitmondó hülye összehasonlítások, az ilyen százezerszer leírt és elkoptatott hülye szlogenek, mint "fejlődés", "nagyobb" "biztonságosabb", "kategóriája legjobbja" a baszomfaszom díj nyertese, és társai.

Aztán meg pár év múlva kiderül, hogy sok esetben egy mekkora szar, hogy az istenített pdtdi-n cserélni kell minden lófaszt a motorban 80000 km-nél oh, visszahívás, bocsi, hogy a másiknak az elektronikája egy kalap szar, a szervíz széttárja a kezét, "cserélnük vezérlőt 350000 ért, nem gond" ja és arról nem volt szó, amiről Jóska bácsi, a tipikus újságolvasó, a bepalizás tökéletes célpontja nem tud, hogy ide a 2. osztály jön ezekből, persze ez nem látszik a szalonban, avagy lásd. Csikós cikkét az ide vonatkozó témában.

skip 2008.12.22. 13:45:46

Elképesztő. Éppen egy hasonló bejegyzésen gondolkodtam, kísértetiesen hasonló témával, de más konklúzióval. Én továbbra is gyűjtök (ameddig az asszony bírja), kétféle leosztásban: egy havilapot meg egy heti-kéthetit. Még nem döntöttem el, melyeket veszem jövőre.
Az Autó Magazinról 2005 januárjában szoktam le, az ára miatt, az addigiak hiánytalanul megvannak, jórészt be is köttettem őket. Utána Bildeztem, de váltottam, úgyhogy 2008 havilapja az Autó2 volt. Ez utóbbiból innen-onnan összegyűjtöttem szinte az összes eddig megjelent példányt, nem mintha annyira tetszene, nekem ez a szenvtelen, tőmondatos stílus taszít.
Az Autópiac gyorsasága, frissessége tíz évfolyamnyi helyet igényel a polcomon, de lehet, jövőre újra felveszem az Autó-Motor fonalat (ekkor azonban biztosan nem a Bild lesz a havilap, mert meglehetős átfedés van).
Vagy hagyom a francba az egészet, és igyekszem összegyűjteni a régi Autó-Motorokat?
Gondoltam még egy komplett Autó+ gyűjteményre, ez ugye lezárt téma, úgyhogy lehet a teljességre törekedni, bár a korai számok csak Kelet-Magyarországon jelentek meg, ezért ez nehéz dolog.
Az Autó7-re emlékeztek még? Ez volt az első autós hetilap, egy-két évig élt.

2008.12.22. 19:47:30

Én olyan 96-97 óta gyűjtöm az AutóPiacot és az Autó-Motort. Pár éve az Autó Magazin minden számát megveszem és a Bildből is akad jópár.
A Katalógusban én is csalódtam, évről-évre egyre szarabb lett a minősége... Meg persze a net is bejátszott.
Sok mindenben gyengébbek, lassabbak, igénytelenebbek, mint az online tartalom, ennek ellenére a megszokás hatalmán túl igénylem a nyomtatott szöveg olvasását is. Főleg, hogy a közeljövőben az archívum elhelyezése is megoldódik:)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.12.23. 19:45:00

biturbo,
igen, az autós újságírók közhelyei címen is lehetne egy postot, mit postot, tanulmányt írni. ez is belejátszik abba, hogy lejövök róla.
pedig a "sportos" jelzőt még nem is említetted. azt mennyi f@ságra rámondják...

karel_atya 2008.12.24. 13:02:36

No igen... Én is már szinte csak TC-t meg a hasonlókat olvasom, bár egyikre sem mondhatom, hogy a rajongójuk lennék... Információéhség ugye... A jó öreg Auto Extra volt az, ami elültette bennem az ujsággyüjtést, bár azt még édesapám pénze bánta. Amikor annak vége lett, sokáig nem leltem arra a magazinra, ami megfogott volna. Végül kb 16 évesen kaptam vhonnan egy Sport Autót. Na azóta rutinból minden hó elején lesem az ujságárustandot, hogy mikor jelenik a következő... Eleinte szinte függő voltam, most már csak a gyüjtés miatt veszem és azért olvasom, mert kiváncsi vagyok, ők hogyan irják le azokat a hireket, amikről már online fórumokról értesültem. Néha jól, néha meg dühöngök... Mondhatnók, saját magamnak lektorálom őket... :)

