1956-ot írunk, a Cadillacek uszonyainak végén sugárhajtóművek nőnek, ha minden igaz, fel is fognak szállni. Természetesen itt Amerikában dübörög a kapitalizmus, nemsokára a mall-ba is repülő autóval megyünk, megszűnnek a forgalmi dugók, az üzemanyag olcsó, jöhetnek a privát helikopterek. Neked is kell repülő - viszont nincs garázs, csak kamra? A Goodyear megoldja. A válasz: Inflatoplane!
A test a legfinomabb brazil gumi, a motor vagy 40 ló, beindítani egyszerű mint a fűnyírót, a hangja is ugyanolyan szépséges. Bár dohányozni divat, férfiembernek kötelező, minden filmben, minden ágyjelenet ezzel végződik, de ha repülni vágysz, most légyszíves ne tedd. Illetve figyelj, soha ne szállj le csipkebogyó bokorba!
Amennyiben megnézzük komolyabban, ez egy kísérleti repülőgép, a Goodyear Aircraft Company és a Goodyear Tire and Rubber Company szerelemgyereke, keresztapa a US Army. Lelövöm a poént: a fejlesztés mögül végül kihátrált a hadsereg, rájöttek, ha katonákat szeretnénk a frontvonalak mögül kimenteni egy konténerből kihámozható gumirepülővel, nem előnyös nagyon, ha a légvédelemnek elég egy nyíl az ókori Kínából.
1931-ben bizonyos Taylor McDaniel kezdett el foglalkozni a gumirepcsi gondolatával, 1956-ban a Goodyearnál 12 hét alatt sikerült összegrundolni az első működő prototípust. A kétrétegű gumiszerkezet a levegőben vált úgymond szilárddá a mozgás közben reá ható erőktől.
Két verzió készült, az egy üléses GA-468, 40 lóerős kétütemű motorral, 6.7 méteres fesztávval, 5.97 méteres hosszal, 20 gallonos üzemanyagtartályából 630 kilométeres reptávra futotta, mintegy 6 és fél óra repülési idő mellett, megálmodott maximális repülési magassága 10.000 méter. A GA-466 5 centivel rövidebb volt, de fesztávja 1.8 méterrel szélesebb, ezt már 60 lóerős McCulloch 4318 motor hajtotta, maximális sebessége 113 km/h, hatótávolsága 440 km.
Ohio államban megpróbálták tesztelni a gépezetet, sajnálatos módon sikertelenül, a pilóta, Lt. "Pug" Wallace szörnyet halt. A szárnyakat feszítő kábel elpattant, majd az elszabaduló szárnyakat a propeller felaprította. Wallace kiugrott a gépből, egy sekély tóba zuhant. Tizenkét Inflatoplane készült összesen, míg 1973-ban a projektet leállították.