AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Diesel vs. Otto

2009.10.20. 22:33 Hammer

Bár ez a kérdés engem nem különösebben foglalkoztat, mert a gázolajat az ördög üzemanyagának tartom, de a BMS oldalán, olyan olvasmányos tanulmány jelent meg a dízel és a benzines motorok gazdaságosságának összehasonlításáról, hogy én is végigolvastam.

Akinek sok lenne az az öt oldalnyi kép és szöveg, annak röviden: új dízelt az vegyen, aki pár év alatt beleteker elég sok kilométert, hogy a fogyasztáson és az üzemanyagáron (már amikor) visszajöjjön a hasonló teljesítményű benzineshez viszonyított felára (ha egyáltalán), és megszabadul tőle, mielőtt esedékessé válnának a nagyösszegű javítások. Használt dízelt ez alapján meg kb. ne vegyen senki, mert sokat fog rákölteni... (Ja, a koromról és a csattogásról most szó sem esett.)

8 komment

Címkék: dízel bms

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mercurius 2009.10.21. 09:50:14

120 lóerős Diesel autóm van. hozzá 368Nm-es nyomaték. Ha vennék egy 120 lóerős benzinest, akkor lenne hozzá 160Nm nyomatékom. Ami egy akkora kombihoz (laguna) elég kevéske. Évi 20 000 km-t megyek, ez kb átlagos. Sok a város, és az olyan út, hogy sok a cuccos a puttonyba. Az a fos diesel képes 6 litert benyelni olyankor. Mennyit fogyasztana a benzines: 10-et? kicsit többet? Nna ez itten kérem a relatívság.
Paraj gyerek vagyok, vidéki, nincsn pénzem újonnan megvenni ezt a kocsit, mert 7,7 millió az ára használtan vettem. jóval olcsóbban. És legalább ha lenyomom a gázpedált nem csak a fogyasztásmérőből tudom meg, hogy elkezdtem gyorsulni, hanem érezni is lehet a kocsin.

Használt benzinest meg pontyosan úgy szabad csak vásárolni, mint használt dieselt. Alapos átvizsgálás után. Ha meg használod, akkor kopik, fogy. arra mindíg költeni kell. Ezzel gondolom, minden autós tisztában van.

ptamst 2009.10.21. 11:40:42

1. Mindig ez a vesszőparipájuk a benzineseknek, hogy mikor hozza be az árát az üzemanyagkülönbség, de azt nem veszik figyelembe, h drágábban is lehet eladni, tehát nem kell h behozza teljesen.
2. Szerintük az is természetes, hogy mindenki csak a gazdaságosság miatt gondolkozik diesel-ben. Hát nálam más a helyzet: tetszik a diesel viselkedése és még a kerregés sem zavar, sőt autómániás is vagyok. Ellenben nem akarok 0-100-as gyorsulási versenyen részt venni, viszont főúton szeretem minél előbb befejezni az előzést, szeretem az érzést, h ha taposom neki és városban járok akkor sem tudom 7,5 fölé vinni a fogyasztást.

mercurius 2009.10.21. 12:01:36

Erről van a szó. Rengeteg autósblogban előjött már ez a téma. A sok autóbuzi (pl én) rögtön elfelejti szetetni az autózást, csak arra gondol, hogy milyen gazdaságos, meg mennyire megbízható. Lópikulát
szeretem az autózást!
Szeretek gyorsan menni
Szoktam is.
Azonban a vezetett kilométereim töredékét teszik ki ezek a kilométerek. A többit embertársaim között teszem meg. És egy mai diesel kívülről (sem mindíg) hangos csupán.
Ezzel legálisan is lehet élvezni a gyorsulást. Mert 'izomból' nyomatékból gyorsul.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.10.21. 13:12:41

BMS belinkel írását is elolvastátok? majd 200-250kkm környékén a súlyos porlasztócsúcs-cserék erősen lerontják a gazdaságosságot.

ezek még nincsenek eléggé a köztudatban, addig hajtsátok szét, és adjátok el az újonnan dízeleteket, amíg a használtpiac nem büntet érte.

Beaver100 2009.10.22. 03:43:51

Erdekes itt a kutyanak sem kell a csorgokigyo diesel (US Florida)
Most probalja a MB eladni megint az E seriat diesel motorral, de azt hiszem nincs nagy siker mert egy csomo hasznalt van a piacon 4-8 honapos ami azt jelenti a tulaj hamar tuladott rajta es ment venni benzinest megint.
Az Audi is probalkozik diesellel meglatjuk mi lessz.

megint 2009.10.24. 17:02:32

Beaver100, olyan üzemagyagárak mellett minek vennének dieselt, tudnak venni egy nagy dög v8-at, amiben a lóerők mellett már nyomaték is van, de Európában más a helyzet, itt jellemzően 1.8-as benzinest szoktak venni(átlag), amik meg nagyon nyomatékszegények , kb 170Nm, a hasonló dieselekben pl 2.0 kategóriában meg lassan van már 400Nm és minimum ugyanannyi lóerő, könnyebb eladni, kevesebbet fogyaszt, jobban autózható a mindennapokban, nyilván nem sportautóba való mert az állandó piros mezős gyorsulásokat nem sokáig húzná, meg ugye a hang sem mindegy. A diesellel járó rohadt sok kiadás szerintem túlzás, nem hiszem, hogy mindenki azért vesz dieselt mert spórolni akar, egyszerűen megszokta a diesel karakterét, hogy nem kell állandóan pörgetni előzésnél, a kis turbós benzinesek már komoly ellenfelei lehetnek, csak nem tudom, hogy az mennyivel bírja tovább mint egy td.

Wendriner Tódor Emánuel 2009.10.27. 16:58:23

1.4-es hdi 206-osom van, hülye-e vagyok? belement kb két év alatt 46ekm, csak olajat kért, semmi mást. persze meglátjuk, mi lesz később.
annyit azért megjegyeznék, hogy a buta paraszt franciáknál szinte csak a dízelnek van létjogosultsága, használtan a benzines modelleket nagyon nyomott áron lehet csak eladni, több ezer euró különbséggel. ja, hogy ők úgy 35-40 éve használják és fejlesztik nagyüzemben a dízelt?
süti beállítások módosítása