Autószerető 2009.01.03. 10:15:38

Érdekes amit írsz.
Én 1992 ótra gyújtöm az Autó-Motort, Autó Piacot és megjelenésétől az A2-t.
Az Autó-Motorról 2008 nyarán lemondtam. Elbulvárosodott, rengeteg nagy kép, kevés tartalom. Szerintem, tönkretettek egy patinás lapot.
Az Autó Piac sem csúcs már, akkor volt a toppon, amikor még havilap volt. Hihetetlen cikkek voltak akkoriban benne. Most egy előnye van: a heti megjelenések miatti frissessége. Ezt emiatt továbbra is járatom, bár sajnos egy óra alatt kiolvasom.
Az Autó K2ttő a túlélő. Ugyanaz a szinvonal évek óta. Az egyetlen, amit szívesen veszek kézbe, fentartások nélkül...

I/I4R[ł 2009.01.09. 19:04:20

Autó Motort 99-08 között gyűjtöttem, de leálltam vele, mert nem jött be az új design! (Karlovitz Kristóf cikkeit nagyon sajnálom)
Auto Bildet az első magyar számtól veszem és az Autó Magazin is megvan pár évre visszamenően.
Autókatalógus 2002-óta van meg.
És néha egy-egy Top Gear Magazine is beugrik! :)

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2009.01.12. 14:14:00

Én egy 1948-1995 közti Autó-Motor gyűjteményt örököltem, úgyhogy 2005 óta kisebb-nagyobb megszakításokkal vásárolom a lapot. A kimaradt jó néhány évfolyamot próbálom megszerezni, de sajnos igaz: a kéthetenkénti megjelenés eleve esélytelenné teszi az online médiumokkal szemben. Úgyhogy most már inkább csak a gyűjtemény megőrzése miatt veszem - no és azért, mert a Totalcar cikkei nem mutatnak olyan jól a polcon :-)

Tommi 2009.01.22. 22:53:28

Lehet még kapni Autó Magazint? Már vagy 8 éve nem láttam sehol... Lehet, hogy csak azért, mert vidéki vagyok?
Kisebb koromban (értsd, 10-13 éve) az volt az egyetlen színvonalas lap.

Az Autó Motort viszont mindig is szerettem, mert a Rali VB-ről és a magyar országos bajnokságról is mindig jó cikkeket közölt. De aztán abbahagytam a vásárlását, mert azért az egy-két cikkért felesleges megvenni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.23. 00:48:45

@Tommi: naná, hogy lehet. a februári számot pont ma lapozgattam át, de nem volt benne semmi nagy durranás, amitől visszaestem volna...

bossmustang 2009.05.29. 14:47:15

Üdv mindenkinek!
Jómagam is nagy autós újság gyűjtő vagyok, rövid ideig megjelent és ritkábban megjelenő újságok is szerepelnek a gyűjteményemben
( Autó Extra,Autó,Autó Classic,Autó Revü,American Cars,Total Car-ismerős nevek ? ).
Egyelőre én nem tudok "lejönni róluk".
Szerintem még mindig van varázsa a nyomtatott sajtónak, bár gondolom vannak ellenérvek is (pl.tárolás,árak).
Minőségben szerintem is az Autó Magazin a nyerő,csak az ára....
A néhány megjelent Total Car újság is ilyen színvonalú,csakhát a gyakorisága...?!

bossmustang 2009.05.29. 14:54:18

@Laczos: Üdvözletem!
Szeretném felvenni a kapcsolatot veled.
Az A-M gyűjtésem során sokmindenkivel kapcsolatba kerültem és nem sokan "dicsekedhetnek" a komplett megjelent sorral.
Nekem is megvan '48-tól, mindössze 6példányom hiányzik összesen.
Azt nem tudom hogy leírhatok-e ide elérhetőséget, megpróbálom :takjano@kabelnet.hu
süti beállítások módosítása