AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Opel, ami után tudnék vágyakozni

2008.07.09. 11:25 Hammer

Egy autó, amely a maga idejében - és még sok-sok éven át - a leggyorsabb sorozatgyártású négyajtós és a leggyorsabb sorozatgyártású német autó címet viselte. Egy autó, amelyből kevesebb, mint 1000 darab létezik. Ez biztos, hogy valami prémium-, vagy luxusgyártó terméke.

De nem ám! Ez egy Opel. Ez egy első generációs Omega. Igen, Omega A, amelyből több kombi kelt el, mint limuzin, és amely ma már a kőműves- és festőbrigádok kedvelt autójává vált. Az ellentmondást egy szóval feloldhatjuk: Lotus.

Az Opel 1986-ban mutatta be a Rekordot leváltó nagyautóját, az Omegát, illetve ahogy a briteknél a Vauxhall verziót nevezték, a Carltont. Ugyanebben az évben vásárolta be magát a GM az apró birt sportkocsigyártó cégbe, a Lotusba. (A nyolcvanas évek második felében sporkocsi-manufaktúrát venni menő dolognak számított az amerikai cégek körében; a Ford ekkor tett szert az Aston Martinra, a Chrysler pedig a Lamborghinire.)

Az amerikaiak lelkesen vágtak bele az együttműködésbe: a Lotus mérnökeivel fejlesztették ki a C4-es Corvette új, LT5 jelzésű motorját, amely a legendává vált ZR-1-ben debütált 1990-ben. A másik közös fejlesztésük ugyanebben az évben érett be: feltuningolták az Opel Omega 3000-et.

A háromliteres sorhatos motort felfúrták 3,6 literre, ráépítettek két Garrett turbót töltőlevegőhűtővel, így a szolid 177 helyett irtózatos 377 lóerőt (és 568 Nm-t) préseltek ki belőle. Csak összehasonlításképpen, a korabeli csúcslimuzinok adatai: BMW E34 M5: 315LE, Mercedes Benz E500 W124: 326LE. De még a Porsche 911 (964) Turbo gazdája is "csak" 320 lovat terelgethetett akkoriban. A Lotus Omega inkább a már említett Corvette ZR-1 (385LE), illetve a Ferrari Testarossa (390LE, katalizátorral 380LE) szintjén állt - végsebességben is. Ugyanis az BMW-vel és a Mercedessel ellentétben nem korlátozták 250 km/h-ra a végsebességet, így az Opel a ZR-1-ből kölcsönzött hatfokozatú váltóval megfutotta a 280-at is. A 911 Turbo 270-et tudott, nem is tudom, az Omega hogy maradhatott ki az autóskártyámból annak idején. (A nála gyorsabb Porsche 959-et ekkor már nem gyártották, így a maga korában a Lotus Omega volt a német Mindenvivő.)

A tuning nem korlátozódott mechanikára, a karosszériát is alaposan kidekorálták szélesítésekkel, szellőzőnyílásokkal, mélyre húzott lökhárítókkal és hatalmas hátsó szárnnyal. Kicsit vásári, kicsit sufniszagú, de mentségül szolgáljon, hogy akkoriban hasonlóan bánt el a gyártója a Lamborghini Countach-sal (LP500), és a DeTomaso Pantherával is. Ó, azok a '80-as, '90-es évek!

A széles kerékjárat alá nagy kerék dukál: előre 235/45 ZR 17, hátra 265/40 ZR 17 méretű malomköveket szereltek az átdolgozott, ültetett futóműre. A nagy tempó kikövetelte a 330mm átmérőjű, belső szellőzésű féktárcsák alkalmazását is.

A Lotus Omega nem lett sikermodell. Opelnek drága volt, exkluzív autónak meg túlságosan Opel. Az eszement teljesítménye miatt a biztosítók is megnyomták a ceruzát, ráadásul pont egy kisebb gazdasági recesszióra sikerült időzíteni. A GM 1100 darabos szériát tervezett (Testarossából több mint 10000 készült), de csak 950 darabot sikerült eladni: 630 Omegát és 320 Carltont. Az viszont bizonyos, hogy aki megvette, jó befektetést csinált: a mobile.de-n 20-25 ezer euró körül kínálják a 12-17 éves autókat, míg a mezei Omegák ára párszáztól párezer euróig terjed.

A minap Budán lefotóztam egyet a 630 példányból. Az autót már jó régóta látom ugyanazon a helyen parkolni, sajnos kissé elhanyagolt darab. Az orráról az Opel, a sárvédőkről a Lotus emblémáknak kelt lába. A lökhárítók lógnak, a fényezés parkolási sérülések tarkítják, a bodykit elemei alól több helyen kilóg a tömítés. Kár érte, egy álruhás herceg épül le a szemem láttára.

Milyen lehet vezetni ezt az autót? Sajnos nem volt még szerencsém hozzá, így Tiff Needle fogja elmondani.

21 komment

Címkék: videó lotus tuning opel 5th gear nyitott szemmel lotus omega

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2008.07.09. 11:57:55

kár érte, régen nézegettem sok hasonlót, nyálcsorgatási célzattal :)
vajon megbízhatóságban az Opelhez vagy a Lotushoz áll közelebb?

