Jó hír: a külön országokba nem sorolt európai autók kvartettje még mind aktuális, ha nem is pont ebben a formában. Rossz hír: vének, mint az országút.
Kezdjük a Volkswagen-csoport termékeivel. A Seat Leon még csak két éves modell volt a CarToonCard kiadásakor. 2009-ben kapott egy ráncfelvarrást, de míg testvérmodellje, a VW Golf V már rég kifutott, a Leon még köztünk van. A VW-nak nem jött be a terve, hogy Alfa Romeo vetélytársat csinál a Seatból, mondjuk ahhoz kellett volna száz év, pár Mille Miglia győzelem ilyenek.
Testvérmodellje a Skoda Octavia még öregebb, 2004-es születésű. Viszont ő pont ellenkező okokból lett hosszú életű: sokkal sikeresebb. A faceliftet az Octavia II is 2009-ben kapta meg, és már a valószínű utódot is láthattuk tanulmányautó formájában.
A Volvo C30 még a legfiatalabb a társaságból, egyévesen került a kártyánkra. A két évre rá - micsoda véletlen - 2009-ben érkező facelift viszont azt sejteti, hogy túl sok már neki sem lehet hátra a pályafutásából.
A legszomorúbb sors a legöregebb modellnek, a Saab 9-3 Cabriónak jutott. A 9-3 aktuális verziója 2002-ben mutatkozott be, a kabrió 2003-ban. A CarToonCardhoz már a ráncfelvarrott 2008-as változatot válogattuk ki, azóta idén is frissítettek rajta. A baj nem csak az, hogy öreg az autó, hanem az, hogy a Saabnál hosszú hónapok óta áll a termelés. A márkát tönkrevágó GM-től ugyan megszabadultak a svédek, de a pénzük elfogyott, és az amerikaiak (akiket egyébként az USA kormánya húzott ki a pácból, amikor csődbe mentek), azóta is rendszeresen megvétózzák a Saab eladását a kínaiaknak. Pedig a Ford (amelyik saját erőből maradt talpon a válságban) elegánsan elengedte a Volvót annak idején. Meg is érdemli a GM, hogy Saab-rajongók megszállják a Facebook-falát...
Nincs még autóskártyád? Megveheted a www.cartooncard.hu oldalon, vagy az ott felsorolt játékboltokban.