HoPe 2008.07.09. 12:18:29

Emlékszem, a 90-es évek közepén állt egy (talán pont ez) Békásmegyernél, a Shell-kút meletti használtautó-kereskedésben. Haverral először nem értettük, aztán utánanéztünk, hogy nem kamu és mire képes. Hetente visszamentünk nyálat termelni:P

Beeni · http://abvt.gportal.hu/ 2008.07.09. 12:47:56

Egyik kedvenc autóm!! Egyszer majdnem vettünk egy ilyet családi autónak ,csak hát a nagy fogyasztás, meg a négymilliós ár egy ilyen régi autóért érvek miatt, nem lett belőle semmi. Sajnálom:(

knajf 2008.07.09. 13:33:59

megküldeném, bár biztos agyonpusztitott példány. ha ilyenem lenne azért jobban odafigyelnék rá :)

vajh mennyit kajál normális használat mellett?!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.09. 15:03:03

Ebből volt kombi?
Nekem az kéne.... ;)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.09. 15:24:26

Oyle - igen, a GT a másik vonzó Opel. de ez családi autóként kéne ;)

BeeTm - tudtommal nem. de érdekes lenne összeházasítani a kombikasztnival. A hátsó szélesítés és lökhárító körül lenne macerás, illetve a hátsó szárny elhelyezése lenne érdekes feladat.

amúgy meg, ha valaki látott egy Lotus Omegát, az mindet látta: csak ebben a nagyonsötétzöld színben készült :)

Beeni · http://abvt.gportal.hu/ 2008.07.09. 16:04:27

Ezt most arra mondo Hamere, h csak ez az egy volt Mo.-n? Hát ez így már nemigen ér 4 millát! ha ez volt az amit néztünk.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.09. 16:14:52

nem, fogalmam sincs mennyi van M.o-n belőle. csak azt mondom, hogy gyárilag mind ugyanúgy néz ki

Zombika 2008.07.09. 16:17:20

A 950-ből tudtommal kb. 50 db Lotec tunninggal készült, azok még vadabbak, 450 lóerő körüliek

Topper Harley 2008.07.09. 16:26:29

nem, nem úgy értette :-)
amúgy a Bimbó úton is ácsorgott egy, de nagyon lepusztult állapotban van! sajna érte, tényleg szép autó... és az A omegák nagyon megbízhatóak voltak!

NismoR 2008.07.09. 17:11:57

Az egyik kedvenc autós könyemből felrakom ezt a z oldalt, erről a tényleg szép kocsiről 1 kis + infóért, tényleg, több kombi kelt el mint limuzin úgyhogy nagy kár hogy nem lett Lotsu Omega Kombi verziói is, de van egy mondás: "Semmi nem lehetetlen, semmi nem szent, semmi nem drága.
" :D vajon honnan van :P úgyhogy a photoshoposoknak üzenem ,hogy a régiből is és akár az új insigniából is szivesen várunk lotus verziókat!!! ja majdnem elfelejtettem a linket: img502.imageshack.us/img502/9362/163816uj9.jpg

híd 2008.07.09. 19:04:34

Nos az én szüleim egy ilyen autóval gurultak el a városházáig, az esküvőjükre (videó is van róla).. '89ben.. (!!)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.09. 19:16:00

Bitang egy jószág, az biztos. Pár éve a XVI.ker. Rákosi úton ment el egy előttem, épp egy teherautót előzött a kicsit vizes úton. Már elég tempósan haladt, de persze a noszogatásra rögtön megindult a segge. Lezárt a sperr, a csóka, aki vezette meg nem volt szívbajos, gázon állva, enyhén oldalazva küzdötte le az akadályt. Jó, persze, a gyorshajtás csúnya dolog, de ez nagyon látványos volt!

gylovag 2008.07.09. 21:13:36

Leginkább az tetszett ebben az autóban, hogy első ránézésre nem látszik az izom a karosszéria alatt. A felületes szemlélőnek nem tünnek fel a szélesítések és így azért elég égő, ha egy ilyen verda büntet meg sportgépet.

rbalint88 2008.07.09. 21:46:59

csak nem Vérhalom utca? :-) szép darab, kár hogy pusztul le rendesen...

knajf 2008.07.10. 00:57:06

vegyük meg :) ... amúgy 89ben hogy lehetett esküvői autó, ha 90ben jelent meg? (a lotus omega változat) :D ez nem fér össze az állítással

Tommi 2008.07.10. 07:33:28

Soltvadkerten(!) is szokott néha álldogálni egy...
Ha megyünk Makóra rokonokhoz, általában látom... :D

Gazsi 2008.10.21. 19:44:41

Eszméletlen ez az autó! Nekem kiskoromban volt egy autóskártyám, amiben benne volt. Mostanában megtaláltam, és látom, hogy az Omega van legfelül. Akkoriban azzal szórakoztam, hogy úgy raktam sorba a kártyákat, hogy legfelülre tettem a nekem legjobban tetszőt. Úgyhogy nálam ez a Carltonbuziság nem új dolog, egyszer kéne venni egy ilyet. Addig meg meg kell tanulni vezetni, mert ez azért nem az az agyonESP-zett, telilégzsákozott húdekirály autó, amibe a suhancok vágynak.
Egyébként szerintem is az a legbulibb benne, hogy a sok gyökér azt hiszi, hogy valami Omega, közben egy vadiúj M5-ösnek is odab*szna.
Sajnos méltatlanul elfelejtették, sokan meg se fordulnának utána az utcán, de egy Ferrarit mindenki megbámul, pedig szerintem ez sokkal jobb egy Ferrarinál.
CSODÁLATOS :D

BéZéoli 2009.04.29. 17:53:34

jó kis autó eddig nem is tudtam ,hogy ez létezik.
süti beállítások módosítása